Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Tips på Buller till Forty Eight!

  1. #1

    Tips på Buller till Forty Eight!

    Funderar på att byta ut mitt Supertrapp Xr Style till ngt annat att sätta på min 48.
    Tips önskas av er på vilket ni rekomenderar gällande prestanda/pris/gott ljud osv osv, lr om ngn har ngt att sälja kanske?

    Har ngn en schysst singelsadel att rekomendera lr kränga får ni oxå gärna hojta till

    Mvh

  2. #2
    Jag har ett par kromade Twinslash från V&H som går till originalkrökarna. Smattrar på härligt och blänker fint nu i vårsolen Dra ett pm om du är intresserad


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  3. #3
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Sportster81 Visa inlägg
    Funderar på att byta ut mitt Supertrapp Xr Style till ngt annat att sätta på min 48.
    Tips önskas av er på vilket ni rekomenderar gällande prestanda/pris/gott ljud osv osv, lr om ngn har ngt att sälja kanske?

    Har ngn en schysst singelsadel att rekomendera lr kränga får ni oxå gärna hojta till

    Mvh
    Jag kör V&H competition 2-1 och sadel från mother road custom på min 48 och är skitnöjd
    Klicka pÃ¥ bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	85 
Storlek:	100,3 KB 
Id:	16677
    Sportster 48! 👊

  4. #4
    Om det är prestanda som är det primära så är (tyvärr får jag säg, för det är inte vackert i mina ögon) Patriot Defender ganska svårslaget. Extremt bra prestanda och billigt i jämförelse med det mesta. Ett annat välpresterande system är D&D Bob Cat, definitivt snyggare men med dubbla prislappen. Alternativt kan du kanske leta efter en annan ljuddämpare att sätta på dina XR-headers? Type Cone Eng. och Burns Stainless säljer de delar som behövs för ett sådant projekt.

    För dyna-resultat av en hel del system, kolla in Hammer Perfomance sida: http://hammerperf.com/ttxlexhaust.shtml

  5. #5
    Har Patriot Defender och är jävligt nöjd. Billigt, grym effekt och en butterfly som gör att man bara kan ställa om ljudet inför besiktning. Min gick igenom prickfritt i förra veckan.

    Men jag håller med Martin: Det är inte precis det snyggaste av system. Framförallt är värmesköldarna klumpiga och fula. Jag har tagit av mina och lindat med bandage istället. Så nu tycker jag det ser schyst ut.

    Det är väldigt trevligt ljud i skiten också. Kraftfullt och dovt utan att vara för skränigt.

    Utseendemässigt föredrar jag V&H Competition och framförallt D&D Bobcat. Men Patriot Defender ger mest pang för pengen på marknaden.

  6. #6
    Jag skulle kolla på Bassani och deras system och då speciellt på Road Rage. Ser snyggt ut, låter grymt och har stygg prestanda.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  7. #7
    Tackar för svaren!
    Prestandan kan jag väl inte påstå är Prio 1 utan där går ljud o utseende (färg=svart) före, likväl som att plånboken inte är outtömlig😜
    Hur står sig VoH egentligen, har själv aldrig haft ngt?

  8. #8
    V&H brukar väl ha både hög finnish och fin kvalitet. Men de är ofta skräniga och ligger sällan bra till i effektligan.

    Competition kan jag inte uttala mig om. Men jag har haft Big Radius och polaren Short Shots på våra sporrar. Brorsan har Big Shots på sin Street Bob. Alla tre systemen har ett extremt högt ljud, hårt och metalliskt. Inte behagligt alls och på gränsen till pinsamt.

    Någon hästkraft hit eller dit är kanske inte det avgörande. Men jag skulle inte köpa pipa från V&H. För trots att framförallt Short Shots och Comp är svinsnygga verkar de vara mer show än go.

  9. #9
    Jag kör Bassani Road Rage och tycker det rockar.




  10. #10
    Ja behöver ingen screaming eagle eller liknande för jag skriker själv medan jag kör. Får ta det lugnt på besiktningen bara så ja inte skriker högre än 90 db eller vad som nu är tillåtet. hehe

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Noyah Visa inlägg
    Jag kör Bassani Road Rage och tycker det rockar.



    grymt och unikt på våra breddgrader! Var köpte du ditt?

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  12. #12
    Någon i Sverige som säljer patriot defender? Söker ett prisvärt system där man kan ändra ljudet nämligen
    Never ride faster than your guardian angel can fly

  13. #13
    Tror inte det finns här och att man är tvungen att beställa från USA. Men både jag och en polare har gjort det. Inga problem alls och totalkostnaden blev ändå låg.

  14. #14
    Är oxå sugen på att veta varifrån man kan få tag på Bassani Road Rage.
    Tycker oxå enligt tips att DoD Bobcat är riktigt fint, var hittar man det bäst?

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    grymt och unikt på våra breddgrader! Var köpte du ditt?
    Det satt på när jag köpte den av Northbike Umeå. Var lite osäker om jag skulle behålla det tills att jag startade upp hojen första gången

  16. #16
    Hej!
    Köpte Acrapovic inte billigt.... Men jag har varit nöjd med deras system på andra motorcyklar jag haft.
    Tycker om utseendet som 48:an har från början och de låter inte speciellt mycket, lite lagom vi pådrag.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Sportster81 Visa inlägg
    Är oxå sugen på att veta varifrån man kan få tag på Bassani Road Rage.
    Tycker oxå enligt tips att DoD Bobcat är riktigt fint, var hittar man det bäst?
    Här till exempel:
    http://www.lickscycles.com/product-p/dd-563-31.htm
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

Liknande ämnen

  1. Smått och gott till Forty-Eight mm
    Av d860312 i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-07-24, 12:59
  2. Nytt styre till forty eight
    Av Hardrockhair i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-09-26, 22:32
  3. Luft och buller till v-rod vrsca
    Av Flyfisherman59 i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-04, 23:53
  4. Sportster Forty Eight luft och buller
    Av Joakim Ekerfeldt i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 10:05
  5. Luft och buller till min FortyEight. Hjälp...
    Av Fredrik_t i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-07-08, 15:19

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •