Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Fastnat i styrträsket!

  1. #1
    V.I.B Jonne Rebels avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Kungliga Ekerö
    Inlägg
    9
    Tackad: 0

    Fastnat i styrträsket!

    Har i snabb takt avverkat, orginalstyre med 1" risers, samma styre med 4,5" pullback risers, 6,5" raka risers med dragbar styre. Valde mellan 8" t-bar men fastnade för ett bitwell breezer. Det känns som det är sista anhalten innan wire/kabel/bromsslangsförlängning. Tror dessvärre inte att det är över ännu! Vad fan är det med att byta styren så gör det beroende framkallande?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Rebel Visa inlägg
    Har i snabb takt avverkat, orginalstyre med 1" risers, samma styre med 4,5" pullback risers, 6,5" raka risers med dragbar styre. Valde mellan 8" t-bar men fastnade för ett bitwell breezer. Det känns som det är sista anhalten innan wire/kabel/bromsslangsförlängning. Tror dessvärre inte att det är över ännu! Vad fan är det med att byta styren så gör det beroende framkallande?
    vet inget om det för jag köpte det snyggaste styret direkt

  3. #3
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    vet inget om det för jag köpte det snyggaste styret direkt
    Nähäää, det gjorde jag.
    Ärligt talat, ska ett styre först o främst vara praktiskt eller snyggt?
    20 tums aphäng är mest praktiskt för mig, då kör jag inte i 200 alltid utan har lärt mig njuta desto mer i lägre farter, av uppenbara skäl.
    Annars är styret det som med minst pengar förändrar din hoj mest.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Rebel Visa inlägg
    Har i snabb takt avverkat, orginalstyre med 1" risers, samma styre med 4,5" pullback risers, 6,5" raka risers med dragbar styre. Valde mellan 8" t-bar men fastnade för ett bitwell breezer. Det känns som det är sista anhalten innan wire/kabel/bromsslangsförlängning. Tror dessvärre inte att det är över ännu! Vad fan är det med att byta styren så gör det beroende framkallande?
    Känner igen mig, och jag tror det ligger mycket i det Lars säger, att man kan få stor förändring för små pengar. Själv satte jag på ett Biltwell Low Drag förra säsongen, gillar stuket och känslan som fan men ändå köpte jag mig ett clubmanstyre i vinter. Just nu funderar jag på att sälja båda och köpa ett par clip-on istället... Lustigt förresten att dom flesta verkar byta till högre och högre styre medans jag snart ligger på tanken!


  5. #5
    Även jag har sneglat på ap-häng...men inte ..än!
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  6. #6
    Styren är kul som sjutton! Som sagt innan, stor förändring för förhållandevis liten peng, beror ju iofs på fabrikat och om det skall bytas kablar och slangar etc. Själv avverkade jag fyra olika styren under sex månader, org, ett Keystone, ett 10" Z och sist ett par 14" apor.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  7. #7
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Ett tips då, lägg elkablarna utanpå styret tills du vet att du ska behålla det styret du har på.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Ett tips då, lägg elkablarna utanpå styret tills du vet att du ska behålla det styret du har på.
    Ja fast kostnaden ligger ju inte i om du drar dom invändigt utan om du behöver nya för förlängning. Sen spelar det ju ingen roll eftersom kostnaden för elen är rätt mkt mindre än kostnaden för ny bromsslang, koppling och gasvajrar och dom drar du väl knappast inne i styret Sen är det väl så att det man senast köpte är väl det man tror att man kommer vilja behålla.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  9. #9
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Ja fast kostnaden ligger ju inte i om du drar dom invändigt utan om du behöver nya för förlängning. Sen spelar det ju ingen roll eftersom kostnaden för elen är rätt mkt mindre än kostnaden för ny bromsslang, koppling och gasvajrar och dom drar du väl knappast inne i styret Sen är det väl så att det man senast köpte är väl det man tror att man kommer vilja behålla.
    Menade att drar du elen inuti styret så blir det jäkligt mycket svårare att byta styre om man vill det.
    Så vänta med att dra elen in i styret tills du vet vad du vill ha.

  10. #10
    V.I.B Jonne Rebels avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Kungliga Ekerö
    Inlägg
    9
    Tackad: 0

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Menade att drar du elen inuti styret så blir det jäkligt mycket svårare att byta styre om man vill det.
    Så vänta med att dra elen in i styret tills du vet vad du vill ha.
    Håller med Forty8. Jag är så pass dum i huvudet att jag nästan alltid tror att det sista styret kommer sitta där för evigt.

  11. #11
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Hur är det med att dra elen i styret på Biltwell Keystone, planerar att köpa ett sånt men har inte sett om det är färdiga hål för elen eller om man får göra dom själv.
    Dom som Harleybutiken säljer, http://www.harleybutiken.com/produkt...Keystone-Svart är det färdigt för invändig kabeldragning på dom?

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av 883r Visa inlägg
    Hur är det med att dra elen i styret på Biltwell Keystone, planerar att köpa ett sånt men har inte sett om det är färdiga hål för elen eller om man får göra dom själv.
    Dom som Harleybutiken säljer, http://www.harleybutiken.com/produkt...Keystone-Svart är det färdigt för invändig kabeldragning på dom?
    Nej inga hål, bara med eller utan pressning. Ska man dra elen invändigt köper man med fördel utan pressning.

  13. #13
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Jag är inne på mitt tredje styre och funderar på att byta igen så vet vad du menar

    Polarn har ett breezer som bara ligger som han säkert säljer för en lagom slant
    Sportster 48! 👊

  14. #14
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Okej, tack för det, annars hade jag tänkt köpa med pressningar och göra spår o själva pressningen med vinkelslipen, men det är alltså bättre att köpa släta?

    Tips på hur jag lämpligast gör hål i dom, är det vinkelslip eller är det bättre att använda körnare och leta rätt på någon med pelarborr?
    Vilken storlek på borren skulle ni rekommendera då?

    Tror ni att det skulle gå att även dra gasvajern invändigt eller blir den övre vinkeln för snäv för att den ska glida önskvärt?

  15. #15
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av 883r Visa inlägg
    Okej, tack för det, annars hade jag tänkt köpa med pressningar och göra spår o själva pressningen med vinkelslipen, men det är alltså bättre att köpa släta?

    Tips på hur jag lämpligast gör hål i dom, är det vinkelslip eller är det bättre att använda körnare och leta rätt på någon med pelarborr?
    Vilken storlek på borren skulle ni rekommendera då?

    Tror ni att det skulle gå att även dra gasvajern invändigt eller blir den övre vinkeln för snäv för att den ska glida önskvärt?
    Jag har ett Biltwell 8" Frisco med pressningar och jag borrade hål inne i pressningen.
    Körde med skruvdragare, borrade två 8 mm hål i rad och sen slipade jag så att det blev ett ovalt hål utan vassa kanter med hjälp av en dremel.
    Styret blev sjukt mycket snyggare med indragen el!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	64 
Storlek:	98,1 KB 
Id:	16735 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	62 
Storlek:	101,7 KB 
Id:	16736
    Sportster 48! 👊

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av 883r Visa inlägg
    Okej, tack för det, annars hade jag tänkt köpa med pressningar och göra spår o själva pressningen med vinkelslipen, men det är alltså bättre att köpa släta?

    Tips på hur jag lämpligast gör hål i dom, är det vinkelslip eller är det bättre att använda körnare och leta rätt på någon med pelarborr?
    Vilken storlek på borren skulle ni rekommendera då?

    Tror ni att det skulle gå att även dra gasvajern invändigt eller blir den övre vinkeln för snäv för att den ska glida önskvärt?
    Många styren har redan hål i pressningen.
    Svart kabelstrumpa på ett svart styre syns inte nämnvärt. Bytte jag styre varje år skulle jag inte krångla till det med intern eldragning dessutom.

  17. #17
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Skrivfel tidigare, naturligtvis ska jag inte göra "spår o pressningar" med vinkelslipen utan hål I pressningarna med slipen, alltså kapa ett längsgående hål i botten på pressningen så att säga.

    Om man gör så som Kling gjorde, då syns väl pressningarna utanför handtagen?

  18. #18
    Ja halva pressningen brukar hamna utanför styret, det är ju så kablarna kommer förbi kanten. Som jag ser det finns inga direkta fördelar med pressning om man tänker dra elen invändigt, dessutom vill man kanske kapa lite på bredden också och då fyller inte pressningen någon funktion ändå.

  19. #19
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Nej inga hål, bara med eller utan pressning. Ska man dra elen invändigt köper man med fördel utan pressning.
    Men har du vanliga HD kontakthus måste du ha med pressning tyvärr.
    Men där är det skitenkelt att bara borra ett hål i pressningen innerst mot mitten sas.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Men har du vanliga HD kontakthus måste du ha med pressning tyvärr.
    Men där är det skitenkelt att bara borra ett hål i pressningen innerst mot mitten sas.
    Pressningen är väl där för att kablarna inte ska komma i kläm under koppling- och bromshandtag? Borrar man hål under knappsatsen så förstår jag inte varför man fortfarande behöver pressningen? Jag vet inte om jag missar något uppenbart här!

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 21:54

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •