Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Växellåda

  1. #1
    V.I.B Pynkes avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Gästrike Hammarby
    Inlägg
    22
    Tackad: 0

    Växellåda

    Någon som vet om det är möjligt att skruva in en 6 växlad låda från -06 road king i en -04 road king?
    Kanske det behövs mer än lådan för att det ska passa ihop?

  2. #2
    Men varför skall du ha sex växlar, skall du konvertera till tvåtakt? En HD klarar sig bra med tre eller fyra växlar och har man fem är det svårt att hålla räkningen. Mer kan ju aldrig vara nödvändigt?

    Men om du nu vill ha det så kanske någon kan komma med bra svar hoppas jag.

  3. #3
    Hallå det måste vara ifrån en 07a du menar då kom sexan på roadkingen har för mig att dynan fick det 06,men i alla fall så går oljeslangarna anorlunda på sex lådan kolla i en manual, ett alternativ är att byta innanmätet om du har lådan med sex växlar

  4. #4
    V.I.B Pynkes avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Gästrike Hammarby
    Inlägg
    22
    Tackad: 0

    Ja du stroker49, håller med om att det är för många växlar. Men jag kan ju räkna till mer än tre :-) jag vill åt överväxeln utan att behöva ändra hastighetsmätarkalibreringen vrid har jag så det räcker till för 2 växlad låda. Lådan jag hittade på eBay kom från en ultra -06 har jag för mig. Kan ju vara felskrivet av leverantören.

  5. #5
    Hur mycket högre är sexan jämfört med femman på en fempetad?

    Ja :-) jag tappar räkningen vid tre, fyra sådär. När det gäller hastighetsmätaren så kör jag med MPH-mätare och då är det ju bara att dividera det som visas med 0,625 så får man exakt rätt i kilometer per timme. Så när mätaren visar 50 MPH så vet jag att det är 80km/h, 30 MPH motsvarar knappt 50 km/h osv.

    På min gamla Elecra har jag MPH-mtaren men på min chopper har jag en elektronisk som man kalibrerar enkelt och den visar väldigt rätt.
    Senast redigerat av stroker49 den 2015-04-30 klockan 07:04.

  6. #6
    Har för mig att när jag kollade när nya lådan kom var det samma utväxling på 6 vxl:n som på 5 på gamla. Jag ville också ha "överväxel" men det gav inte 6vxl utan bara kortare steg mellan. så jag kör vidare med min 5 vxl Road King 99

  7. #7

Liknande ämnen

  1. Växellådsproblem.
    Av BIGHAL i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2020-06-23, 08:07
  2. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-04-18, 18:19
  3. Växellåda
    Av Pela i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-25, 19:49
  4. Rev Tech växellåda
    Av j-hov i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-21, 16:56
  5. Sätta tillbaka växellåda
    Av oscar89 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-29, 08:40

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •