hej på er lämnar en mc för en annan hd heritage....men hur fungerar det med nycklar..?det finns ju ett stort vred...på tanken...men har man nyckel där ? eller ....
mvh christer
Utskriftsvy
hej på er lämnar en mc för en annan hd heritage....men hur fungerar det med nycklar..?det finns ju ett stort vred...på tanken...men har man nyckel där ? eller ....
mvh christer
Nu vet jag inte vad det är för årsmodell du tittar på men på min Fat Bob 2013 har man bara en Fob i fickan när man kör. Vredet på tanken går att låsa om man känner för det men det brukar jag inte göra.
2003 men vad är en fob ?larmdosa ? jag är ny här, kört wildstar 10 år, där man en nyckel till tändningslås samt en nyckel till styret för låsa gaffeln
Det är en trådlös nyckel. Det finns nyckel till gaffel och tändningslås men det är inget som behöver sitta i när man kör min hoj. Och man behöver antingen en Fob eller kod för att starta hojen.
Är det en -03 så har du väl det s.k skitlarmet. Hade detta på en -02,a och du har en en knapp på
foben att sköta larmet med. Går ju att ta bort detta också. Men jag gillade inte detta larmet , när
du stänger av hojen aktiveras larmet automatiskt efter ca 30 sekunder , inge vidare om du hamnar
i nåt vägbygge eller nåt och du vill stänga av hojen.
-06 hade väl också knapp på foben för att sköta larmet men inte den automatiska aktiveringen som
tidigare hade. -07 och framåt har ingen knapp utan hojen känner själv att foben är i närheten av mc.
Som Erik skriver så kan du låsa vredet på tanken och styrlåset med nyckeln.
Tack snälla för all info, mycket nytt för mig !! risk finns att det kommer fler frågor...