Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Udda larmfel orsakat av radiostörningar

  1. #1

    Udda larmfel orsakat av radiostörningar

    Var ute o körde hoj innan idag - i tokvärmen - och stannade till inne i Malmö. Efter ett stopp på Systemet så skulle jag dra vidare men icke! Road Kingen ville inte larma av, efter svordomar och otaliga försök gick jag o köpte nytt batteri till fjärrkontrollen men inte. Det hjälpte inte. Redan här - i tokvärmen - kände jag att detta kommer ta lång tid.

    Ringde ProBike Hbg, där jag köpt den i vintras, och bad om råd. Fick en massa bra tips och idéer men det gick inte hur jag än gjorde. Då frågade killen från ProBike om jag var nära någon stor radiomast eller sändningsutrustning:

    "Njä, är jag väl inte...eller oj, jo. Står ju mitt på Jägersro med världens största jävla radiomast typ 200 m bort" sade jag.
    "Bingo! Där har du problemet!" svarade han.

    Jag började rulla bort hojen - i tokvärmen - bort från radiomasten och försökte hela tiden klicka med fjärrkontrollen men det jävla larmet (som tjöt som tusan) ville inte larma av. Tillslut var jag långt bortom där MC-Huset låg tidigare men inte ens där ville larmet larma av. Jag gav upp - tänkte att det är fjärrkontrollen det är fel på - och började ringa efter någon som kunde skjutsa hem mig för att hämta reservnyckeln. Gjorde några sista försök och plötsligt så gick det! 2 hrs senare - i tokvärmen - körde jag hem fort som fan.

    Någon som råkat ut för liknande fel?
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  2. #2
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Jepp! Jag lyckades inte larma av en gång när det stod en snubbe 20 meter bort och styrde en stooooor lastbilskran med fjärrkontroll. Tog en bra stund innan jag lyckades.
    I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.

  3. #3
    Skrev det i nån tidigare tråd där nån hade ett liknande prob. Fjärrisarna ligger med största sannolikhet i 433Mhz-bandet där dom flesta radiostyrda prylar ligger och det bandet är skitfullt, to say the least. Då blir det probs på det här viset, jag jobbar en hel del med såna grejjer och problemet är ganska känt.
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  4. #4
    Ja det har alltid varit problem vid gamla mc huset och området runt Jägersro många som har fått gå med sina cyklar där

  5. #5
    Funkar det inte att knappa in sin kod direkt på hojen i ett sånt här fall? Förutsätter ju förvisso att man har ställt in en kod.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  6. #6
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    jopp, vrid på tändningen, tryck snabbt på båda blinkers, sedan vänster höger 5 gånger (5 1or) såvida du inte lagt in en personlig kod. Har den väl börjat larma får man vänta nåra minits
    Senast redigerat av indy 500 den 2014-07-11 klockan 23:43. Anledning: promillen
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  7. #7
    Samma på Stenas färjor, värst på Varberg-Grenå, men även på Fredrikshavn-Gbg. Kom hem med 20-färjan från Hamburg Harley Days i söndags, kunde inte larma av förrän alla bryggor å allt stod still! Har dock ett reservbatteri till pucken fasttejpad på insidan väsklocket utifallatt...

Liknande ämnen

  1. Körningar och fikaträffar i Oslo!?
    Av ErikH i forum Träffar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 23:25
  2. Bikerteam Sweden, körningar i Thailand.
    Av admin i forum Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-10, 20:27
  3. Onsdagskörningar med HD-CS disktrikt D
    Av Harleyman1 i forum Region Västra Götaland
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-05, 19:14
  4. Tuffa udda avgassystem från Acrapovic för Harley-Davidson
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-04, 12:40
  5. Träffar och körningar
    Av xbones i forum Region Västra Götaland
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 23:07

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •