Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 43 av 43

Ämne: Tomgång sportster

  1. #41
    Ja installera programmet på en dator. Koppla till pc5 med usb kabel och tanka ner mappen som sitter i hojen. Då kan du passa på o starta den o se hur hög tomgång det är i den. Varför inte tanka hem en ny mapp o prova med.

    är lambdasonderna borttagna och eliminerare satta på kablarna?
    Det måste göras med pc5an..... men jag vet inte hur hojen skulle gå om man missat att göra det.

    Men var inte rädd att koppla upp datorn mot hojen. Väldigt enkelt och smidigt

  2. #42
    Tack för alla tips.
    Jag har faktiskt fått tag på en kille I verkstan' hos Bikeman!! Trägen vinner!! Ska lämna hojen I nästa vecka. Han sa direkt att det kunde vara insprut-tjofräsen till tomgången, eller en PO3857CD3......
    Ett vanligt fel tydligen. Håller igen bilan tills jag får se hur det blir. Dom ska få chansen, absolut. Jag återkommer med besked på hur det går.
    Sen undrar man ju förstås hur felet kan uppstå när hojen står still I verkstan utan attt köras........men,men, that's the way it is tydligen.....

  3. #43
    God fredag på er.
    Fick in hojen hos Bikeman igår för rep. Som sagt, trägen vinner. Svor och bet tänder hela vägen upp med hojen på släp men bestämde mig för att försöka ta det lugnt vilket jag lyckades med trots allt. Hade den igång 1,5min förra veckan och jag har aldrig sett en främre krök så röd utan att smälta. Enligt uppgift bytte dom TPS'en men den satt bakom luftburken och som srängskiss beskriver sm IAC...
    När jag köpte hojen monterade dom PCV men hade glömt luften och hur dom mappade vet jag inte. Påtalade detta och fick dom till att gå in och kolla.
    Fick naturligtvis svaret att allt var rätt men så rapp som hojen är nu så har dom tydligen gjort nåt..... OCH 5min på tomgång, ingen röd främre krök, betydligt svalare.
    Fick även gjort servicen som skulle varit gjort när jag köpte den.
    Så summa summarium. Det kan bli en trevlig hojsommar trots allt. Stora provturen efter denna rep får vänta lite. Sambon vill ha vindskydd runt trädäcket och det får man ju ställa upp på, kan ju bli payback time...
    Har spelning med bandet oxå imorgon kväll men den som väntar på nåt gott...... Han väntar I regel åt helvete för länge...
    Men fan, det här ska bli kul. Tack för allt trevligt bemötande och alla tips här på forumet, det är guld värt.
    Vi kanske ses nån dag, vem vet?
    Christer

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande ämnen

  1. Skum tomgång
    Av dieselhog i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-04-23, 11:34
  2. Går ojämt och dålig tomgång
    Av Harley-Ante i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 18:22
  3. Dör vid tomgång?
    Av Canario i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-02, 20:17
  4. Ojämn tomgång..
    Av untamed i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-03-21, 23:03
  5. Ojämn tomgång..
    Av untamed i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 10:48

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •