Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Nar blev plotsligt Knuttar Bikers?

  1. #1

    Exclamation Nar blev plotsligt Knuttar Bikers?

    Va de nar ungarna flyttat ut sa ni fick lana spegeln igen o se att aren gatt o ansiktet blivit rynkigt o haret tunt o gratt.

    JA BLEV UTSKRATTAD VART JA KOM PA MIN 42,WLC. den var min forsta Harley, inkopsumman 400;- o aret var 1971.

    De fa riktiga kamrater ja fortfarande har kvar I livet kanner mej som HD Frasse.

    De coolaste som hant senaste aren?
    Inte Bikertrenden Vem fan vill se Carola grensla en Harley?

    Ja GILLAR Tatoo trenden!!!!!!!!!!! alla unga Lolitor gar runt halvnakna I kylan far o visa sina nya gaddningar!

  2. #2
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Välkommen hit Kimbo.

    När man når en viss ålder så brukar "det var bättre förr" smyga sin in oftare och oftare i meningarna....
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  3. #3
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Välkommen

  4. #4
    Tror det var -95
    Välkommen

  5. #5

  6. #6
    Välkommen. Knuttar det var något min 75åriga farsa och hans generation sa. När jag tog mitt kort 1983 så blev jag kallad biker av kompisarna

  7. #7
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Välkommen till forumet..


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  8. #8

  9. #9
    Rätt svar är 1969!

    Innan 1969 körde alla vilda unga män Triumph, Norton, BSA och sådant. De var klädda i svart läder och döptes då till skinnknuttar i Sverige. Detta hände 26/9 1950 i ett kåseri i DN av Red Top. Knutte är sedan en kortform av skinnknutte.

    I Amerika fick man ta vad man hade, dvs choppa farfars gamla tunga amerikanska mc. Att köpa en snabb lätt Europeisk MC var det inte att tänka på av ekonomiska skäl. Efter händelserna i Hollister och senare Easy Rider så är det nog Bikers som gäller för de amerikainspirerade, de andra är fortfarande Rockers!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Kimbo Visa inlägg
    Va de nar ungarna flyttat ut sa ni fick lana spegeln igen o se att aren gatt o ansiktet blivit rynkigt o haret tunt o gratt.

    JA BLEV UTSKRATTAD VART JA KOM PA MIN 42,WLC. den var min forsta Harley, inkopsumman 400;- o aret var 1971.

    De fa riktiga kamrater ja fortfarande har kvar I livet kanner mej som HD Frasse.

    De coolaste som hant senaste aren?
    Inte Bikertrenden Vem fan vill se Carola grensla en Harley?

    Ja GILLAR Tatoo trenden!!!!!!!!!!! alla unga Lolitor gar runt halvnakna I kylan far o visa sina nya gaddningar!
    Peppson kom in i garaget stammande fr orden hojen din ligger ju inslängd i sirenbuskaget. Han hade inte läst i blaskan att Carola köpt HD så nu ere djupare kuturella ting som gäller sa jag å peka på en nyinköpt stummis m pakethållare å sachsmotor. D hade blivit disco åka Harley å priser gått upp Hojklubbar växte upp som svamp å fanns i varje kvt. Åker ännu på min strutchopper ibland när andan faller på.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Fonve Visa inlägg
    Välkommen hit Kimbo.

    När man når en viss ålder så brukar "det var bättre förr" smyga sin in oftare och oftare i meningarna....
    Tro fan det, ju äldre man blir desto mer förr har man ju att tycka bättre om

    Välkommen till den "nya" knutten, bikern eller vadhelst herrn önskar tilltalas!

    På tal om knuttar kan det inte vara alltför längesedan vokabuläret utgick, min morfar blev återfallsknutte för några somrar sen och när han en dag dundrade in på strandparkeringen på sin Yamaha dragstar och tog av sig hjälmen hörde han ett gäng ungdomar viska till varandra "Det där är nog en riktig knutte va?..." Det finns således hopp om ungdomen än!

Liknande ämnen

  1. Riktiga bikers!
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-11, 07:49
  2. BIKERS!
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2012-06-11, 19:24
  3. Another Bikers Code!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 17:01
  4. The bikers code
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 23:16
  5. Japans hårdaste knuttar!
    Av Wallis i forum Off Topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-11, 06:08

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •