Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Revtech 100"

  1. #1

    Revtech 100"

    Står inför ett jävla bekymmer då customchrom inte klarar av att hjälpa mig. Det är nämligen så att jag har läst att man ska modifiera olje systemet i cam lådan och slå i splins i sump plattan . Jag öppna för att titta om det var gjort men hålet var taget på ett annat sätt imot vad pdf filen jag fick från cc så då helt plötsligt kunde supporten inte hjälpa mig även fast jag skicka bilder på cam lådan. Nån som har erfarenhet av detta. / Jerry Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1439310720971.jpg 
Visningar:	98 
Storlek:	46,8 KB 
Id:	16994

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  2. #2
    Vem har du köpt motorn av? När, datum? Varför skall man modifiera oljesystemet, och vem skall göra det?

  3. #3
    Jag har kvitton på motorn den är en 2006:a . Ja modifiera får man stå för själv eller lämna bort jobbet. Customchrom skulle stå för delarna om det fanns garanti kvar. Med andra ord får jag själv betala. Och det var customchrom som sa att olje systemet behövde uppgraderas pga en kanal dom missat göra från fabrik. Fick en pdf på skiten. Köpt av privat person har alla papper men det står inte ett skit om ombyggt olje systemet eller vilken generation det är på motorn. / Jerry

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  4. #4
    Senast redigerat av stroker49 den 2015-08-12 klockan 21:31.

  5. #5
    Stroker49 kan inte se vad du skrev försök gärna igen

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  6. #6
    Nä, det var fel på forat. Jag pratade med min kompis som kört mycket Revtech men han visste inget om några moddar eller service bulletiner. Det finns väl 3 eller 4 generationer av Revtech, vilken generation har du?

    Vad är problemet och vad skall åtgärdas?

  7. #7
    Det var mer vad CC supporten sa. han sa skillnaden mellan gen 2 or 3 var bla olje systemet. Och det var nödvändigt att uppgradera det för att få bättre smörjning. Jag väntar fortfarande på att dom ska luska ut vilken generation min motor tillhör den är tydligen producerad i ett mellan läge .

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  8. #8
    Vad jag har hört så är gen 3 och framåt bra men att det var en del problem med tidigare. Det borde väl vara lätt att reda ut mha motornummret? Kan du söka själv med motornummret på internet?

  9. #9
    Nope o dom har ingen ordning i registret på CC heller....

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. S&S SB 100" sportster-cylindrar med kolvar
    Av Jörgen Karlsson i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-28, 23:28
  2. Ultima 100" komplett drivlina
    Av Goodvibrations i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-14, 16:30
  3. bestyckningshjälp S&S Shorty E till en 100"
    Av Vägra Camoflage brallor i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 15:17
  4. 100" S&S Sporre R
    Av JohnnyRocker i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-24, 10:11
  5. Chopper 100"
    Av JimmyChopper i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 03:37

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •