Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 41

Ämne: Toppfart

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1

    Cool Toppfart

    190 km / tim i toppfart. Supertuner,85 hp,1585cu,-07 street bob. Går dom inte fortare eller är den inte rätt justerad? Är min snabbast på sajten, de må ju va får dåligt?
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  2. #2
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Varför vill du köra fortare ? Ta det lugnt

  3. #3
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    687
    Tackad: 29

    Nej, dom går nog inte fortare än så. 190 är nog max med 85 hästar. Skall du över 190 så krävs det mer än l&b och racetuner, men är toppfart överhuvudtaget intressant? Skall man absolut åka fort - köp en R1:a i stället /oxå.

  4. #4
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Sluta moralisera.

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Varför vill du köra fortare ? Ta det lugnt
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    men ärligt, hur skönt är det att köra så fort på en Harley?? det finns bättre hojar om du ska köra i dom hastigheterna,, till Harleyns fördel kan väl sägas att det är minst lika spännande att köra i 190 som det är att köra en "plastraket" i 280 blås.
    Citat Ursprungligen postat av TCKalle Visa inlägg
    men är toppfart överhuvudtaget intressant? Skall man absolut åka fort - köp en R1:a i stället /oxå.
    Behagligt eller ej, det kan ju var intressant att veta hur fort den går. Jag har till och med provat hur fort min firmabil går. Så för mig finns det ett vist intresse att veta hur fort fordonet jag kör kan gå. Sen om det är dumt eller ej så är det knappast någon här som kan få mig att bli mindre intresserad. Sen tycker jag att det är mer intressant att diskutera hur vida det tillhör "Harley kulturen" att moralisera över andras intressen eller vad som gör den ena personen glad eller vad fan det kan vara.
    Lite OT, men kunde inte låta bli. Inga hard feelings. Jag har säkert konstiga idéer också.
    Nu jävlar blir det åka av!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Gustav2K Visa inlägg
    Behagligt eller ej, det kan ju var intressant att veta hur fort den går. Jag har till och med provat hur fort min firmabil går. Så för mig finns det ett vist intresse att veta hur fort fordonet jag kör kan gå. Sen om det är dumt eller ej så är det knappast någon här som kan få mig att bli mindre intresserad. Sen tycker jag att det är mer intressant att diskutera hur vida det tillhör "Harley kulturen" att moralisera över andras intressen eller vad som gör den ena personen glad eller vad fan det kan vara.
    Lite OT, men kunde inte låta bli. Inga hard feelings. Jag har säkert konstiga idéer också.
    nejdå, no hard feelings, och det var ingen moralisering....ville bara säga att 190 på HD inte är speciellt skönt men de är väl inte 280 på en plastraket heller. Brukar oxå testa toppfarten på alla mina fordon och det verkar som dom flesta HD toppar 180-190 blås.

  6. #6
    Varför trimmar man sin H-D för en årslön och köper blås för 10 papp .Luft o buller o skit sen gasar man inte

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av pidde Visa inlägg
    Varför trimmar man sin H-D för en årslön och köper blås för 10 papp .Luft o buller o skit sen gasar man inte
    WORD!!

  8. #8
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av pidde Visa inlägg
    Varför trimmar man sin H-D för en årslön och köper blås för 10 papp .Luft o buller o skit sen gasar man inte
    Vi borde ta en sväng......
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  9. #9
    Strax över 200km/tim på min sporre 1200cc med luft o bullerMen visst det är ju en sportster

  10. #10
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Harley specar dem till 190 som max vill jag minnas. men det är orginal så du borde kunna få lite till tycker jag. Läste något om att 225 var teoretiskt max men det vår någon som har bättre koll på utväxlingen svara på.

    Min Fat Bob med stage 3 hade jag uppe i 170 på autobahn med en hel del till att ge men jag hade regnkläder på mig den gången och det var ett jäkla vindfång. Lite snabbare och jag hade slitits loss från styret :P

  11. #11
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Växlade 5..6..5..6 fanns inge mer o hämta!
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  12. #12
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    iof. testade en ski-doo på 140 häst i vintras på skare, 180 i toppfart så det kanske är nånting som sker där pga. luftmotståndet. Vettefan!
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  13. #13
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Låt inte hunden leka med batterisyran!
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av indy 500 Visa inlägg
    Växlade 5..6..5..6 fanns inge mer o hämta!
    Dreva om bettan! Mindre belthjul bak och eller större fram= ökar du toppen MEN tappar lite ax.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  15. #15
    Ja, 190 är nog vad du kan räkna med...max. men ärligt, hur skönt är det att köra så fort på en Harley?? det finns bättre hojar om du ska köra i dom hastigheterna,, till Harleyns fördel kan väl sägas att det är minst lika spännande att köra i 190 som det är att köra en "plastraket" i 280 blås.

  16. #16
    Hade min fat bob uppe i 180 igår fick dock släppa på grund av att en lastbil låg framför och kom emot mig fort. Men det fanns mer att ge, så tror nog att 190-200 är realistiskt. Dock var accet väldigt långsamt sista biten. Låg i 6:ans växel.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Dreva om bettan! Mindre belthjul bak och eller större fram= ökar du toppen MEN tappar lite ax.
    Njaaa, Streetboben toppar nog en bit över 200 med originaldreven, problemet är nog att den inte orkar varva ut på 6:an. Sååå MER MOS

  18. #18
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Toppfart är ju helt ointressant på en vanlig Harley tycker jag.Man ligger ju inte i 180-200 ändå,eller? Alla Harleys gör ju minst150-160 o det räcker väl för dom flestaMen sen att det är bra drag i hojen är ju annan sak med tanke på trafiksäkerhet
    There are no problemsonly solutions

  19. #19
    Om du vill åka fort så rekomenderar jag dig att köpa en aprilia rsv4, grymt bra go i dom hojarna... visst jag gillar att vrida på rullen men med 16" apes så flyger jag nog av vid 160km skulle jag tro

  20. #20
    Hagis
    Guest
    Jag är uppvuxen på plastraketer och jagat toppfarter i alla år! Men jag har släktingar och andra väldigt nära personer som sen länge suttit på "glidare". En dag fick jag låna polarens ombyggda sursuki, jag låg på motorvägen och bara njöt i höger filen! Efter någon mil så reagera jag på att alla bilar körde så jävla fort! Tittade på mätaren och det gick i 90 km/tim på en 110 sträcka. Men jag har nog aldrig känt mig så nöjd, avslappnad och till lags med livet som när jag väl kom fram! Jag var inte bara kung på motorvägen, jag var såld på glidare! + miljön osv som kommer till!

    Jag förstår gott och väl att man vill kunna vrida på, men det är inte det jag njuter av! Vill man ha fart då får man räkna med att betala 21 000 kr i trafik försäkring helår via bilsport & mc! Grattis....

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •