Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bildäck bak?

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Motala
    Inlägg
    82
    Tackad: 0

    Bildäck bak?

    Tjena,

    håller på med ett nytt långgaffel projekt och tänkte höra med er vad ni tycker om att köra med bildäck bak? Har ni någon erfarenhet om det? Hur bred fälg behöver jag ifall jag vill ha de relativt smalt typ som ett MT90 däck? Hört att förr körde man mycket med bubbla däck bak 15"? Vad kan ni rekomendera?

    Wille

  2. #2
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    4,5 tums folkafälg och 155x15 hade jag på en av mina -69 shovlar, ballt men rätt kass väghållning. 155 brett för att det var bakfjädring, kompisarna med stelben körde med 165 brett.
    Det var ju bredden man var ute efter (mitten på 70-talet) och då var man hänvisad till bildäck men hade det funnits hojdäck i önskad bredd så hade man sannolikt gått på det,. Jag har för mig att det finns 15" hojdäck idag och då skulle jag välja det om jag prompt ville ha 15" i bak.

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    En del kör ju med bildäck och lägre lufttryck och säger att det funkar bra men att väghållningen blir därefter.
    Har inte testat mc däck med lägre lufttryck men körde med 16" Michelin bak på en stelbenare med normalt
    lufttryck och sadeln på ramrören utan fjädrar och det tyckte jag var helt värdelöst.

    Killen jag köpte hojen av sålde den för att han fått gjort en operation i ryggen och det kan jag förstå.
    Fuck cancer

  4. #4
    Tunnbrö'!

    Jag kör med 190/50R17 hårdpumpat lågprofildäck, stelt och tunn sadel direkt på ramen.

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Tunnbrö'!
    De som känner mej skulle nog inte tycka så kanske,men jag tycker fortfarande att den hojen jag hade
    var helt kass att åka på.Hade en stelbenare med fjädringssadel senare och det funkade mkt bättre för mej iaf.
    Senast redigerat av Noyen den 2014-12-30 klockan 02:57.
    Fuck cancer

Liknande ämnen

  1. Bildäck på en Dyna SB ?
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 23:13
  2. Bildäck på touring!!!
    Av Norrland i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-06-23, 07:54

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •