Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: M-unit eller brain Box lite

  1. #1

    M-unit eller brain Box lite

    Tjo

    Ska riva isär elhärvan i vintern. Syftet är att det ser ut som någon har slängt in en handgranat å jag vill ha lättare att felsöka dagen man står med död hoj.

    Behöver hjälp med vilken "box" jag ska ha. Hoj: sportster -90. Har orginal reglage. Behöver inte ha mindre kablar utan det mesta är utanpåliggande.

    Brain Box lite 1400kr

    M-unit 2400kr två olika versioner som kostar lika?

    Är det värt att punga ut en tusen spänn extra?

    Fördelar, nackdelar och synpunkter tas tacksamt ihop.

  2. #2
    Du har en original Sportster med original reglage, jag skulle köpa bensin för pengarna!

    Annars är det ju starten och det som skiljer i huvudsak + bromsljusen och att inte stänga av lyset genom boxen, men växla hel/halv. Jag har Brain Box Lite på min chopper men då har jag startrelä och den funktionen på sidan om samt bromsljusen. På en chopper vill man ju ha det extra smutt, ändå skulle jag köpa den billigare. Den är tillräckligt suverän.

    M-uniten har skruvanslutningar för kablagen, känns kanske lite svårjobbat och inte lika robust rent elektriskt.

    Brain Boxen har flatstiftsanslutningar och dessa fettar man in med kontaktvårdsfett (vaselin) så har man en säker anslutning som är lätt att lossa och felsöka vid behov.

  3. #3
    Tack för ett bra svar! Det får bli boxen.
    Har jag tolkat det rätt att man tar en kabel från boxen till, och igenom, ex vänsterblinkerbrytaren och sen jordas den?

  4. #4
    Japp, när man trycker på tex blinkersknappen så skickar man en "jordsignal" till boxen och den sätter igång att blinka eller tuta eller vad man nu håller på med.

  5. #5
    Kanon, tack för hjälpen!

  6. #6
    En till fråga stroker49.

    Har du koll på om man kan ha konstant jordning, på en brytare, utan att boxen beter sig konstigt lr går sönder?

    Brytaren för hel och halvljus är nämligen inte fjäderbelastad.

  7. #7
    Låna en manual. kolla elsystem och dra i ordning enl origschema Kostar tid och ett par hundra i kabel och krympslang

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Royale Visa inlägg
    En till fråga stroker49.

    Har du koll på om man kan ha konstant jordning, på en brytare, utan att boxen beter sig konstigt lr går sönder?

    Brytaren för hel och halvljus är nämligen inte fjäderbelastad.
    Ingen aning.

Liknande ämnen

  1. m-unit v2
    Av Pan i forum Custom & Byggen
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2016-05-24, 20:34
  2. motogadget m unit
    Av sportstersoftail i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-01-29, 13:22
  3. M-Unit V2 installationsproblem...
    Av Networkconny i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 09:22
  4. Koppla tändboxen och M-unit - HJÄLP
    Av Snickarn i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-03-20, 19:19
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-06, 19:37

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •