Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Tillbehör till Slim.

  1. #1

    Tillbehör till Slim.

    Köpte en Slim -13 sent i höstas och har nu funderingar på lite smått & gott till den. Stora "postbagen" ca 40 l, hur långt bör jag flytta blinkers för att få plats, räcker det med de färdiga relocationkittet. Har sidomonterad reg. plåt. Passar relocation kittet för sidomonterad regplåt?? Eller är det smartare med "snebamse", tror inte att jag behöver flytta blinkers/lyse då. Bra förslag på sissybar och lasthållare tas tacksamt emot. Ser i övrigt fram emot våren och att få köra in mig på Slim ..

  2. #2
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Tjena och grattis till en underbar hoj Enligt Harleyshopen i Göteborg så sa dom att lejonkulan Bamse ska passa slimen utan o flytta blinkers men det är bara och mäta.
    http://lejonkulan.com/product_types/saddle-bags

  3. #3
    Tar det till mej omedelbart , tack Boba Fett. Ser att du också åker slim. Ser fram mot att testa den nu snart.. Ha det gott!

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Boba Fett Visa inlägg
    Tjena och grattis till en underbar hoj Enligt Harleyshopen i Göteborg så sa dom att lejonkulan Bamse ska passa slimen utan o flytta blinkers men det är bara och mäta.
    http://lejonkulan.com/product_types/saddle-bags
    Hejsan,du funderade tidigare på att byta ut sadeln,lite nyfiken om du hittat nån skönare ?

  5. #5
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Hejsan,du funderade tidigare på att byta ut sadeln,lite nyfiken om du hittat nån skönare ?
    Tjena Noyen. Jo jag skaffade en ny sadel. Va inne på White Diamond Solo Spring Sadel längeKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	untitled.jpg 
Visningar:	24 
Storlek:	7,8 KB 
Id:	14438 men var rädd att det inte skulle vara bra för min rygg så det blev Mustang sadel Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Mustangs.jpg 
Visningar:	21 
Storlek:	5,7 KB 
Id:	14439 Grymt skönt för ryggen med ryggstödet om man ska på längre turer

  6. #6
    Har en sporre 48 med solo spring sadel/mother road custom. Snygg men hård. Hade riktigt ont i ryggen..

  7. #7
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av Hans G Visa inlägg
    Har en sporre 48 med solo spring sadel/mother road custom. Snygg men hård. Hade riktigt ont i ryggen..
    Detta med sadlar är en vetenskap i alla fall med jag som har kass rygg. Har väl lagt ut en mindre förmögenhet på sadlar Men nu så känns det som jag har fått rätt sadel inte den snyggaste men ack så skön

  8. #8
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Boba Fett Visa inlägg
    Detta med sadlar är en vetenskap i alla fall med jag som har kass rygg. Har väl lagt ut en mindre förmögenhet på sadlar Men nu så känns det som jag har fått rätt sadel inte den snyggaste men ack så skön
    Kolla med Saddelman i USA kolla ebay eller sök på saddelman,köpte en solosadel där föra året med gel en riktikt bra sadel,har provat lapera,hd sadel,och mustang men den tyckte jag blev för hög..men den från saddelman den funkar och det var rätt pris..

    http://www.saddlemen.com/Seats/saddlemen-seats.html

  9. #9
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av harly2006 Visa inlägg
    Kolla med Saddelman i USA kolla ebay eller sök på saddelman,köpte en solosadel där föra året med gel en riktikt bra sadel,har provat lapera,hd sadel,och mustang men den tyckte jag blev för hög..men den från saddelman den funkar och det var rätt pris..

    http://www.saddlemen.com/Seats/saddlemen-seats.html
    Har redan skaffat en ny sadel. Men tack för tipset.

  10. #10
    Ska verkligen utvärdera original sadeln på slimen i sommar.. Vill sitta lågt "i hojen", men bekvämt.. Har ingen erfarenhet av le Perra. Hur klarar du ryggen i stort med att åka Slim Boba Fett? Har själv lite ryggkänningar..

  11. #11
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av Hans G Visa inlägg
    Ska verkligen utvärdera original sadeln på slimen i sommar.. Vill sitta lågt "i hojen", men bekvämt.. Har ingen erfarenhet av le Perra. Hur klarar du ryggen i stort med att åka Slim Boba Fett? Har själv lite ryggkänningar..
    Hade en Fat Bob där man satt som en ostbåge som inte ryggen pallade samt domningar på händerna pga vibrationer, klarade 4-5 mil sen var jag tvungen och ta paus.nu klarar jag ca 10 mil utan problem Original sadeln tyckte jag personligen var rena dyngan.

  12. #12
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Har LePera Silhuett med gel på Crossbonesen. Hur bra som helst. Lågt och så. Har kört 70 mil på 10 timmar med fika o rökpauser. No problems
    There are no problemsonly solutions

  13. #13
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Har LePera Silhuett med gel på Crossbonesen. Hur bra som helst. Lågt och så. Har kört 70 mil på 10 timmar med fika o rökpauser. No problems

  14. #14
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Till TS . Har du skaffat lejonkulan /Bamse? Om du har det så lägg gärna en bild i forumet om du har lust vill gärna se hur det blir på slimen . Funderar på lejonkulan/Nightrider. .

Liknande ämnen

  1. Sänkning softail slim.
    Av gunslinger i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-10-28, 06:39
  2. Softail Slim?
    Av Kajen i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-05-09, 19:17
  3. Alternativ bakskärm för Softail Slim FLS
    Av admin i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-21, 10:05
  4. Tillbehör till hojen
    Av doolycheck i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 05:48
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-07, 22:33

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •