Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bromsledning

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2013
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    26
    Tackad: 0

    Bromsledning

    Vet någon vars jag kan få tag i alternativt tillverka en ny svart stålomspunnen bakbroms ledning till min rocker -08 ??
    Har hört med hydroscand om att tillverka nytt men det blev problem då det sitter en pressad koppling efter bromsledningen (till bromslyset) , och dom kunde inte få tag i en ny sådan koppling...
    Så kan någon hjälpa mej vore de sjukt fint.

    Mvh

  2. #2
    Jag har precis fått en slang gjord av Bil & industribroms i Hbg, inget billigt men bra , du kan få vad du vill. Så sök på bromsrenoveringsföretag i närheten av där du bor.

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2013
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    26
    Tackad: 0

    Okej ska kika upp det.
    Hade jag bara hittat en ny tryckgivare till bromsljuset så har jag en som kan göra resten av slangen. Vet du/någon om man kan ta en tryckgivare från vad som helst eller om det måste vara en speciell ?

  4. #4
    Lasse på Genuin Bike parts fixar det, jag har bytt både både och bak och bak satte jag en banjo bult med bromsljus kontakt och det var svart stålomspunnen pressad TUV godkända. det enda du behöver veta hur lång du vill ha slangen och grader på slanganslutningen för banjobulten. slå han en signal
    http://www.genuinebikeparts.se/

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2013
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    26
    Tackad: 0

    Okej tusen tack för hjälpen , ska kolla med han

  6. #6
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Bertil på Nostalgia i Gbg gör slangar efter mått. Färdiga med bromljuskontakt.
    There are no problemsonly solutions

Liknande ämnen

  1. Bromsledning
    Av DeaDSexY i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-07-07, 01:48

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •