Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 82

Ämne: min mod tråd heritage

  1. #1

    min mod tråd heritage

    Tjenare forum bröder och systrar.

    Jag hade ju en tråd när jag fixade lite med min sporre men bytte ju denna mot den heritage jag har i dag.

    tänkte att jag kunde lägga upp lite vad jag gjort på denna allt efter som...



    börjar lite bakifrån med att visa färgvalet det kommer bli.....
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	färg.jpg 
Visningar:	133 
Storlek:	56,0 KB 
Id:	15755

  2. #2
    här kommer en bild även på styret.....Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fram.jpg 
Visningar:	127 
Storlek:	22,6 KB 
Id:	15756

  3. #3
    ytterligare en bild på styrbytet........
    'Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fram1.jpg 
Visningar:	119 
Storlek:	21,1 KB 
Id:	15758
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer fram.jpg  

  4. #4
    I dag kom nya avgassystemet, Paughco up sweep med MCM dämare till. bara att ge sig iväg och montera.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	upsweep.jpg 
Visningar:	119 
Storlek:	15,7 KB 
Id:	15761

  5. #5
    Ny favorit tråd! Den dära kommer änna bli riks-fet! så du ändra dig om avgassystem? Trodde du skulle ha fishtails å crossover? fast det blir minst lika ballt med de däran uppsweepsen också. Hinner du klart till vår??

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Ny favorit tråd! Den dära kommer änna bli riks-fet! så du ändra dig om avgassystem? Trodde du skulle ha fishtails å crossover? fast det blir minst lika ballt med de däran uppsweepsen också. Hinner du klart till vår??
    Jo jag tänkt crossover och fishtails först men ändrade mig till dessa upsweep dämparna. Planen är att vara klar innan våren står för dörren.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Lasse_harley Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2175.jpg 
Visningar:	196 
Storlek:	77,3 KB 
Id:	15763 snyggt val på avgassystem du valt haer72
    Tackar

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    I dag kom nya avgassystemet, Paughco up sweep med MCM dämare till. bara att ge sig iväg och montera.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	upsweep.jpg 
Visningar:	119 
Storlek:	15,7 KB 
Id:	15761
    Up sweep is da shit Har alltid gillat dessa
    Fuck cancer

  10. #10
    Snyggt där! Va har du för höjd på styret?
    Stor skillnad att köra herritage än sporre?

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    Jo jag tänkt crossover och fishtails först men ändrade mig till dessa upsweep dämparna. Planen är att vara klar innan våren står för dörren.
    Då längtar vi extra till våren nu då så jag får provköra Hehe

    ps. har 11 backar öl här på lagring. vi borde ha ölprovning någon gång.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Martin Lost Visa inlägg
    Snyggt där! Va har du för höjd på styret?
    Stor skillnad att köra herritage än sporre?
    17" är höjden på styret, jo lite skillnad mellan denna och Sporren är det, både på gott och ont. Heritagen är bra mycket bekvämare men Sporren kändes mer "rå" eller äkta. Den vibrerade lite när man gasade osv. Egentligen lite roligare. En av varje är nog att föredra.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Då längtar vi extra till våren nu då så jag får provköra Hehe

    ps. har 11 backar öl här på lagring. vi borde ha ölprovning någon gång.
    Det får vi ordna. Obs både provkörning och ölprovning fast inte på samma gång

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    Det får vi ordna. Obs både provkörning och ölprovning fast inte på samma gång
    näe just det. det får man ju inte. Det vet ju du hehe.
    vi får la planera in nåt framöver. Ölen är väl klar å dricka i januari någon gång. Sedan är det bara februari å mars kvar tills våren e G å man kan ta ut hojen igen. det går nog fort.

  15. #15
    Nu är styret färdigmonterad och avgassystemet på plats, provstartade hojen och inte nog med att jag tyckte det blev bra utseende, ljudet gick inte av för hackor heller. [IMG][/IMG]

  16. #16
    Nu börjar det likna nåt. helvete vilket fränt åk du har nu!! wow! vintern kommer bli lååååång

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Nu börjar det likna nåt. helvete vilket fränt åk du har nu!! wow! vintern kommer bli lååååång
    Tackar, det som fattas nu är en annan sadel, sänkning ev. Luft, andra blinkers fram och bak, samt den lacken som jag visade i första inlägget. Sen får jag se om jag går på 21" hjul fram, har inte bestämt mig om detta ännu.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    Tackar, det som fattas nu är en annan sadel, sänkning ev. Luft, andra blinkers fram och bak, samt den lacken som jag visade i första inlägget. Sen får jag se om jag går på 21" hjul fram, har inte bestämt mig om detta ännu.
    kan bestämma åt dig så slipper du tankemödan. Klart du ska ha 21 tum fram!

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    kan bestämma åt dig så slipper du tankemödan. Klart du ska ha 21 tum fram!
    Idag flög fan i mig när jag var till garaget. Tror inte jag ska gå cholo stilen längre utan det blir nog bobber av denna med Började plocka bort skärmen, för att ta bort bakljus, blinkers och skylt, och när bakstänkan var borta började jag se bilder i mitt inre om hur det skulle kunna bli.
    Så framstänkan åkte bort den med.
    Och fan vet om det inte blir bobberstuk istället. Vad tycker ni?

  20. #20
    Tja, bygg som du känner för tycker jag. Tänk efter elva gånger först bara innan du sätter kapen i nåt så du inte ångrar dig sedan. Googlade på både heritage bobber å cholo å det fanns flest snygga cholos tyckte jag. dessutom så kan ju avsaknaden av rejäla skärmar ställa till det om du hamnar i regnväder. Kommer du ihåg hur blöt Calle blev för han sakna framskärm?? en rejäl framstänka håller även hojen ren i övrigt. Tja du får klura lite i vinter. hej å hå!

Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Köpes Heritage 06-13
    Av sedaii i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-07-05, 09:39
  2. Död heritage
    Av Tippe i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-05-27, 17:54
  3. Heritage -99
    Av pingen i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-08, 21:35
  4. Köpa heritage
    Av Mso1000 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 11:42
  5. Köpa heritage
    Av tengel i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-17, 20:59

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •