Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Besiktningsdags

  1. #1

    Besiktningsdags

    Hej! Jag har en Fat Boy med VH Big shorts staggered. Är det någon som vet hur man får tyst på dom inför en besiktning? Tips på lämpliga insatser m.m.vill helst slippa byta till orginal om det inte är tvunget. Tacksam för all hjälp jag kan få.
    Stefan


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    http://www.bikeline.se/sv/artiklar/v...taggererd.html eller låna orginal, var bor du , här finns nog någon i din närhet att låna av?

  3. #3
    Tack för tipset! Har ett originalsystem liggande men vill helst slippa hålla på o byta,kanske bra även för grannsämjan med quite buffles. Jag skall genast beställa
    Stefan


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  4. #4
    Gick hojen igenom med quit baffles på dina V&H? Står inför samma problem själv inom 2v :-)

  5. #5
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Jag fick hojen godkänd för ett par veckor sedan och det sitter quiet baffles i mina Big Shot Staggered.
    -På gränsen, sa besiktningskillen men godkände.
    Hojen: Wideglide (TC88 originalmotor ) 1999.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Caspher Visa inlägg
    Jag fick hojen godkänd för ett par veckor sedan och det sitter quiet baffles i mina Big Shot Staggered.
    -På gränsen, sa besiktningskillen men godkände.
    Hojen: Wideglide (TC88 originalmotor ) 1999.

    Bra att veta, vet inte om jag vågar vara så kylig att testa. Fick precis ett par quit baffles från Smartpartz på posten så får se hur mycket de dämpar till att börja med.

  7. #7
    Nej! Besiktningskillen mätte ljudnivån till 106 db,så det blev ombesiktning med originalsystem på. Prova med lite stålull & dämparna borde räcka.
    Lycka till!


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  8. #8
    Jag har big radius 2 till 2 som låter utav helvete. Jag har iofs ett originalsystem liggande men funderar i alla fall på att köpa dämpinsatser till den. Jag hade ett screaming eagle system på min gamla FXDWG och det var mycket tystare även om det var för högt för att besiktas med .

  9. #9
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Som jag precis skrev till en annan här:

    Åk till Ö&B och köper deras diskbollar, trycker in 6-8 (kanske 10) st i varje blås. Svärfar kör Fatboy med 2-1 V&H och där går åt en del. Åk till Swedol så har de ett par bultar du kan köpa med en lång mutter som du "spänner ut i blåset" och håller bollarna på plats.

    Kostar dig typ 100 spänn, hojen går som skit men du slipper strula med en massa org-system osv. Besiktningen ska skita i hur du uppnått rätt decibel, så länge det funkar. Nu har du iallafall två alternativ =)

    En annan idé kan vara att använda dig av arbetsmiljöverkets decibel app på din lur när du ska prova din dämpning, blev rekommenderad av besiktningsgubbarna att använda den innan när jag höll på med min gamla hoj. Funkar ganska bra!

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-09-13, 16:55

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •