Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bandanas

  1. #1

    Bandanas

    Vas är historien bakom att ha bandanas knutna runt ett gaffelben ? Någon som vet ?

  2. #2
    V.I.B Billy Bollockss avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Tackad: 0
    Enklaste förklaringen är väl att packningen har gått, bandanan hindrar oljan att skita ner.

  3. #3
    Kan så vara men det finns en annan förklaring, handlar om symbolik....

  4. #4
    Knutna just runt ett gaffelben vet jag inte anledningen till, men många som kör utan skärm fram knyter en bandana för att fånga en del av "roostertailen" från däcket. Hänger den på styret kan man torka bort mosade insekter från goggles eller visir. Torka av sadeln om det regnat. Torka spilld bensin från tanken. Sätta den på huvudet när man tagit av sig hjälmen om frillan ser för jäklig ut. Första förband. Solskydd för nacken. Skydd mot regn och damm när man kör med öppen hjälm. Gängfärg. Många har säkert sett någon köra med bandana och tyckt det sett coolt ut och gjort detsamma själv. Bikers och bandanas hänger ihop liksom. Man kanske inte använder samma bandana till allt dock. Finns säkert tusen anledningar till. Jag har alltid klarat mig utan dock!

    Eller så hänger det helt enkelt ihop med det här: http://en.wikipedia.org/wiki/Handkerchief_code

  5. #5

  6. #6
    jag brukar knyta min runt styret vid gashandtaget... och den enda symboliken det har haft för mej är att det varit varmt... eftersom jag knytt den där när det varit för varmt för att ha den på sej... oftast när hojen står still ska tilläggas...
    fast om man kollar koderna som Martin_HD postade så betyder det nog att jag är inne på SM, är gay och undergiven (eftersom den är svart å knyts på höger sida)... och folk får väl tro det om dom vill i så fall... jag rullar i alla fall hem till min fru i slutet på dagen ändå... å hon har inte snopp å piska!

    finns det någon annan symbolik så vore det kul å veta om någon postade det!

Liknande ämnen

  1. Bandanas med chochos
    Av 36el i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 15:24

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •