Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 43

Ämne: Tomgång sportster

  1. #21
    Hojen har varit både kall och varm när jag provat. Tomgång gissningsvis 2500-3000rpm med kall motor och efter en tur på ca 5mil tyckte jag fortfarande den var hög.
    Kanske runt 13-1500rpm.
    Tvingade då som sagt tillbaka gasrullen och efter 5-10sek sjönk tomgången.....?????? Vetefan vad det kan vara......
    Med kall motor måste jag starta med ettan I annars flyger alla kuggar åt fanders..... Fan, hojen gör 40km/h på tomgång med kall motor.....
    Tappat ännu mer hår sista veckan, inget kul......

  2. #22
    Både kall och varm. 2500-3000pm kall och efter en tur på ca 5mil,kanske 13-1500rpm.
    Måste ha ettan I om jag startar, annars går alla kuggar åt fanders. Hojen gör 40km/h på tomgång....
    Tappat ännu mer hår sista veckan, inget kul........

  3. #23
    Kan ju vara tomgångregulatorn som strular AC metering unit http://www.jerseyh-d.com/Components....2008&part=3218
    Position nr 6

  4. #24
    Vad visar Power Commander mjukvaran för tomgångsvarv?

  5. #25
    Kan det vara I handtaget som det strular?
    Throttle position sensor kit? Enligt en kund på jobb så sitter det nån form av kontakt I handtaget som ska känna att gasen är släppt.
    Hans teori är att jag når "nolläget" när jag tvingar rullen tillbaka men det fixar sig inte själv....?????

    - - - Uppdaterad - - -

    Nja, fick ju en skiva av Bikeman när jag hämtade hojen men den har jag som underlägg till ölglaset....
    Vet faktiskt inte. Det är ingenting jag nånsin hållit på med....

  6. #26
    Throttle by wire finns bara på touringhojarna från 2009 och då har man inga gasvajrar

  7. #27
    Jag tror fortfarande att det är mappningen som spökar faktiskt. Lämna den till någon erkänt bra bänkare för att få gjort en bänkning och skulle det vara något annat som spökar så upptäcker och fixar säkert bänkaren det åt dig.

  8. #28
    Ja, jag får nog göra det. Tack för alla tips och visat intresse.

  9. #29
    Det kan hjälpa att rengöra tomgångsolenoiden som Pulare var inne på tidigare. Det sitter en tunn axel i den som kan fastna i olika lägen .

    Då behöver man skruva loss solenoiden och rengöra med någon rengörings-spray.

  10. #30
    Om du tror att det är PC:n som är problemet så hade jag testat att koppla ur den. Finns installationsinstruktion på deras hemsida och är fixat på 1-2 h. I och med att du har köpt hojen av Bikeman så bör du kontakta dem om problemet, inte för att de har någon vidare koll men ändå (egen erfarenhet). De utlovar ofta 1 års "garanti" som slutar gälla om du skruvar något på hojen själv.

    http://www.powercommander.com/downlo...g15-009.03.pdf
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  11. #31
    Mm, jag ska prova koppla ur PC5'an och se vad som händer.
    Bikeman tog jag kontakt med via mejl och beskrev problemet. Dom utlovar svar inom 48 timmar men har inte fått något än trots att jag mejlade dom I fredags.
    Undrar om jag får nåt...... ???
    Bokade/beställde denna hojen 13dec 2014. Det är en Iron 883-2013 och hade 625mil på mätaren. Bikeman hade utrustat hojen med short shots och den gick som en påse nötter när jag testade den.
    Beställde därför luft och PC5 samt quiet baffles. Blev lovad att den skulle gå kanon efter mappningen. Quiet baffles fick jag istället för gratis hemleverans. Ville ha det, dels för ljudet som jag tycke var för "skarpt" samt för att få tillbaka lite mottryck. Dom hann inte montera detta innan jul men det gjorde inget, kunde ju inte köra ändå. Körde själv och hämtade hojen med släp eftersom jag hade inbyte 10 januari I år men inget var monterat merän PC5'an.
    Påpekade detta och efter ca en och en halv timme fick jag hojen. Orginalblås skulle ingå men det hade dom glömt och fick köra och hämta, ytterliggare väntan.
    Enligt annons och samtal vid köpet skulle hojen även vara nyservad. Så var det inte utan det skulle enligt Bikeman inte behövas förrän vid 800mil så jag fick en lapp om att servicen var gatis vid senare tillfälle.
    Det var inte min tanke eftersom jag har 12mil till Mörarp, ville ha det klart från början och det var ju dealen....... Har sen inte startat upp och kört förrän för ca 2 veckor sen.
    Har inte varit tillräcklig bra väder för mig tidigare. Så med facit I hand och en hoj som vrålar på tomgång och ännu inget svar från Bikeman om evetuell åtgärd,
    kommer jag lämna hojen till Bikeman trots 1-års garanti?? Vet inte. Det var snabba svar vid köpinresse men nu har det tydligen svalnat från deras sida.

  12. #32
    Hoppas ingen tar illa upp av mitt inlägg. Kände bara för att skriva av mig min besvikelse och frustration. Känns lite bättre nu, hoppas hojen också mår bättre snart.
    Är egentligen mycket nöjd med min lilla sportster. Den går faktiskt riktigt bra när man kör den men det är ju det här med tomgången....
    Sambon kör oxå sportster och vi kör mest smårundor och småvägar och till det är den perfekt.
    Har kört hoj I snart 30 år men detta är första H-D'n och det ångrar jag inte att jag köpt.

  13. #33
    Citat Ursprungligen postat av Chrille883 Visa inlägg
    Mm, jag ska prova koppla ur PC5'an och se vad som händer.
    Bikeman tog jag kontakt med via mejl och beskrev problemet. Dom utlovar svar inom 48 timmar men har inte fått något än trots att jag mejlade dom I fredags.
    Undrar om jag får nåt...... ???
    Bokade/beställde denna hojen 13dec 2014. Det är en Iron 883-2013 och hade 625mil på mätaren. Bikeman hade utrustat hojen med short shots och den gick som en påse nötter när jag testade den.
    Beställde därför luft och PC5 samt quiet baffles. Blev lovad att den skulle gå kanon efter mappningen. Quiet baffles fick jag istället för gratis hemleverans. Ville ha det, dels för ljudet som jag tycke var för "skarpt" samt för att få tillbaka lite mottryck. Dom hann inte montera detta innan jul men det gjorde inget, kunde ju inte köra ändå. Körde själv och hämtade hojen med släp eftersom jag hade inbyte 10 januari I år men inget var monterat merän PC5'an.
    Påpekade detta och efter ca en och en halv timme fick jag hojen. Orginalblås skulle ingå men det hade dom glömt och fick köra och hämta, ytterliggare väntan.
    Enligt annons och samtal vid köpet skulle hojen även vara nyservad. Så var det inte utan det skulle enligt Bikeman inte behövas förrän vid 800mil så jag fick en lapp om att servicen var gatis vid senare tillfälle.
    Det var inte min tanke eftersom jag har 12mil till Mörarp, ville ha det klart från början och det var ju dealen....... Har sen inte startat upp och kört förrän för ca 2 veckor sen.
    Har inte varit tillräcklig bra väder för mig tidigare. Så med facit I hand och en hoj som vrålar på tomgång och ännu inget svar från Bikeman om evetuell åtgärd,
    kommer jag lämna hojen till Bikeman trots 1-års garanti?? Vet inte. Det var snabba svar vid köpinresse men nu har det tydligen svalnat från deras sida.
    Blir så jävla förbannad på de där idioterna, oseriösare firma är det nog svårt att hitta. Har själv haft problem med dem, de lovar både det ena och andra men när köpet väl gått igenom slutar de bry sig. Ligg på som en igel, det funkar inte att maila utan ring och se till att spela in dina samtal. Du har trots allt relativt nära till butiken så jag hade åkt dit med hojen.

    Lycka till.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  14. #34
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Bikeman är skit. Kör in hojen till Aspenryd i Bjuv, precis sidanom typ. Han är bäst i Sverige på bänkningar.

  15. #35
    Citat Ursprungligen postat av Chrille883 Visa inlägg
    Mm, jag ska prova koppla ur PC5'an och se vad som händer.
    Bikeman tog jag kontakt med via mejl och beskrev problemet. Dom utlovar svar inom 48 timmar men har inte fått något än trots att jag mejlade dom I fredags.
    Undrar om jag får nåt...... ???
    Bokade/beställde denna hojen 13dec 2014. Det är en Iron 883-2013 och hade 625mil på mätaren. Bikeman hade utrustat hojen med short shots och den gick som en påse nötter när jag testade den.
    Beställde därför luft och PC5 samt quiet baffles. Blev lovad att den skulle gå kanon efter mappningen. Quiet baffles fick jag istället för gratis hemleverans. Ville ha det, dels för ljudet som jag tycke var för "skarpt" samt för att få tillbaka lite mottryck. Dom hann inte montera detta innan jul men det gjorde inget, kunde ju inte köra ändå. Körde själv och hämtade hojen med släp eftersom jag hade inbyte 10 januari I år men inget var monterat merän PC5'an.
    Påpekade detta och efter ca en och en halv timme fick jag hojen. Orginalblås skulle ingå men det hade dom glömt och fick köra och hämta, ytterliggare väntan.
    Enligt annons och samtal vid köpet skulle hojen även vara nyservad. Så var det inte utan det skulle enligt Bikeman inte behövas förrän vid 800mil så jag fick en lapp om att servicen var gatis vid senare tillfälle.
    Det var inte min tanke eftersom jag har 12mil till Mörarp, ville ha det klart från början och det var ju dealen....... Har sen inte startat upp och kört förrän för ca 2 veckor sen.
    Har inte varit tillräcklig bra väder för mig tidigare. Så med facit I hand och en hoj som vrålar på tomgång och ännu inget svar från Bikeman om evetuell åtgärd,
    kommer jag lämna hojen till Bikeman trots 1-års garanti?? Vet inte. Det var snabba svar vid köpinresse men nu har det tydligen svalnat från deras sida.
    Det låter också väldigt konstigt att hojen gick dåligt i "originalskick". Ett V&H-system ska man kunna montera utan att hojen behöver bänkas.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  16. #36
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Min hoj skulle vara nyservad när jag köpte den där. Trots det så var alla oljor svarta och inte bytta på minst 500 mil.
    När jag skulle hämta den så hittade de plötsligt inte servicebok och original mek bok som de lovat medföljde.
    Vidare så behövde de låna mina originalpipor (utan att fråga mig) som låg i en kartong för de skulle besiktiga en annan hoj.
    Efter 4 veckor med undanflykter så körde jag in där en dag o hämtade mina pipor och skällde ut dem pga att servicen inte var gjord.
    Servicebok har jag aldrig sett röken av men original mekbok fick jag ca 8 månader efter jag köpt hojen.
    Seriösa? ALDRIG.
    Men har man inte tummen mitt i näven så kan man få tag i en billig bra hoj där.
    Det förutsätter att man kan serva hojen själv och gå igenom den.
    En sak till förresten... Det medföljer en kod till TSSM:en till varje hoj.
    Den fick jag inte heller...
    Det betyder att om man inte larmar av och på minst en gång varannan vecka så går larmet över i standbyläge för att ta mindre batteri.
    För att larma av då behöver man koden ovan.
    Hur jag än testade så fick jag aldrig det att funka.
    Och PROBIKE VÄGRADE hjälpa till eller ta in den för att fixa felet, pga att den var importerad.
    Så jag kastade TSSM:en och smällde dit en TSM.
    Men ALDRIG mer Bikeman.

  17. #37
    Ja det verkar som om man skall hålla sig långt ifrån dom där Bikeman! Vet att det finns andra här på forumet som också har dåliga erfarenheter därifrån!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  18. #38
    På mina sporrar 08a bägge hade jag det där strulet med att dom gick på jävligt hög tomgång ganska ofta.Jag snacka med MEK1 om det när jag var o bänka den ena o han sa att det var vanligt o hade tyvärr ingen lösning på det.

  19. #39
    Verkar som många har lr haft problem med Bikeman, trist. Man kan ju bara hoppas att fler får reda på det och handlar någon annanstans istället.
    Mitt problem kvarstår dock. Tror jag ska ringa idag, har ju fortfaraande inte fått svar på mejlet.
    Jag har läst och kan köpa att det är högre tomgång på en sportster, det är ju ingen dunka-dunka motor men man ska iaf kunna lägga i 1:an utan att hjärtat ska hoppa ur bröstet.
    Startade upp igår, stängde av igen, startade med ettan I och nu gick det att köra iväg..... Tog en kort runda på ca 1mil. Nu var ju motorn uppe I arbetstemp men tomgången är hög......
    Alltså, det går bra att växla när motorn blivit varm men den är fortfarande bra mycket högre än sambons.
    Nu kommer ännu en fråga: När man installerat Dynojet programmet och kopplar upp med USB-kabeln, fick en cd-skiva med, kan man då se vilken mapp som Bikeman lagt in?
    Har aldrig ägt en insprutarhoj, alltid kört förgasarhojar tidigare så det här med all elektronik...... puh..... å trångt är det.....
    TPS,TSSM,ECU....syphilis katarr å HTLV3.......

    TSSM... vad är det? Kod? Me no comprendo.....

  20. #40
    det här med all elektronik...... puh..... å trångt är det
    Just därför bytte jag bort mina mot en early shovel o en lillsida blev sååå jävla trött på boxar o kablar till alltNu mer är det 2 kablar 1 till fram lyse o 1 till baklyse o inget batteri KLART

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Skum tomgång
    Av dieselhog i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-04-23, 11:34
  2. Går ojämt och dålig tomgång
    Av Harley-Ante i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 18:22
  3. Dör vid tomgång?
    Av Canario i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-02, 20:17
  4. Ojämn tomgång..
    Av untamed i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-03-21, 23:03
  5. Ojämn tomgång..
    Av untamed i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 10:48

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •