Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: USA import II, tips hur slippa moms och tull!

  1. #1

    USA import II, tips hur slippa moms och tull!

    Tullen tar fler och fler paket, klassiker som "Gift" och skriva ner värdet funkar sällan längre

    Vi kan väl dela med oss vad som funkar!

    Min tanke på nåt som borde funka.

    Att de som skickar skriver att det är delleverans eller slutleverans, då har man redan fått tull på första paketet... eller att de skriver att det är reparation, ersättningsvara på nåt som varit trasigt vi tidigare leverans?

  2. #2
    Annat tips är att alltid be leverantören/säljaren att skicka med USPS (Amerikanska Posten). Skickar de med FedEX eller DHL så är risken mycket stor att tull och moms tillkommer!

  3. #3
    Skicka som gåva funkar fortfarande. Det får dock inte överstiga 500 spänn...per mottagande person.

    http://tullverket.se/innehallao/g/ga...280005731.html

  4. #4
    Ok. intressant..är det INKL frakten då? För då är det knappt pengar över till delar Får in och läsa. Men jättebra länk! Tack Eter242!

  5. #5

  6. #6
    Är det inte så att Tullen baserar avgiften på värdet av det som skickats?

    Jag har fått en del sändare att skriva ett lägre värde på fraktsedeln och då har momsen blivit låg eller inte alls.

    Sedan om man köper kläder har jag bett dom att skicka i en vanlig brun påse med frimärken, då kommer det alltid igenom momsfritt.

  7. #7
    Jag ska säga dig att det har jag testat, MEN det verkar fantamej som om tullen kollar med leverantören vad det kostar... VET vissa som skrivit ner värdet, ÄNDÅ har jag fått tull & moms på det faktiska värdet. Som om tullen sitter på nätet och kollar...låter sinnes...

    Får be dom ändra avsändare som privatperson.

  8. #8
    Ok kan ju va så att det funkar för mig när jag köpt från privatpersoner over there, har köpt så mycket grejer så jag har inte koll, men som sagt ibland går det igenom och ibland inte

  9. #9
    Ja, lite av ett lotteri...men om man räknar med att man åker på ToM så blir man extra glad när man slipper

  10. #10
    Precis, dom missade på min fork brace..hehehe, härligt och lura staten på lite moms stålar ;-)

  11. #11
    V.I.B Contributor
    zeb.lovehells avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    Tackad: 0

    Har blivit tagen i tullen 3 gånger men jag har handlat 40 -50 gånger från usa

  12. #12
    Nog tvärtom för mig

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •