Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Pappers djungeln

  1. #1

    Pappers djungeln

    Har ett ej färdigställt bygge med papper på lut som jag funderar på köpa. Men ägaren säger det måste till en registreringsbesiktning innan man kan ta ut den på vägarna, samtidigt som han sa att den är reggad som en Harley davidson av årsmodell -00 och att chassi nummer är stansat i ramen, som är en stelben av mordernare tillverkning. Jag får inte ihop detta? Om det nu är så att papprena är tagna från en harley av årsmod: -00 måste väll orginalramen, eller iaf delar av denne vara kvar. För man får väll inte byta ram och bara flytta över chassinummret som jag har förstått det, och är det ett SFRO bygge kan den ju omöjligt heta harley davidson, och man har väll bara 5 år på sig från sista sfro besiktningen till regbesiktning?
    Ägaren bor för långt bort för att bara svänga förbi och titta. Tänkte om någon har en idé. Försökte bli klok via telefon om det är nått att satsa på, men icket!
    Trägen vinner!

  2. #2
    Dessutom så kan inte en person börja med ett SFRO-bygge och någon annan fortsätta. Isf blir det att börja om från början med SFRO. Inte mycket annat verkar stämma heller. Eller är det inte ett amatörbyggt fordon utan ett ombyggt, då kan det vara en HD -00?

  3. #3
    Jo fast det finns inte en rörstump som är orginal i ramen, och då kan man väll inte regga som ombyggt fordon heller då hela ramen är bytt?
    Trägen vinner!

  4. #4
    Såg du shoveln på köpes tråden?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Såg du shoveln på köpes tråden?
    Jupp jag såg den. Problemet är bara att den är typ på andra sidan världen
    Trägen vinner!

  6. #6
    Avstå eller betala lite.

  7. #7
    Så jävla långt är det väl inte till Norrland, du får köra hem han


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  8. #8
    Beror på hur man ser det. Det är lika långt från hojen till Rom som hem till mig

    Jupp lite hade jag ju ändå tänkt betala Men tror jag avstår. Känns som ett allt för osäkert kort, och börja om har jag ingen lust med.
    Trägen vinner!

  9. #9
    ;D


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. harley djungeln
    Av Jonne i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-11-01, 23:20
  2. Försäkrings djungeln
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-21, 21:54

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •