Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: AMF The golden era!

  1. #1

    AMF The golden era!

    Still going strong FLH Electra Glide 1977.

    AMF, the golden era!

    Men jag har nog varit hårdhänt med plastpropparna till batteriet, någon som har ett gammalt Yuasa stående och som vill skiljas från propparna? Eller går de att köpa?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0395.jpg 
Visningar:	99 
Storlek:	58,3 KB 
Id:	15457
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0396.jpg 
Visningar:	105 
Storlek:	75,5 KB 
Id:	15460
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0397.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	75,1 KB 
Id:	15458
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0398.jpg 
Visningar:	93 
Storlek:	76,6 KB 
Id:	15459

  2. #2
    Snyggt... lite "avis" faktiskt!

  3. #3
    Hade du sagt det lite tidigare, den gick på skroten för två månader sen

  4. #4
    Men var är kassetdäcket nånstans ?

  5. #5
    På min skall det inte vara kassettdäck utan "Ham Can" dvs den ovala luftburken. Den har jag bland alla de andra originaldelarna, varenda skruv är sparad. Rubbet! Jag köpte hojen när den gått 1600 mil för 27 år sedan.

    Den är en dröm att köra. För en månad sedan körde jag 120 mil över helgen. Upp från Linköping till Baldersnaes träff (Bollnäs) och dagen efter till Sundsvall. Sedan 60 mil med ett tankstopp från Sundsvall och tillbaks till Linkeboda.

  6. #6

  7. #7
    Ja, det är samma luftburk som jag har. Men ditt svarta fält med 1200 ser kanske lite annorlunda ut på min, kommer inte ihåg.
    Vad skall det vara för originalsadel på din 76a? Samma hemska 20 kilos tvåmannagäddsax som till min? De är ganska sköna men vilket jävla aggregat! Jag har inte använt min sedan Irlandssemestern 1994 med min dåvarande flickvän.

  8. #8
    Jag har två såna gäddsaxar, en svart som är i skinn och ganska bred men den tror jag är från början på 80-talet. Den som jag tror är original är vit plast med ryggstöd, batwingkåpan och väskorna ska nog också vara gulvita. Men jag vet inte Deluxe solosadeln kan ju vara standardsadeln den med, alla tre var ju med i köpet.

  9. #9
    I originalmanualen är 76an avtecknad med buddyseat, det betyder att solosadeln jag och du har troligen fanns med ända till 1976. Batwingkåpan och väskorna är vita på 1976ans bild.
    På 77an är väskor och kåpa lackade i hojjens färg och gäddsaxen har gjort premiär.

    När det gäller HD så kunde man säkert beställa efter egen smak också och det kanske fanns varianter med lackad plast också innan 1977?
    Jag pratade med en Iranier här i Linköping och hans pappa körde HD som polis på sent sextiotal och in på sjuttiotalet innan de fick fly från galningarna 1977 då prästerna tog över. Hans pappa beställde alltid sina hojar med tankväxel, fast det inte funnits normalt på länge på mitten av sjuttiotalet. Jag har haft en Buddyseat men den är oduglig.

  10. #10
    Jag såg en strut med original snutväxel till salu för nåt år sen på blocket, men den tror jag var en åttitalare! Polisen fick väl det de ville ha


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  11. #11
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Jag såg ett klipp en gång hur de slog ihop vevhalvorna med slägga utan större precision.
    Så nja, kvaliten blev eftersatt de åren, tyvärr.
    Men en strokad shovel e det mysigaste som finns i motorväg.

  12. #12
    Blyslägga och träkilar är väl rätt metod för att rikta vevslängen, hightech är bara modernt nys

  13. #13
    Vare inte åren med AMF d blev mycket Taiwan parts å plast på mopparna.

  14. #14
    Nä, det kom med Evo 1985 och framåt!!!!!

  15. #15
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Hmm,har bestämt för mej att det satt en japsförgasare original på min
    Fuck cancer

  16. #16
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Hmm,har bestämt för mej att det satt en japsförgasare original på min
    Japsförgasare är inte något dåligt, tvärtom

  17. #17
    Jo, Kehin spjällförgasare satt på Shovel och på Evo i början innan Kehin CV kom. Min spjällförgasare funkade perfekt men jag har bytt ut den mot en CV, ännu bättre.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •