Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Shoveln gör mig galen snart.

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0

    Shoveln gör mig galen snart.

    Hallo gott folk.Nu behöver jag lite tips.Har startat upp mitt bobber bygge.motorn är en strut shovel. Eländet startar bara med choken i försöker man gasa så dör den direkt samt att den misständer på ena cylindern hela tiden.det sitter en cv förgasare på den med ultimas dyna 2000 tändning med en ny tändspole och nya tändkablar.Har kollat efter läckage med startgas mellan cylindrarna och det verkar som det är tätt.bestyckningen på fuggen är 190 hög 48 på låg.har inge start motor utan bara kick. det ända jag har kommit fram till att den laddar inte som den ska formodligen voltpacken som är paj.har laddat upp batteriet under natten så den har bra kräm just nu iaf.stiften är byta tändkablarna är skiftade inge skillnad,forfarande den bakre cyl som misständer. förgasaren är även rengjord med ultra tvätt. Tips mottages gärna.

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0

    Hade fel angående lågfarts munstycke sitter en 42 i förgasaren.

  3. #3
    Komp prov?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0

    Ja komp prov är planerat att göra ikväll.

  5. #5
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Har du kollat membranet, låter som om det är punkterat. Har inte haft dom problemen på hojen men symtomen är lika som när membranet pajade på ZenithStrombergförgasaren på min gamla Volvo.

  6. #6
    gick den som den skulle innan tändstiften byttes ? (trasigt stift ) eller membranet TC kalle skrev

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Lasse_harley Visa inlägg
    gick den som den skulle innan tändstiften byttes ? (trasigt stift ) eller membranet TC kalle skrev
    Faktist första gången jag startat motorn.Köpte motorn för 3 år sen för hoj bygget.Enligt förra ägaren så skulle motor vara i ordning gjord.
    Gjorde ett komp test.båda cyllarna låg på 7 bar lika med ca 100psi.Fick sparka runt motor ett par varv. enligt clymer rep boken så ska det ligga där.motorn skall vara helt standard på 1340.Nytt membran samt större lågfarts munstycke är beställt.hoppas det gör undervärk.

  8. #8
    Min shovel chopper gjorde lika dant när batteriet var säck. Prova med annat batteri eller startkablar från ett du vet det är smet i, tex bilen.
    Dyna tändning kräver ju lite mer ström än ett original med brytare. Dessutom har jag för mig att man måste ställa dyna tändning mellan kick och elstart.
    Trägen vinner!

  9. #9
    Även jag hade stora problem med min shovel efter det att jag lurade mig själv genom att montera dylik elektronisk ultima skräptändning. Motorn bara spottade och fräste och jag justerade efter alla konstens regler. Köpte till ett sånt där usb kit så jag kan justera via datorn så det går attt starta den med kick utan döda varv. Inget hjälpte så jag monterade gamla hederliga brytare och nu går den som en klocka igen. Så mitt tips, byt ut den elektroniska kina skräptändningen och montera brytare!

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Nordvästra Stockholm
    Inlägg
    69
    Tackad: 0

    En grej att kolla om den klarar att luffa på tomgång men dör när du gasar är flottörnivån. Är den för låg kan man få såna symtom.
    Vet av erfarenhet :-)

Liknande ämnen

  1. Startspärr, jag blir galen!
    Av harry davidson i forum Buell
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2017-06-06, 22:53
  2. GALEN!!!
    Av Forty8 i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-02-16, 00:29
  3. Snart sååå :)
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-02-27, 19:55
  4. Galen i huvet MC Swap Meet 2. Februar
    Av hegtor i forum Annonsinfo och övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 12:23
  5. Bromsar gör en galen
    Av bloppa i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-04, 09:00

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •