Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Söker Fat Bob/Boy

  1. #1

    Söker Fat Bob/Boy

    Tjenare
    Sålde av min Triumph Rocket III och har nu bestämt mig för en begagnad Bob eller Boy.
    Har ni några tips vad som är viktigt att tänka på just med dessa?, eller kanske har ni någon att sälja .
    Hör gärna av er
    Ha det gött

  2. #2
    Fat Boy har funnits ganska länge så är man intresserad av en sådan får man ta sig en funderare på om man behöver moderna finesser som insprutning, keyless och ABS. De första årsmodellerna har Evolution motorn, lite mindre och inte lika kraftfull som de senare Twincam maskinerna annars är även det en fin motor.

    Fat Bob (2008-2015) har väghållning som är mer lämpad för aktiv körning jämfört med Fat Boy. Dubbla bromsskivor fram och det skrapar inte i lika lätt i kurvorna. 2012 kom ABS som standard och 2013 kom 103 kubiktums motorn (96 kubiktum innan). På 2014 års modell ändrades designen ganska kraftigt. Själv så föredrar jag 2008-2013 rent utseendemässigt men smaken är olika. Jag har själv en 2013 och det är enda modellen med ABS, den större motorn och det äldre utseendet. Är mycket nöjd med den.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •