Såg att det fanns en tråd om detta men där hade trådskaparen bara raderat sitt inlägg istället för att skriva lösningen.

Nåväl, har haft problem med blinkande baklykta. Påpekade detta när den var på service och fick beskedet att det var glapp i tri LED-lampan jag hade. Jaja tänkte jag och eftersom det var dags att besiktiga nu så bytte jag lyktan till original. Ca 30 sek efter att jag var klar och faktiskt inte hunnit kolla om det blinkade så listade jag ut att det var i bromshantaget på styret felet var. Handtaget går inte hela vägen tillbaks utan det skakar mot sensorn så att det blinkar. Min upplevelse är att det normalt inte går hela vägen tillbaks så som det gjorde förr men ibland trycks ut lite extra så att det blir mindre glapp.

Så vad kan tänkas vara fel tror ni, kärvar det eller bara en justeringsfråga? Borde kunna få det på garanti, är ett tag kvar på bikes garanti men att de inte såg detta tar ju på förtroendet, plus att det är 10 mil dit för mig.

Enkel lösning som jag kan fixa eller vad tror ni? Enklare kan jag nog fixa själv men jag brukar hålla mig borta från att meka.