Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Tuner, Power Vision eller SEST.

  1. #21
    så Power Vision är alltså bättre än power comander?

  2. #22
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Tottas Visa inlägg
    så Power Vision är alltså bättre än power comander?
    läs tråden så får du svaret men kort igen då så är Power vision ett verktyg för att komma åt hojens dator och i skriva i dess minne medans Power comander kopplas mellan givare och dator och lurar systemet, till exempel motorns temgivare säger att motorn är 100 grader, power comandern luras då och säger att motorn är bara 80 grader och på så sett får den mer bränsle samma som om du drog ut choken på en förgasar motor typ....det blir aldrig bra och är bara skit.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    läs tråden så får du svaret men kort igen då så är Power vision ett verktyg för att komma åt hojens dator och i skriva i dess minne medans Power comander kopplas mellan givare och dator och lurar systemet, till exempel motorns temgivare säger att motorn är 100 grader, power comandern luras då och säger att motorn är bara 80 grader och på så sett får den mer bränsle samma som om du drog ut choken på en förgasar motor typ....det blir aldrig bra och är bara skit.
    Tack:-)

  4. #24
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    läs tråden så får du svaret men kort igen då så är Power vision ett verktyg för att komma åt hojens dator och i skriva i dess minne medans Power comander kopplas mellan givare och dator och lurar systemet, till exempel motorns temgivare säger att motorn är 100 grader, power comandern luras då och säger att motorn är bara 80 grader och på så sett får den mer bränsle samma som om du drog ut choken på en förgasar motor typ....det blir aldrig bra och är bara skit.

  5. #25
    En gubbe här i stan sade att SEST är bra men att få vill betala all den tid det tar att ställa in allt på en bromsbänk med SEST. Han påstod att PV innebar mindre tid för samma bra resultat. Han använder dock oftast PC, jag antar att han tycer det blir tillräckligt bra och att balansen mellan kostand och prestanda är ok.
    Det är för mig jätteintressant att läsa era inlägg då jag vet nada om insprutning. Men en dag kanske även jag har en hoj med insprut och då är det bra att veta lite. Men Tillotson är kanske säkrast och bäst!

  6. #26
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    En gubbe här i stan sade att SEST är bra men att få vill betala all den tid det tar att ställa in allt på en bromsbänk med SEST. Han påstod att PV innebar mindre tid för samma bra resultat. Han använder dock oftast PC, jag antar att han tycer det blir tillräckligt bra och att balansen mellan kostand och prestanda är ok.
    Det är för mig jätteintressant att läsa era inlägg då jag vet nada om insprutning. Men en dag kanske även jag har en hoj med insprut och då är det bra att veta lite. Men Tillotson är kanske säkrast och bäst!
    Det finns flera sätt att göra saker på en del köper regummerade däck för det är billig finns säkert dom som lackerar rostiga bilar också , koppla in en pc på hojen är ungefär lika bra om man inte har så höga krav.


    Kan ju tillägga att väldigt få hojfabrikat har verktyg likt sest som ger en möjlighet att skriva direkt i cdi boxen då är ju PC bra när det inte finns annat alternativ en att lura systemet.
    Senast redigerat av Lasse.S den 2014-05-26 klockan 22:30.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  7. #27
    Kan tillägga tråden att det blev en Power Vision för någon månad sedan. Är mycket nöjd. Har inte bänkat (än). Det medföljde en mapp som stämde bra med min utrustning. Men blev ändå lite tveksam och mejlade Dynojet USA och fick en annan mapp som jag nu kört på. Går som en klocka, mjukt och fint (så mjukt det nu kan gå), med jämnt drag över hela registret. Skärmen ger även varvtal, växelläge, batteristyrka, motorvärme och massa andra värden om man vill det. Rekommenderas!

  8. #28
    Vet inte hur det är med Power Vision men Super Tuner behöver man inte ha inkopplad hela tiden. Likaså finns det bra möjligheter till att justera tändningen med Super Tuner vilket inte finns på exempelvis Power Commander. Nackdelen är att Super Tunern är lite mer omständlig att arbeta med.

  9. #29
    Köpte mig en power vision i förra veckan och är grymt nöjd med den! Väldigt simpel att använda och den behöver inte vara inkopplad på hojen hela tiden.

  10. #30
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Kanon, den är i framkant vad gäller tuning av hojar idag.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Dynojet Power vision
    Av fez i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-05-11, 22:52
  2. Dynojet power Commander eller Screamin Eagle Super Tuner
    Av IndianBlue i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2013-11-21, 19:04
  3. Power Vision eller PC V
    Av harly2006 i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-19, 21:04
  4. Power Vision
    Av ZEKE i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-29, 18:43
  5. Power Vision
    Av ZEKE i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 20:11

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •