Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Var köper ni tum-skruv?

  1. #1

    Var köper ni tum-skruv?

    Ja som titeln säger, var köper ni skruv någonstans? Bikeline med flera säljer ju men det måste väl finnas billigare ställen att handla från?

  2. #2
    Swedol i Malmö har stort utbud... Dock bara UNC... Vet inte hur det är i andra Swedol butiker men fattade som att det är upp till varje butik att ta in.
    Chops Of The Dead

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Kan inte se i din profil var du bor, men här i Sthlm brukar jag handla från Sifverts Skruv.
    De i sin tur beställer mycket från Swebolt, som finns på fler ställen än Sthlm.

    /J

  4. #4
    Kör ju förbi Bikeline titt som tätt i jobbet, blir gärna där man handlar, Biltema har faktiskt UNF/UNC sortiment en bra att ha låda när det tryter kanske tyvärr fzb behandlade så ingen krom där inte ...

    UNC-pafyllnadssats-380-st-191059/

    UNC-468-st-191046/

    pafyllnadssats-380-st-191049/

    Skruv--mutter--och-bricksortiment-468-st-191045/

  5. #5
    Biltema har låd kit med både unf o unc jag köpte nu när jag skruvar ihopp bygget!Dom gick o dra hårt utan gängpaj sen får man se ur dom håller för väder o vind utan o rosta.

  6. #6
    Kanske borde ha lagt till att det främst är insex i rostfritt jag söker. Både UNC och UNF, och gärna någonstans där det går att köpa online. Det jag primärt söker efter är 1/2"-13x2 1/4 och 1/2"-20x2 1/2 men det tycks vara svårhittat.

  7. #7

  8. #8
    British nuts and bolts.se . Men se upp mes att skruva rostfritt / syrafast i aluminium . Fungerar lite som en gängtapp !

  9. #9
    Galvanisk störning ?

  10. #10
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av hanon Visa inlägg
    British nuts and bolts.se . Men se upp mes att skruva rostfritt / syrafast i aluminium . Fungerar lite som en gängtapp !
    Har inte upplevt några problem med RF i aluminium, varken på hojen eller på de båtar med drev som jag haft.

  11. #11

  12. #12

  13. #13
    Söker en 1/4"UNCx3" insexbult som är gängad hela vägen eller iaf 2/3. Hittar bara med 1" gängning. Någon som har en som ligger o skräpar eller vet var jag kan köpa endast EN sån?

  14. #14
    Ett bra tips vid skruv i aluminium RF eller stål, använd låsvätska. Då får man isär det enkelt! Äh, använd låsvätska jämnt, det gör jag utom i vissa enstaka fall då jag använder kopparpasta eller aluminiumdito. Och så vaselin på alla skarvdon/kabelskor.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Söker en 1/4"UNCx3" insexbult som är gängad hela vägen eller iaf 2/3. Hittar bara med 1" gängning. Någon som har en som ligger o skräpar eller vet var jag kan köpa endast EN sån?
    Kolla Skruvcenter i gbg. Har det mesta i tum...

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

Liknande ämnen

  1. Skruv, småskruv, maskinskruv M3
    Av stroker49 i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-06-29, 12:54
  2. Vad e det för skruv/bult?
    Av Canario i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-04-19, 20:01
  3. Skruv & Mutter länk
    Av gasselurra i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 12:49
  4. Skruv på nätet?
    Av Danne i forum Custom & Byggen
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 14:00
  5. Tips vid runddragna skruv?
    Av Ante i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 16:54

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •