Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur ser egentligen prisläget ut för begagnade sporrar?

  1. #1

    Hur ser egentligen prisläget ut för begagnade sporrar?

    Jag kikar runt en del på blocket efter en lämplig hoj till tjejen men jag blir inte klok på prisläget. Vissa tycks tro att dom har en diamantgruva på två hjul för att dom bytt sadel och avgassystem... Någon som vågar sig på att väldigt grovt generalisera ett ungefärligt prisläge för olika årtal/generationer?

  2. #2

    Hur ser egentligen prisläget ut för begagnade sporrar?

    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Jag kikar runt en del på blocket efter en lämplig hoj till tjejen men jag blir inte klok på prisläget. Vissa tycks tro att dom har en diamantgruva på två hjul för att dom bytt sadel och avgassystem... Någon som vågar sig på att väldigt grovt generalisera ett ungefärligt prisläge för olika årtal/generationer?
    Det verkar vara väldigt olika. Kan säga vad jag vet och det är att tjejen hittade sin iron (-11) i våras. Big Radius, Supertuner, sadel nytt styre m.m. en del utrustning mao, plus att den bara gått 300 mil. Den fick hon för 75k.
    Jag hittade min 48 i juli och fick ge, efter prut, 100k. En 2012 även den knappt inkörd med box från SE och öppna rör.
    Vissa har höga utgångspriser men sänker efter ett par veckor. Jag hade prutat igen


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  3. #3
    En polare till mig är på jakt efter en 48, jag har varit runt och kikat lite tillsammans med honom.
    Eftersom att det är en relativt ny modell så känns det som att när det väl dyker upp någon beg så är priset därefter, enligt mig ganska högt..De är däremot överlag ganska välutrustade så det går nog jämnt ut.
    Var nere i Hbg och där har de denna: http://www.blocket.se/helsingborg/Ha....htm?ca=17&w=3 , mkt utrustning och sänkt i pris..

  4. #4
    Om man blocketknarkar ett par månader så får man en rätt klar bild av prisläget, man ser vilka som försvinner och vilka som annonserar ett varv till osv, jag jagade en xr1200 (förmodligen den mest svårsålda sporren) under en längre period. Annonspris brukar ligga mellan 70 och 85.000 för en 08:a 09:a men dom brukar ligga kvar läääääänge. mer realitsiskt är (enligt mig) 60 - 70000kr

Liknande ämnen

  1. Hur många sporrar kommer?
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-09-10, 18:43
  2. Garagevideo med några sporrar från forumet
    Av Forty8 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2014-03-20, 13:42
  3. Begagnade delar till HD FLHTCU årsmodell 2009
    Av Svensson 63 i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 22:36
  4. vad är en HD egentligen?
    Av tjockben i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2012-06-05, 22:06
  5. Sporrar Sporrar o åter Sporrar:)
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-10, 16:57

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •