Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Motorolja och filter?

  1. #1
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19

    Motorolja och filter?

    Kort och snabbt!
    Vad kör ni med, vad är att rekommendera? Var köper jag om jag ska beställa på nätet, vad är prisvärt?
    Slarvade i höstas!

  2. #2
    Jag antar att du frågar om en MC och att det är HD? Är det rentav en 45 graders V-twin? I så fall brukar det vara 20W-50. Du kan köpa vilket märke som helst, men Biltemas 20W-50 är svårslaget. Den kör jag med både i min gamla Shovel som i min nyare TC88B. Oljefilter köper jag något hyfsat märke, vill helst inte använda saker som bara har en vit kartong från Kina.

    Till bilen har jag köpt från http://www.mapodo.de/?___store=en&gc...FeIGcwodGU4A5Q
    då jag tycker att Biltema är för dyr när det gäller helsyntetiska longlifeoljor som jag skall ha till min Bil. Jag vill inte betala över 100:-/liter!

  3. #3
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Sportster 48! 👊

  4. #4
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Jag antar att du frågar om en MC och att det är HD? Är det rentav en 45 graders V-twin? I så fall brukar det vara 20W-50. Du kan köpa vilket märke som helst, men Biltemas 20W-50 är svårslaget. Den kör jag med både i min gamla Shovel som i min nyare TC88B. Oljefilter köper jag något hyfsat märke, vill helst inte använda saker som bara har en vit kartong från Kina.

    Till bilen har jag köpt från http://www.mapodo.de/?___store=en&gc...FeIGcwodGU4A5Q
    då jag tycker att Biltema är för dyr när det gäller helsyntetiska longlifeoljor som jag skall ha till min Bil. Jag vill inte betala över 100:-/liter!
    La tråden i sporreforumet så jag trodde alla kopplade Aha, jag har testat Biltemas mineralvariant innan. Även haft den när jag kört rent motorn på mitt senaste bygge. Känns som man får sätta sig ner i helgen och gå igenom det hela ordentligt!

    Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    Ska kolla

Liknande ämnen

  1. K N Filter Sportster 04-12
    Av niclas88 i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-11-30, 10:05
  2. Vilken motorolja
    Av tomashd i forum Oljor, Bensin, Vätskor
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-30, 19:46
  3. demontera bensinkran och filter?
    Av kronblom i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-08, 21:59
  4. Däck, fälj, filter
    Av Lasse.S i forum Säljes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-15, 08:31
  5. Färga K&N luft filter
    Av jimper i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 20:27

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •