Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26

Ämne: Vad är det som händer...?

  1. #1

    Vad är det som händer...?

    Vad är det som händer...

    Nu har även Lundgrens i Avesta, Karlbarks motor i Kumla samt Beviks i Linköping slutat med H-D?

    Ser inget på deras sidor om försäljning av HD - mer än att de säljer ut de som finns kvar i butiken... Kan detta stämma... i så fall: VARFÖR?

  2. #2

  3. #3
    Tack, då står mitt beslut kvar...

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Man kanske inte har lust att åka runt halva landet om man vill byta till ny hoj så de (HD) kan nog förlora på det också.
    För att inte tala om åkandet för att få service och delar,nää vete fasen,tycker det låter elefantanus big time.
    Fuck cancer

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Fick utskick om den nya organisationen under veckan.Om nu HD vidhåller att man ska göra service på en auktoriserad HD dealer för garantin innebär detta
    ju kraftiga försämringar för de som bor långt från återförsäljarna,det kan ju ta en dag att bara att åka fram och tillbaka.Man vill tydligen helst sälja hojar
    till stadsregionerna.

    Man har väl haft i tanken att byta till ny hoj igen nån gång men detta kommer väl bli så krångligt att det inte är värt det.
    Fuck cancer

  6. #6
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Jag var en gång i Helsingborg när min fram lampa pajade..körde till probike och köpte en ny (de sa att den skulle passa) och när jag kom hem och skulle byta den var det fel lampa haha! Jag har haft några erfarenheter med Harley återförsäljare här i sverige kan jag säga, och min hoj skulle aldrig finnas i deras verkstad. Jag håller mig till den "lilla" verkstaden jag brukar lämna till.

  7. #7
    Undrar om det kommer ha någon inverkan på priserna. Tycker Sverige har legat relativt högt i jämförelse med exempelvis Tyskland även med svensk moms inräknad.

  8. #8
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Fick utskick om den nya organisationen under veckan.Om nu HD vidhåller att man ska göra service på en auktoriserad HD dealer för garantin innebär detta
    ju kraftiga försämringar för de som bor långt från återförsäljarna,det kan ju ta en dag att bara att åka fram och tillbaka.Man vill tydligen helst sälja hojar
    till stadsregionerna.

    Man har väl haft i tanken att byta till ny hoj igen nån gång men detta kommer väl bli så krångligt att det inte är värt det.
    Har svårt och tro att det gäller bara HD verkstäderna för att garantin ska gälla. Konkurrenslagen säger ju nåt annat, det gäller ju att det är en auktoriserad verkstad. . . Apropå KIA

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Boba Fett Visa inlägg
    Har svårt och tro att det gäller bara HD verkstäderna för att garantin ska gälla. Konkurrenslagen säger ju nåt annat, det gäller ju att det är en auktoriserad verkstad. . . Apropå KIA
    Vore gött om det kom en prejudikat om detta,vi har köpt tre nya HD och det har hela tiden varit att hojen måste till dealern annars havererar garantin.Vet att konkurrenslagen säger nåt annat men HD vill väl ha egna spelregler på marknaden och det är ju urkass stil av ett så stort företag att man inte kan/vill öppet följa den lagstiftning som resten av marknaden lyder under.
    Fuck cancer

  10. #10
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    På probike i hbg sa de att om inte de satte på avgassystemet o bänkade hojen gällde ingen garanti.
    Sicken jävla bullshit sa jag till honom men han vägrade erkänna att det inte alls påverkar garantin.

  11. #11
    V.I.B Contributor
    MisterMajjos avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Västra Frölunda, Västra Götalands Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    135
    Tackad: 0

    Jag ser att Mothers Harley Shop inte längre är listad som auktoriserade återförsäljare..
    Då blir man väl tvungen att sluta serva hojen där om garantin ska gälla utan tjafs?

    Skit också..

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av MisterMajjo Visa inlägg
    Jag ser att Mothers Harley Shop inte längre är listad som auktoriserade återförsäljare..
    Då blir man väl tvungen att sluta serva hojen där om garantin ska gälla utan tjafs?

    Skit också..
    Servade hojen där härom dagen och fick en HD stämpel i boken.

  13. #13
    V.I.B Contributor
    MisterMajjos avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Västra Frölunda, Västra Götalands Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    135
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Erik Lundberg Visa inlägg
    Servade hojen där härom dagen och fick en HD stämpel i boken.
    Jo, samma här.. var där för ca 2 veckor sedan..
    Så det är väl skillnad på auktoriserade återförsäljare och service ställen då?

  14. #14
    Själv har jag svurit på att inte stödja HD Sverige och numera HD Europe. Jag servar antingen själv eller hos en Indy, delar köper jag antingen från USA direkt eller ännu hellre aftermarket-prylar. HD Sverige har verkligen utnyttjat sin monopol-ställning och jag tänker inte stödja ett sådant beteende.

  15. #15

    Vad är det som händer...?

    Citat Ursprungligen postat av MisterMajjo Visa inlägg
    Jag ser att Mothers Harley Shop inte längre är listad som auktoriserade återförsäljare..
    Då blir man väl tvungen att sluta serva hojen där om garantin ska gälla utan tjafs?

    Skit också..
    Polarn snackade med en av mekanikerna på HS och service och garantier gäller fortfarande på HS, men frågar du HD så vill dom ju klart att man skall serva på PB.
    Senast redigerat av GonZa den 2014-08-08 klockan 14:44. Anledning: no name
    Timeo Danaos Et Dona Ferentes

  16. #16
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Själv har jag svurit på att inte stödja HD Sverige och numera HD Europe. Jag servar antingen själv eller hos en Indy, delar köper jag antingen från USA direkt eller ännu hellre aftermarket-prylar. HD Sverige har verkligen utnyttjat sin monopol-ställning och jag tänker inte stödja ett sådant beteende.


    De säljer en dröm, så länge du fortsätter att lägga pengar i fickan ... bara bullshit. De är precis som alla andra företag som tänker bara på pengar och att hålla sina aktieägare nöjda..men inte deras kunder. Jag gillar min Harley, resten skita jag i ....

  17. #17
    Ja det har blivit ett jävla svineri. När PB i Malmö öppnade för ett tag sedan kostade en vanlig jävla t-shirt med hd tryck 900:-
    och en enkel service till min Road King Classic skulle kosta över 5000:- men hur mycket över visste de inte.

    Jag servar också på oberoende verkstad eller hos en kompis, kommer inte stödja deras monopol piss en enda jävla meter.
    Precis som BB skriver säljer de en dröm men jag köper inte till vilka priser som helst då blir drömmen snart en mardröm
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

  18. #18
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg


    De säljer en dröm, så länge du fortsätter att lägga pengar i fickan ... bara bullshit. De är precis som alla andra företag som tänker bara på pengar och att hålla sina aktieägare nöjda..men inte deras kunder. Jag gillar min Harley, resten skita jag i ....
    Citat Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
    Ja det har blivit ett jävla svineri. När PB i Malmö öppnade för ett tag sedan kostade en vanlig jävla t-shirt med hd tryck 900:-
    och en enkel service till min Road King Classic skulle kosta över 5000:- men hur mycket över visste de inte.

    Jag servar också på oberoende verkstad eller hos en kompis, kommer inte stödja deras monopol piss en enda jävla meter.
    Precis som BB skriver säljer de en dröm men jag köper inte till vilka priser som helst då blir drömmen snart en mardröm
    Ja,gillar hojarna men företagets affärsmetoder känns långt från den vanlige bikern som de så gärna vill ge sken av.900 för en t-shirt,va fan är det för ett pucko som sätter priserna egentligen ? Den borde egentligen vara billig då man gör reklam åt företaget.
    Fuck cancer

  19. #19
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Om jag har fattat allt rätt serva kan du väl göra var som helst eller själv om det är utfört på fackmannamässigt sätt och du har service underlag
    däremot garanti reparation är det väl bara probike som får göra , sen är det väl bara probike som har tillgång till HDs dokumentation uppdateringar och annat

  20. #20
    Tråkig utveckling!
    Men det är väl lätt att framgången stiger en åt huvudet.
    Harleys största problem är väl för övrigt att återväxten är lite halvkass? Dom skulle verkligen behöva locka till sig yngre köpare om dom ska fortsätta att vara en av giganterna på marknaden.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hjälp vad händer här
    Av Pulare i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-06-03, 23:03
  2. Vad händer under vintern?
    Av Petter i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 20:43
  3. Plötsligt händer det.
    Av bucky i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 12:21
  4. Vad händer i midsommar då?!?!
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 09:43

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •