Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Styrlås - Nightster

  1. #1

    Styrlås - Nightster

    Tjennare!

    Ny här på forumet, hämtade hem en rar liten Nightster igår. Mycket nöjd måste jag säga!
    Men, tyvärr blir min första tråd problemrelaterad.

    Parkerade cykeln i godan rå igår i garaget, låste styrlåset osv.
    Idag när jag tänkte göra en ordentlig tvätt och ta ut henne en liten runda, så släpper inte styrlåset!
    Det är inga problem att vrida från "låst" till "olåst", men lik förbaskat släpper inte låsningen.
    Jag har försökt smörja upp det, vrida och trixa.. Ja ni förstår..

    Någon annan som råkat ut för detta? Något enkelt knep?
    Hur plockar jag bort styrlåset utan att riskera göra någon åverkan? Jag är inte särskilt sugen på att borra bort det..

    Hjälp mig!

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av danne_smedjan Visa inlägg
    Tjennare!

    Ny här på forumet, hämtade hem en rar liten Nightster igår. Mycket nöjd måste jag säga!
    Men, tyvärr blir min första tråd problemrelaterad.

    Parkerade cykeln i godan rå igår i garaget, låste styrlåset osv.
    Idag när jag tänkte göra en ordentlig tvätt och ta ut henne en liten runda, så släpper inte styrlåset!
    Det är inga problem att vrida från "låst" till "olåst", men lik förbaskat släpper inte låsningen.
    Jag har försökt smörja upp det, vrida och trixa.. Ja ni förstår..

    Någon annan som råkat ut för detta? Något enkelt knep?
    Hur plockar jag bort styrlåset utan att riskera göra någon åverkan? Jag är inte särskilt sugen på att borra bort det..

    Hjälp mig!
    Du har inte haft någon klåfingrig jävel på hojen i natt som har försökt bryta styrlåset? Det har nämligen jag, såg ingen annan utväg än att avsluta det hen hade påbörjat. Enda sättet mig veterligen är att borra ur stiftet för att få ur låskolven. Kolla den här tråden om du kan hitta någon hjälp: http://www.hdforums.com/forum/sports...-bad-news.html

  3. #3
    Det ska gå att borra bort utan att göra åverkan på låset.
    Ganska enkelt.
    Jag vill inte skriva här hur man gör men det står i verkstadshandboken hur det går till.

  4. #4
    Nae ingen klåfingrig har varit på den, det är jag ganska säker på.
    Jag ska ge mig på ett nytt försök imorgon, såg att en del har pumpat lite med gafflarna i kombination med att försöka låsa upp det en decimeter från styrstopp åt vänster. Men jag tror väl inte att det kommer funka egentligen.
    Känns jävligt surt om jag nu måste ge mig på att borra upp skiten.

    Låset är väl egentlig väldigt basic? Det skjuter väl bara upp ett stift som låser, så styret inte går till mer än knappt halvvägs?
    Det är inte så enkelt att bara skruva ur låsskruven till låset och hoppas det trillar ut?

    Var kan jag hitta denna verkstadshandboken? Får börja ladda mentalt för detta..
    Tack för svaren btw


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  5. #5
    Skicka ett pm med din epost-adress så kan jag maila anvisning till dig.

  6. #6
    Sen finns ju alltid den här tråden, där hittar du Clymer-manualen till din hoj! http://harleyforum.se/showthread.php...aler+för+alla

  7. #7
    Tjusigt! Den där är bra att ha för framtiden!

  8. #8
    En tanke som slog mig, hur fungerar era styrlås?
    När ni låser och allt är frid och fröjd. Kan ni fortfarande röra styret, så att det nästan blir centrerat? Eller blir det låst vid sidan, som jag är van vid på mina förra cyklar?

  9. #9
    Det låser sig i sidan på min 48..

    Skickat från min WC via Tapatalk
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av danne_smedjan Visa inlägg
    En tanke som slog mig, hur fungerar era styrlås?
    När ni låser och allt är frid och fröjd. Kan ni fortfarande röra styret, så att det nästan blir centrerat? Eller blir det låst vid sidan, som jag är van vid på mina förra cyklar?
    Styret åt sidan!

  11. #11
    Här ser du hur styrlåset ser ut när någon brutit det, och hur låskolven låser i själva styrstolpen en vad det nu kallas på en motorcykel:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2w3ub0h.jpg 
Visningar:	72 
Storlek:	24,8 KB 
Id:	16698

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	nyvdba.jpg 
Visningar:	71 
Storlek:	32,2 KB 
Id:	16699

  12. #12
    Verkar onekligen som att någon varit på hojen, dock tidigare, jag har bara ägt cykeln i knappt två dygn nu.. Hade jag provat styrlåset på plats hade cykeln blivit ståendes där förmodligen.
    Jaja, surt sa räven, bara att ta tag i detta ikväll..
    Tack för hjälpen än en gång.

  13. #13
    Har en 04 standard som inte gick att låsa redan vid leveransen och dom slipade upp hålet i styr axeln så den gick att låsa. Sen har jag monterat en järnhästen krona och det var lika dant på den så det måste vara låshuset som sitter felsvetsat i ramen. Harley har verkligen ingen kvalitet på deras passform gäller även deras tillbehör som måste filas och donas för att få dit.

  14. #14
    Nu står hojen på verkstad och väntar in kärlek.

    Tack än en gång för tips och hjälp!


    Skickas från min iPad via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Nightster
    Av Bassman i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-12-13, 20:41
  2. Styrlås
    Av Micke B i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-13, 17:05
  3. Nightster
    Av Cribbe i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-28, 19:36
  4. Var kan man köpa styrlås?
    Av Nasper i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-19, 11:23
  5. Nightster -08
    Av jontemaskin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 20:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •