Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Evo från S&S och Harley

  1. #1

    Evo från S&S och Harley

    Jag har en fråga som jag inte fått något bra svar på ännu. Jag funderar på en S&S-motor till en hoj. Enligt säljaren är det en S&S Evo och årsmodellen är ännu okänd, men bör gå att ta reda på. Men frågan är, när S&S gör en Evo-motor, kopierar de då samma års Harleymodell av Evon? För den ändras ju från 84-99 eller när det nu är den finns. Men motsvarar då exempelvis 98ans S&S Evo, 98:ans Harley-Evo, om ni förstår vad jag menar.

  2. #2
    Nä d gör jag inte. Du är orolig för den inte kommer passa i din ram om du köper motorn ?

  3. #3
    Nja, både jag och nej. Mer att jag undrar om det är samma brister på en S&S-evo som på en Harley-evo. Så jag tänker mer om det så att om man vill undvika HD-evo från 1990 så ska man också undvika S&S-evon från samma år. Så tänker jag mer, men även på fästen etc.

  4. #4
    Känns väl lite långsökt att S&S skulle kopiera de fel och brister som fanns i HD motorn?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  5. #5
    S&S är bra grejor. Men S&S slutmonterar inte så många motorer, det gör andra runt världen och här kan det skilja en del på skickligheten och hur noga man är med tex balanseringen. Vissa motorer går fint och andra skakar satan. Beror naturligtvis också på storlek och komp samt kammar.

    På det hela taget är HD bättre kvalitetsmässigt. Men ofta vill man ha lite mer tryck och börjar man trimma en HD så kommer man ofta ner lite i kvalitet och tillförlitlighet så en "färdigtrimmad" klonmotor tex S&S är ett bra alternativ.

  6. #6
    Förutsatt att de vet om dem så gör de förstås inte det! Men frågan är som jag skrev tidigare om de gör sina motsvarande samtidigt som HD gör sina. I så fall är ju risken att man kopierar även det dåliga. Men gör man dem efteråt så kanske man lärt sig svagheterna.

    - - - Uppdaterad - - -

    Tack. Det var intressant att läsa.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •