Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Stötstängerna shovelhead 75

  1. #1

    Stötstängerna shovelhead 75

    Jag har en shovelhead 1975 års modell, ska justera stötstänger och aldrig gjort det, det sitter jims lyftare med nya hydraler och andrews crome moly stötstänger som är justerbara ändar, kan nån berätta lite hur jag ska gå till väga? Grundläggande info och vad jag ska tänka på

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  2. #2
    Varför skall du justera stötstängerna? Har du haft isär motorn/lyft på toppar eller så?

    Skaffa en HD original verkstadsmanual. Olika stötstänger har dock olika gängstigning så det är bra om du följer Andrews instruktioner på hur många varv du skall skruva justeringen.

    I princip så ställer du motorn så att den stötstången du skall juster är på kammens bascirkel. Så justerar man den. Det viktiga är att man väntar ca 15 min. innan man vrider runt motorn så att hydraulen hinner läcka ner, annars kan man förstöra saker. Man vet när detta har skett genom att man då kan snurra stötstången man just justerat med fingrarna.
    Senast redigerat av stroker49 den 2014-04-21 klockan 21:01.

  3. #3
    Har inte haft isär topparna eller motorn, tog bort dom när jag målade cylindrarna svarta, oki ska kolla i handboken och även andrews info med, bra att du säger det om 15 min att dom ska läcka ner, tack för tipset, hör av mig om jag behöver mer hjälp, ska ta hjälp av tony barth med

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Stötstänger?
    Av Kollifejs i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-26, 05:40
  2. Stötstänger+ hydrauliska lyftare+"släpskor"
    Av vägkung i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 132
    Senaste inlägg: 2014-01-16, 14:53
  3. Justera stötstänger på shovel med hydrauliska lyftare
    Av Enok i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-07-09, 06:45
  4. stötstänger
    Av mattan_HD i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-13, 21:06
  5. läckage i stötstångstub
    Av slicerman i forum Oljor, Bensin, Vätskor
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-02, 00:00

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •