Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: Plötsligt har den flyttat in i garaget - en shovel!!!

  1. #41
    Det är cool att behålla den nära original när den är så fin, försök att hitta alla originaldelarna till den!

  2. #42
    Besiktigade i morse. Blev två 2:or. Saknar reflex bak och bromsljuset på bakbromsen tänds för sent. Reflexen köpte jag på biltema på vägen hem men hur gör man med fotbromsen. Det går iofs att ta bort lite slack som finns innan pistongen börjar trycka in i reservoaren men bromsljuskontakten i sig går väl inte att justera? Den tar väl där den tar?

    Sedan har jag som sagt lite problem med hastighetsmätaren. Den visar ca 60km/h vid 100km/h verklig fart. När jag körde hem från besiktningen så fick den frispel och skulle plötsligt kompensera för sina tillkortakommanden genom att visa 120 och låta som en sirén. Sedan pendlade den mellan 60 och 120 medan jag alltjämt låg i konstant landsvägsfart. Varvräknaren verkar fungera korrekt. Tips och förslag? Det är väl vajerdriven hastighetsmätare? Ta isär och göra rent? Byta vajern?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  3. #43
    Om bakbromsens kontakt är samma som på min Electra så är sitter den på hydraulbromsledningen och påverkas av trycket, den går inte att justera. Men har du en mekanisk kontakt så går den nog att mickla med.

    Min originalhastighetsmätare har också ballat ur. Den visar hyfsat rätt upp till 90-100 km/h, sedan visar den inte mer trots att jag kör fortare. Att skicka in och få en hastighetsmätare fixad kostar mycket mer än en ny så det är ju frågan. Det är ju cool att behålla den gamla om nu milen är korrekt. Jag är skeptisk till att det är vajern/drivningen med dessa symptom.

  4. #44
    Fan - jag måste erkänna att det suger lite i slaktar-tarmen ändå. Bara liiite. Bobbad bakskärm, 16" Firestone gammel-däck, 1" sänkning bak och fram. Kanske låta gaffelbenen glida upp lite i kronorna. Dragbar. Lite bobbat japan-stuk. Spara alla originaldelar så att man kan återställa den till 100% originalskick om man vill. Inga irreversibla ändringar.

    Typ såhär:


  5. #45
    Plötsligt har hon flyttat in i MITT garage! Och jag älskar henne!! Tack Pelleman för att du introducerade oss! Så här långt har allting gått väldigt bra. Har väl 100 mil ungefär sedan i lördags, hemfärden ink*****ad. Vilken härlig personlighet den är! En hel del egenheter har jag upptäckt. Mest handlar det om växellådan som kräver ett resolut handhavande men inte låter sig tvingas. Kopplingen är hård men jag vande mig snabbt. Bromsarna suger men vem fan vill bromsa! Någon liten droppe olja på garagegolvet men den försvinner ju när man kryper under bilen. Någon skruv har fått efterdras men vem har inte någon enstaka skruv lös. Vibrerar hon? Japp! men inte så det stör mig... Har jag Kul?? Jodå, det är ok...

  6. #46
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Stockholm Norrort
    Inlägg
    24
    Tackad: 0

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande ämnen

  1. Äntligen..nu står den i garaget
    Av svebbe i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-03-06, 17:05
  2. Flyttat alla omröstningar.
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 19:09
  3. Behöver städas i Garaget
    Av Dragos i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 11:09
  4. Plötsligt händer det.
    Av bucky i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 11:21
  5. Ut i garaget!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 22:13

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •