Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bromsljuskontakt i ISR-grepp

  1. #1

    Bromsljuskontakt i ISR-grepp

    Jag behöver lite tips på mikrobrytare att montera in i handbromsen. Jag ska besiktiga hojen i år, och tidigare ägare har lyckats prångla genom den utan att bromsljuset fungerat ihop med handbromsen.
    Tyvärr tror jag inte att jag har samma tur.
    Tryckkontakt kan funka om någon har tips på prylar som funkar att montera ihop med banjon vid cylindern.
    Tack på förhand!

  2. #2
    Finns färdiga för banjon, se tex bikeline under bromsar och övrigt

  3. #3
    Finns ju sånna som henrik säger, dock får du ju fula sladdar som syns. skarva slangen någon stans i mitten koppla på ett T och skruva på kontakten där (gärna undan gömnt, typ i framlampan). har löst det själv ungefär så och vet många andra som gör så.

  4. #4
    Jag kommer att testa med en banjobult, jag har en idé angående kablarna. Blir det inte bra så tror jag att det får bli en liten elektrisk mikrobrytare från Elfa eller Holmro monterat i greppet. Som jag ser det har båda lösningarna sina fördelar, elektriskt gör ju att bromsljuset tänds innan bromsverkan finns.....och hela grejen med bromsljus är ju att den som är bakom mig ska se att jag bromsar....i tid!!
    Tack för tips och synpunkter.

    Skickat från min GT-P5210 via Tapatalk

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Hogkiller Visa inlägg
    Jag kommer att testa med en banjobult, jag har en idé angående kablarna. Blir det inte bra så tror jag att det får bli en liten elektrisk mikrobrytare från Elfa eller Holmro monterat i greppet. Som jag ser det har båda lösningarna sina fördelar, elektriskt gör ju att bromsljuset tänds innan bromsverkan finns.....och hela grejen med bromsljus är ju att den som är bakom mig ska se att jag bromsar....i tid!!
    Tack för tips och synpunkter.

    Skickat från min GT-P5210 via Tapatalk
    Bra synpunkter. På mina byggen så anväder jag banjobultkontakter men bara på bakbromsen .

    Fram är det bättre med microbrytare så man inte står på näsan innan bromslyset tänds.

  6. #6
    med en hydaulisk bromsljuskontakt så lyser bromsljuset direkt vid minsta lilla tryck ökning. så rent säkerhetsmässigt är de skit ihopa. men gömmer man kablarna snyggt med en elektrisk kontakt funkar de ju lika bra.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-17, 07:03
  2. svarta knapphus + grepp
    Av Ozzy i forum Köpes
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-11-06, 05:54
  3. Tips för att byta grepp på styret!
    Av admin i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-07-21, 21:52

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •