Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Vad är det som händer...?

  1. #21
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Kan ju hoppas att priserna sjunker nu när ett led är borta.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  2. #22
    Lämnade in min Fat Bob 2013 hos Mothers Harley Shop i Göteborg för 800-mil service den 29 juli nu i år. Var förbi Probike i Göteborg härom dagen för ett garantiärende och där sade de att garantin inte längre gäller i och med att jag inte gjorde 800-mil servicen hos dem. Jag sade som det var att jag var helt ovetandes om detta då jag lämnade in den på service och att jag fick en HD stämpel i boken precis som vanligt. Fick till svar att eftersom Mothers Harley Shop inte längre är auktoriserade hos HD så förs det inte in servicesystemet men att de skulle försöka lösa det ändå. Mothers Harley Shop säger sig också vara villiga att lösa serviceärendet då jag köpte hojen hos dem men att det kan ta lite längre tid att få fram delar då de inte längre har tillgång till HDs eget lager. Probike hävdade även att Svedea kan vara kinkiga om man inte servar hos dem (har ju 6 års motorgararanti). Har ringt Svedea och kollat upp detta och det stämmer inte utan för deras del går det bra att serva var man vill bara man följer serviceprotokollet. Vanligt oljebyte kan man till och med göra själv. Däremot så säger de precis som Probike att man måste serva hos en auktoriserad HD firma för att fabriksgarantin ska gälla.

  3. #23
    tur att man ar en gammal HD, vilka jävla regler de har satt upp för motorgaranti osv ( ja det drabbar väl alla med lite nyare hojar om jag fattat rätt). vore rätt åt dem om ingen köpte en ny hd längre :-)

  4. #24
    Det hade ju varit intressant om ett av dessa garantiärenden gick till rätten så man fick någon klarhet i vad som gäller och vad som bara är tomma hot från handlarnas sida... Man skulle ju också kunna höra med konsumentverket vad dom har och säg i ärendet.

  5. #25
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Det hade ju varit intressant om ett av dessa garantiärenden gick till rätten så man fick någon klarhet i vad som gäller och vad som bara är tomma hot från handlarnas sida... Man skulle ju också kunna höra med konsumentverket vad dom har och säg i ärendet.
    Ja det vore intressant.
    Fuck cancer

  6. #26
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Åter igen så föll ju KIA i en dom mot konkurrenslagen ! Om det nu gäller Mc världen så vette fan? Men vad är skillnaden? Har fortfarande svårt att HD skulle vara ett undantag i mitt tycke så verkar det vara ett stort SKITSNACK från probike !!!

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Hjälp vad händer här
    Av Pulare i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-06-03, 22:03
  2. Vad händer under vintern?
    Av Petter i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 19:43
  3. Plötsligt händer det.
    Av bucky i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 11:21
  4. Vad händer i midsommar då?!?!
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 08:43

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •