Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Sportyser 883 1988 går riktigt orent emellanåt

  1. #21
    En halv trådstöld: när man fått flottörhöjden rätt,och cyklen går bra, då bör man kunna sätta en klen klar slang på dräneringen under fuggen och dra den uppåt över förgasaren och öppna dränskruven och få en höjd på nivån innuti fuggen att mäta och lägga på minnet, eller tänker jag tokigt nu.

  2. #22
    Med en korrekt flottörhöjd gick den marginellt bättre men missar fortfarande över så gott som hela registret. Med den nya 4kantiga nålventilen rann det rätt igenom tills man knacka på insuget då den täta den ett tag iaf. Den som satt där var 3kantig med ca 1mm mindre diam. Tror nästan det måste vara nåt med tändningen eftersom den går riktigt bra ibland iaf. Vad brukar paja där?

  3. #23
    Har mätt upp tspolen å fick vettiga värden iaf. Tycker tkablarna ser lite skumma ut dock. Det svarta runt innerkärnan är det en avskärmning eller ledande ytan.Har en helt ny likadan men jag vill vara säker på hur den skall monteras. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P6150059.jpg 
Visningar:	24 
Storlek:	34,9 KB 
Id:	16861

  4. #24
    Gjorde ett litet ryck idag med åbäket. Kopplade en ledlampa till voes switchen och brytarn sluts bara man kör på starten. Innebär detta att den har full förtändning redan på tomgång? Detta kanväl förklara förgasarpuffarna isf. Om den nu är konverterad till en 1200 borde den väl ha en voes switch men hårdare fjäder isf. Sätter jag en slang på den behöver jag inte suga hårt alls för den ska klicka till. Skulle jag mätt upp den med nån vakuumpump med mätare?

  5. #25
    Nån som vet vad brytarn ska ha för inst (hg)

  6. #26
    bump

  7. #27
    Har nu provat ta bort ett shims på nålen å gått ner ett snäpp på lågfart utan resultat. Voes ventilen klickar till strax före 3 hg (lågt?)

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Diverse delar från Softail FXST -1988
    Av HDHugo i forum Säljes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-11-24, 11:49
  2. 1988-2013
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-09-26, 18:49
  3. En riktigt glad midsommar
    Av mangesuarnmc i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-21, 16:33
  4. En riktigt bra dag...
    Av Nightster i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-09, 10:50
  5. En önskan att se på riktigt!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 21:10

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •