Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 64

Ämne: Kör ni med draggin jeans ?

  1. #21
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    funderade på Rokker men tyckte 110 pund inkl frakt verkade bättre =) Har även helfodrade draggin c-evo för svalare dagar =)
    A.K.A Masen

  2. #22
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Har köpt ett par John Doe brallor så får man testa dessa.

  3. #23
    Jepp, fina varma dagar är dom sköna, annars blir det skinnjeans.

  4. #24
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Nej..... Jag kör med John Doe Kamikaze jeans...


  5. #25
    Denna säsongen har jag bara åkt i ett par John Doe Kamikaz jeans. I kyla, värme, torrt och vått.....Suveränt!
    Hel kevlar, knäskydd om man vill och vattenavstötande.
    Bättre pris än Rokker dessutom.
    Sedan är ju smaken som baken....

    http://shop.bikenord.se/john-doe-kamikaze-denim/133-0

    //Brandis
    -----Brandvarnaren räddar liv! v: --------

  6. #26
    V.I.B Mathias_Frobergs avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    21
    Tackad: 0
    Får man som gröngöling fråga om knä och höftskydd till jeansen.

    Om man har försäkring som kräver skyddskläder krävs då, utöver materialet, att knä- och höftskydd sitter i Jeansen? Vilka konsekvenser kan det bli vid olika försäkringsfall beroende på om man inte uppfyller just det försäkringsvillkoret om skyddskläder?

  7. #27
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av Mathias_Froberg Visa inlägg
    Får man som gröngöling fråga om knä och höftskydd till jeansen.





    Om man har försäkring som kräver skyddskläder krävs då, utöver materialet, att knä- och höftskydd sitter i Jeansen? Vilka konsekvenser kan det bli vid olika försäkringsfall beroende på om man inte uppfyller just det försäkringsvillkoret om skyddskläder?
    Jag tror att dom flesta bolagen kräver förstärkning på mc brallan och det har du med kevlar.jag har då inte hört några krav på höftskydd/knäskydd men det kanske är nåt nytt?

  8. #28
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Mathias_Froberg Visa inlägg
    Får man som gröngöling fråga om knä och höftskydd till jeansen.

    Om man har försäkring som kräver skyddskläder krävs då, utöver materialet, att knä- och höftskydd sitter i Jeansen? Vilka konsekvenser kan det bli vid olika försäkringsfall beroende på om man inte uppfyller just det försäkringsvillkoret om skyddskläder?
    Det bästa är om du kollar vad som står som krav i just din försäkring, eftersom vissa lägger till extra villkor för att eventuellt få en billigare sådan med.
    Är dina villkor godkänd mc utrustning (i detta fall kläder, skor och hjälm), så får du kolla om dina kläder uppfyller minimistandarden. Och har du maxat villkoren så måste du ha skydden också, för att räknas som godkänd (lika tufft som du skulle vara klädd inför en uppkörning). Dock är det bästa att fråga de du köper kläderna av, OM de är godkända som utrustning (vissa har ju faktiskt märkning).
    Dock tror jag inte att de kan tvinga dej att köra fullt korrekt, men jag misstänker att det kan bli dyrt för dig OM olyckan är framme.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #29
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Brandis Visa inlägg
    Denna säsongen har jag bara åkt i ett par John Doe Kamikaz jeans. I kyla, värme, torrt och vått.....Suveränt!
    Hel kevlar, knäskydd om man vill och vattenavstötande.
    Bättre pris än Rokker dessutom.
    Sedan är ju smaken som baken....

    http://shop.bikenord.se/john-doe-kamikaze-denim/133-0
    //Brandis

    Ska bli intressant att köra med dessa brallorna.Beställde kanske en storlek för stor i midjan men
    det är bra om det inte stramar,bara att dra med bältet.Man saknade inte skinn jeansen iaf

    http://shop.bikenord.se/john-doe-car...-regular/130-0

  10. #30
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Kan väl summera det hela med att sen jag började åka med John Doe brallorna har jag inte använt skinnbrallorna nån gång faktiskt.
    Det enda man kan ångra är att man inte köpt sådana brallor tidigare.

  11. #31
    Kör också John Doe Kamikaze. Funkat kanonbra hela säsongen. Det bästa är att dom är vindtäta också!
    Sen gillar jag ju Rokker! Schyssta tvättar och grymma passformer, speciellt Red Salvage modellen. Men dom är sjuuuukt dyra!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  12. #32
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Kör med Rokker Rebell! Funkar även varma dagar! Använder dom faktiskt även om jag inte kör
    There are no problemsonly solutions

  13. #33
    Hej var hittade du dem för 110 pund ?
    Citat Ursprungligen postat av cybercount Visa inlägg
    funderade på Rokker men tyckte 110 pund inkl frakt verkade bättre =) Har även helfodrade draggin c-evo för svalare dagar =)

  14. #34
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Från mitt tidigare inlägg http://www.hoodjeans.co.uk/
    Mycket nöjd med dem, bar dem 5 veckor i streck under mina resa till USA i sommras =)
    A.K.A Masen

  15. #35
    Ok tack

  16. #36
    Jag har ett par draggin helkevlar. Men tänkte skaffa några andra då dom nu är lite för stora. Någon som haft draggin o bytt märke? I så fall till vilka? Tycker draggin jeansen är bra men är lite tjocka o varma. Ska man köra på heltäckande kevlar eller enbart på "utsatta" ställen? Man vill ju ha ett par som skyddar men samtidigt vill man ju att dom skall kännas bra. Är ute efter vanlig jeans modell utan massa onödiga fickor och ganska "slimmad" passform...

  17. #37
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Jag har ett par draggin helkevlar. Men tänkte skaffa några andra då dom nu är lite för stora. Någon som haft draggin o bytt märke? I så fall till vilka? Tycker draggin jeansen är bra men är lite tjocka o varma. Ska man köra på heltäckande kevlar eller enbart på "utsatta" ställen? Man vill ju ha ett par som skyddar men samtidigt vill man ju att dom skall kännas bra. Är ute efter vanlig jeans modell utan massa onödiga fickor och ganska "slimmad" passform...
    Kör med drayko drift. Tycker dom är jävligt sköna och lagom varma. Tyvärr inga knäskydd i dom men det kan man ju sy dit fickor för själv eller lämna bort dom för det om man vill ha det.


    http://bit.ly/OQk0mR

  18. #38
    Kör med John Doe Kamikaze helkevlar med knäskydd, funkar kanon, men visst mitt i sommaren är dom varma. Annars är dom vindtäta och vattenavvisande vilket är bra. Hardrockhair...ska du ha riktigt schyssta så ska du ha Red Salvage från Rokker. Dom e helgrymma, dock rätt dyra.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  19. #39
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Kör med drayko drift. Tycker dom är jävligt sköna och lagom varma. Tyvärr inga knäskydd i dom men det kan man ju sy dit fickor för själv eller lämna bort dom för det om man vill ha det.




    http://bit.ly/OQk0mR
    Dom såg bra ut. Har dock inte hört talas om dom innan. Är det helkevlar?


    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Kör med John Doe Kamikaze helkevlar med knäskydd, funkar kanon, men visst mitt i sommaren är dom varma. Annars är dom vindtäta och vattenavvisande vilket är bra. Hardrockhair...ska du ha riktigt schyssta så ska du ha Red Salvage från Rokker. Dom e helgrymma, dock rätt dyra.
    Har funderat lite på Kamikaze faktiskt. Jo, red salvage kostar endel men som man säger, det kostar att ligga på topp Skämt åsido. kan man lägga pengar på hojen så ser jag ingen anledning att snåla på skyddsutrustning....

  20. #40
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Dom såg bra ut. Har dock inte hört talas om dom innan. Är det helkevlar?
    Handelsboden säljer dom ifall du skulle vilja prova dom först eller bara klämma o känna lite fast dom är dyrare där förstås.

    Nä dom är inte i helkevlar. Det är kevlar på dom utsatta ställena.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •