Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 86

Ämne: Lill-sida Bobber

  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    Vem kan det va tro? Kan va bra att veta
    Måste fråga, Hasse diesel. Är du möjligtvis samma Hasse diesel som hänger på maskinisten?
    Nej ingen maskinist Du kan ringa den här farbrorn Olov Holm i Åmål 0532-60 80 50 och fråga snällt om han kan hjälpa dig, jag känner inte honom, men farsan vet vem han är. Du kan ju chansa

    - - - Uppdaterad - - -

    Förresten bor du på rätt sida Byälva? ;D

  2. #62
    Jajjämen! Bor i treabackarna, gräddhyllan Hmm Holm. Undrar om inte jag känner nått barn/barnbarn isf..skall kollas upp! Tack för Tipset!

  3. #63
    Årets träningspass.. Har fått igång alls ström som behövs för start.. Har gnista på stiften när jag kickar nu.. Och kickat det har jag.. Inte ett tändande förutom att han baktände när jag spola i lite startgas.. Ska kolla tändningen imorgon nu får det bli en dusch

  4. #64
    Blandade känslor idag.. Startar sprättlätt nu! Men dör ganska omgånde och har väldigt hög tomgång, dock är ju dett justeringsgrejer så det är inga problem, den startar och läter helt underbart!

    Problemet kom senare, vid ett av kickandena så small kicken av. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1427974258979.jpg 
Visningar:	222 
Storlek:	52,9 KB 
Id:	16493

    Har böjt tillbaka den vid fotograferingen, kunde dock väl se att den hade vart halvt av länge, kommer prova att svetsa. Detta ser jag inte heller som något större problem.
    Problemet kom när jag provade att vrida runt kickaxeln med en skiftnyckel, den kuggar över helt i det läge den ska kicka.
    Plockade av sidokåpan på lådan.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1427974519625.jpg 
Visningar:	225 
Storlek:	51,4 KB 
Id:	16494
    Det roliga kom när jag provade att vrida kickaxeln nu.. Då va det helt plötsligt inga som helst problem och den kugga inte över alls! Undrar om det kan ha nått med kopplingen att göra, verkar va viktigt att den ska va frikopplad när man kickar.
    Risken finns att jag justera in kopplingen alldeles för hårt så den va smått drivande när jag kickade, detta blir ju dock helt fritt när jag tog av kopplingskåpan..

    Kan inte komma på någon anledning till varför den inte kuggar över längre, den får ju precis samma belastning nu som när kapan satt på plats!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1427974770361.jpg 
Visningar:	228 
Storlek:	47,5 KB 
Id:	16495
    Får iaf rent runt lådan och kommer byta bussningen för kickaxeln då den läckte endel. Passar såklart även på att lacka kåpan och byta packning.

  5. #65
    Var i gbg igår och firade en polares födelsedag och har fortfarande inte riktigt hämtat mig.
    Men jag fick svetsat kicken iaf!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1428086511434.jpg 
Visningar:	220 
Storlek:	42,3 KB 
Id:	16503
    Och fått lite färg på vxl-lådsgaveln.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1428086582506.jpg 
Visningar:	222 
Storlek:	49,8 KB 
Id:	16504
    Dock va inte ångor från div lösningsmedel nått vidare en kväll som denna, så nu sätter jag mig i soffan och kollar boken istället!

  6. #66
    Fick ihop lådan och alla växlar gick i och kicken fungerar, så när jag kommer hem igen till veckan ska lådan i ramen igen och förgasarn ska plockas isär för byte av flottör. Så får vi se om den går igång länge nog för en liten film!

  7. #67
    Vackert

  8. #68
    Tjoho!! Nu går han! Skit lätt att starta och tuffar och går helt underbart gött! Klipp för er som har instagram, får inte till uppladdning här på sidan..
    https://instagram.com/p/6sCaTLqFur/

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  9. The Following 2 Users Say Thank You to alex.johansson For This Useful Post:

    Jörgen Karlsson (2016-06-11), Simon13 (2016-08-16)

  10. #69
    För er som inte kan kolla på videon kommer lite bilder..

    Till vintern blir det ny lack på tankar och bakskärm. Blåste bara på burklack på skärmen nu för syns skull. Tror även jag kommer dra fishtailen snett uppåt oxå sa jag skaffa ett riktigt bränslerör istället för slang och oljeledningarna skall bytas ut då dom läcker lite i anslutningarna.. Men i det stora hela är jag nöjd! Behöver justeras lite och tanken läcker några droppar bensin så den blir det kreem behandling av..Och en magnet står högt på önskelistan till nästa säsong!

  11. The Following 4 Users Say Thank You to alex.johansson For This Useful Post:

    Believerstefan (2015-09-02), Jörgen Karlsson (2016-06-11), robbbull (2016-08-05), TCKalle (2015-08-25)

  12. #70
    Usch vad jag skäms, har inte ens haft ut denna än i år, puttrar omkring på en scrambler cb400n hela dagarna och 45an står o skäms i verkstan.. Skulle behöva hjälp av nån guru med att få den att gå hundra. Har fortfarande problem med att den inte svarar som den ska. Ingen i närheten av Värmland som är duktig på sånna här klenoder?

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  13. #71
    Pratade du med Holm i Åmål?

  14. #72
    När vi ändå pratar gammelhojar får jag bidra med ett kort på min 750 jag hade för några år sedan.Första Harleyn köpt på mc konsult i Lidköping för 42000:-,höll på att köra ihjäl mej i rondellerna i Lidköping då jag var helt ny på fotkoppling och handväxel :-)
    Men 24år och stolt som en tupp!!! Bodde i Dals-Ed då,och Harleyåkare i Ed var lätträknade,jag och max två till!!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Harley 750.jpg 
Visningar:	154 
Storlek:	56,1 KB 
Id:	18278

    Lincolnen i bakgrunden var min också,en -61:a "Kennedybil" med kidnappardörrar bak.

    //Robban

  15. #73
    Nej just det ja, kanske skulle ta mod till sig o göra det.. Känns lite halvskummt att ringa nån helt utan referenser och tidigar kontakt bara. Ska göra ett försök först och ta isär den och justera in fördelaren på nytt, kan hända att jag orkat fått den en kugg fel även om jag följde boken slaviskt.. Börjar inse det där med att det sällan är förgasarn det felar på även om man alltid tror det.

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  16. #74
    Snygg hoj robban!

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  17. #75
    Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    Nej just det ja, kanske skulle ta mod till sig o göra det.. Känns lite halvskummt att ringa nån helt utan referenser och tidigar kontakt bara. Ska göra ett försök först och ta isär den och justera in fördelaren på nytt, kan hända att jag orkat fått den en kugg fel även om jag följde boken slaviskt.. Börjar inse det där med att det sällan är förgasarn det felar på även om man alltid tror det.

    Skickat från min D6603 via Tapatalk
    Det brukar vara nåt mc-cafe på måndagar i lövenborg Kila tror jag, han brukar vara där säger farsan. Du får väl åka dit med sidan så löser det sig nog med presentationer
    och referenser

  18. #76
    Låter intressant. Blrjar mer o mer fundera på om det kan va kassa eftermarknads brytare som spökar.. Hör många som kör jänkebilar som haft problem med nya brytarspetsar.. Någon som provat elektronisk (brytarlös) tändning på en så gammal hoj?

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  19. #77
    Ååh vad trött jag blir.. Dubbelkollat tändningen och det ser rätt ut.. Bytte till andra brytare och har provat med två olika förgasare.. Startar upp tämligen lätt för att sen tvärdö. Slår av tändningen och primar på nytt, startar med en kick och tvärdör.. Jaja den får stå där och se fin ut till jag orkar bry mig igen så åker jag väl bil eller japanskt så länge..

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  20. #78
    Gjorde ett nytt ryck med ungefär samma utgång, startar och går, dock ganska högt varv, dör så fort jag ger gas.. Känns som den går på tok för fett, ryker endel svart om den, samtidigt vill den gärna avgasskjuta emellanåt!? Stiften är sotiga iaf så den ska inte gå magert.

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  21. #79
    Verkar som det va ett taskigt stift som spökat.. Gick igenom allt igen, kollade gnistan på bägge tändkablarna som jag gjort varje gång, vanligtvis har jag vart lat och bara kollat bakre stiftet för främre är lite jävligare att få ur. Denna gången plockade jag ur bägge och upptäckte aatt det främre va dött, i med ett nytt och nu verkar den gå riktigt bra..
    Tror inte det gamla stiftet va helt slut för då borde han inte gått såpass som den ändå gjorde tidigare.. Men men, nu är det iaf ordentligt liv i den

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  22. The Following 2 Users Say Thank You to alex.johansson For This Useful Post:

    Banditen01 (2016-08-05), hasse diesel (2016-08-05)

  23. #80
    Gjorde en sväng idag runt i kvarteren o h genom stan. Full gas går han som fan. Fin tomgång men däremellan vill hn hosta o tveka endel men ändå fullt körbar. Tror han fortfarande får lite mkt.

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista

Liknande ämnen

  1. 750-sida
    Av alex.johansson i forum Köpes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-09-03, 20:49
  2. Däck med vit sida?
    Av rakarör i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-03-02, 21:56
  3. LILL AP Å STOR AP
    Av mangesuarnmc i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-28, 13:41
  4. Nyttig sida
    Av ViLa i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-25, 10:49

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •