Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 31

Ämne: Fordonshandel.se

  1. #1

    Question Fordonshandel.se

    Undrar om någon handlat där då tex en FLS Slim -12 ligger på 177 000:- jämfört med 201.000:- hos andra. Kolla hemsidan för mer priser.
    häls ubbe

  2. #2
    www.fordonshandel.se

    Aldrig hört talas om. Men att man kan hämta i Borås är ju bra. Nån som bor där borde åka upp och kolla live. Kolla även handpenning, tillkommer det kostnader, reggning etc.

    "Är det för bra för att vara sant, är det ofta så" som det så fint heter. Men värt att kolla upp!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    V.I.B Mc Mackans avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10
    Tackad: 0
    Verkar som de har kommit igång. Snackade med dem förra veckan och då hade de sålt 3 HD. Skulle gärna vilja veta mer om nackdelarna handla parallellimporterat....

  4. #4
    Nackdelar, ev.garanti och kanske lägre andrahandsvärde. Det hade jag inte brytt mig så mycket om personligen om priset är riktigt bra.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Är allt i sin ordning så är det ju som att handla bil, andrahandsvärdet och garantierna.
    Men jag kom inte in på deras sida ??
    Tycker själv inte om Borås,Ulricehamn,Blidsberg då det förekommer ett gäng rufflare där, men dom har bara lurat på folk krockbilar från USA som inte varit ordentligt tillfixade. Jag har varit med och fixat flertal Ford Mustanger nämligen.

    Men dom här sysslar ju bara med nya fordon så det har nog ingen sammankoppling, så verkar allt schysst så handla på, men som sagt Googlar man så är det många som frågar på diverse olika forum om trovärdigheten hos dom och än har jag inte läst några som rekommenderar dom tyvärr....

  6. #6
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Jag har ringt och snackat med en gubbe där. Det är ett års garanti via en verkstad som han har avtal med. Vet inte om jag tycker det är värt den extra kostnaden som tillkomer mot att köpa från tex Waar's i London. Men förmodligen inte. Den kommer registrerad och klar enligt honom. Kan skickas hem mot en liten extra avgift. Denna info fick jag via telefon.
    Nu jävlar blir det åka av!

  7. #7
    Är också intresserad av denna firma då jag är sugen på en Sportster forty-eight och de ligger riktigt bra i pris. Frågan är hur de funkar med inbyteshoj??

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Ewil Visa inlägg
    Är också intresserad av denna firma då jag är sugen på en Sportster forty-eight och de ligger riktigt bra i pris. Frågan är hur de funkar med inbyteshoj??
    Tror inte de vill ha inbyte, ring och kolla, ska du byta in en icke Harley skulle jag rekommendera Vincent eller MC-Konsult då de har flera olika märken i sitt sortiment.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  9. #9
    Man blir ju sugen. En sprillans ny svart Fat Bob för 152900:- är ju inte så farligt. Har läst runt på andra forum och det verkar som att de som har handlat där är nöjda hittils.

    http://www.fordonshandel.se/p/mc/har...012-black.html

  10. #10
    V.I.B Joakim Ekerfeldts avatar
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    43
    Tackad: 0
    Mailade dom för snart 2 dygn sedan. Inget svar än. (2a företaget på 2 dygn som inte vill ha mina pengar)
    Finns det någon annan firma i Sverige som jobbar med England import eller kan man kanske lösa det via England direkt och sköta omreggningen på egen hand.
    Det absolut värsta jag vet är säljare som inte är på hugget.

    Ska köpa en Fortyeight 2013 års modell. En variant är att dra till England på egen hand o handla och ta färjan hem.
    Vad har ni andra för erfarenheter??

  11. #11
    Jag köpte en HD. Forty Eight av dom föra sommaren. Skulle kunna rekommendera dom! Betalade inte en krona innan hojen hade kommit hem tills doms lager. Det ända som kändes lite konstig var att man blev första ägaren på hojen. Men fick kvitto där det stog doms org nummer.. Så då kändes det lungt..

    + Fick larm med på köpet utan extra kostnad. Sparade en slant i från att köpa hojen på Hd-butik.
    + Svensksåld iägarpappret.

    - Tog 2veckor längre en väntade leverans tid
    - Larmet var inte för aktiverad
    - Service boken hade dom inte hemma vid tillfället men dom skickade den till mig efter 2veckor efter jag hade hämtat den hos dom.

    Summa

    Kollar man till priset så kan man åka med den i några år, och sälja den till samma pris som dom som är köpta på HD butik..
    Garantin går inte vidare till nästa ägare vid privat köp så vad är skillnaden? Som jag tänkte, så var det att köpa en ny Hd till beg pris.
    Ingen skillnad när man lämnar in den till hd på service.

  12. #12
    V.I.B Joakim Ekerfeldts avatar
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    43
    Tackad: 0
    Låter riktigt bra. Vad fick du ge och hur lång tid tog det?
    Är du nöjd med hojen Mikael?

  13. #13
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Är inte larm std på alla nyare HD ? , jag står som 1 ägare på alla mina "nyhojar" , garantin följer väl hojen ?
    service kan du givetvis göra hos HD , tar HD på sig reklamationer eller fel på hojen när dom inte sålt den ?

    klart är det stor prisskillnad så kan man ju vara beredd att lösa det själv om det händer nåt men vad skall hända det är ju ingen rymdraket

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    99-land
    Inlägg
    218
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Mikael87 Visa inlägg
    Jag köpte en HD. Forty Eight av dom föra sommaren. Skulle kunna rekommendera dom! Betalade inte en krona innan hojen hade kommit hem tills doms lager. Det ända som kändes lite konstig var att man blev första ägaren på hojen. Men fick kvitto där det stog doms org nummer.. Så då kändes det lungt..

    + Fick larm med på köpet utan extra kostnad. Sparade en slant i från att köpa hojen på Hd-butik.
    + Svensksåld iägarpappret.

    - Tog 2veckor längre en väntade leverans tid
    - Larmet var inte för aktiverad
    - Service boken hade dom inte hemma vid tillfället men dom skickade den till mig efter 2veckor efter jag hade hämtat den hos dom.

    Summa

    Kollar man till priset så kan man åka med den i några år, och sälja den till samma pris som dom som är köpta på HD butik..
    Garantin går inte vidare till nästa ägare vid privat köp så vad är skillnaden? Som jag tänkte, så var det att köpa en ny Hd till beg pris.
    Ingen skillnad när man lämnar in den till hd på service.
    Behövde du inte montera någonting själv? jag hade uppfattningen att man fick hojen på en "leverans-pall" och att man fick montera en del detaljer typ styre. fotpinnar mm?

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av jossi Visa inlägg
    Är inte larm std på alla nyare HD ? , jag står som 1 ägare på alla mina "nyhojar" , garantin följer väl hojen ?
    service kan du givetvis göra hos HD , tar HD på sig reklamationer eller fel på hojen när dom inte sålt den ?

    klart är det stor prisskillnad så kan man ju vara beredd att lösa det själv om det händer nåt men vad skall hända det är ju ingen rymdraket
    I sverige är det standard med larm. Men inte i alla länder.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av 53/74 Visa inlägg
    Behövde du inte montera någonting själv? jag hade uppfattningen att man fick hojen på en "leverans-pall" och att man fick montera en del detaljer typ styre. fotpinnar mm?
    Den var monterad och klar. Så kollade över oljenivån och att det inte var några transportmärken. Sen var det bara montera ditt regskylten, och köra hem den=). Men vet inte om alla nya hojar som dom säljer är monterade vid leverans?

  17. #17
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Dom brukar väl vara monterade om dom är regbesiktigade?
    There are no problemsonly solutions

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Joakim Ekerfeldt Visa inlägg
    Låter riktigt bra. Vad fick du ge och hur lång tid tog det?
    Är du nöjd med hojen Mikael?
    Jag gav 112.000tkr. Tog cirka 5-8 veckor för dom att få hem den. kändes som en evighet!. Men ljudet med orginal avgasystemet låter vekt, så blev efter en vecka att köpa vance & hines avgassystem. Det låter redigt fint. Har kört 300mil med den i sommras, härlig mc att åka korta sträckor med. Tanken räcker bara 10mil till det är dags att tanka igen.

  19. #19
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Låter intressant. Idag kostar en 48:a 92'500 kr ( ink moms i Sverige) i England. Det kanske kostar 10'000 kr att ta hem den. Pluss lite transaktionskostnader för själva affären (minst 2'000kr). Tiden som man skulle lagt ner på att ta hem den kanske är värd mer än mellanskillnaden på ca 8'000kr. Börjar luta åt den här firman.
    Nu jävlar blir det åka av!

  20. #20
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Må si at jeg var meget skeptisk til at en firma kan drive parallellimport på siden av hovedimportören og har nå brukt litt tid på å undersöke litt rundt dette og det viser seg at så lenge syklene hentes innen EU er det ingenting Harley Davidson,Sverige kan gjöre for å hindre denne importen. Markedsavdelingen insinuerer dog at det muligens er momssvindel involvert,men hadde de kunne bevise det ville nok parallellimporten opphört.
    Harley Davidsons merkesgaranti gjelder fullt ut på syklene selv om de er hentet i England og Tyskland og for noen kroner exstra kan man få en garanti som gjelder i inntil 5 år.
    Det er altså en temmelig lettvint vei til å spare 10.000 eller mer..

    MEN så bör man spörre seg selv.. Er du intressert i å undergrave din lokale forhandler? Det betyr at han må stenge dörene,legge ned verkstedet og ingen deler blir tilgjengelige när deg. Selv vil jeg tenke meg om mer enn to ganger för jeg ville gjort dette for hos min lokale forhandler kjenner de meg,sykkelen min og jeg slipper en lengre reise for å hjelp med noe. Dessuten så tror jeg nok at jeg skulle klare å få mer enn 10k i rabatt på ny sykkel.. om ikke i rede penger så i avslag på utstyr,kjöreutstyr,service ol..

    Önsker man å bidra til höyere ledighet i Sverige så kjöper man fra Fordonsmaffian.. Om inte så kjöper man från märkesforhandlarn och sörger for at det finns delar och verkstad i närleken av var du bor..
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •