Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: heritage som Gårilla !?

  1. #1

    Unhappy heritage som Gårilla !?

    Har en heritage -98 5000 mil alltid gått som en klocka men Nu Har det hänt sig sålunda : Motorn startar Men efter ett tag går den dåligt på tomgång . I högre hastigheter går den ganska okej men när jag saktar ner så fnyser och missar den på låg och mellanvarv . Sedan har det hänt att den oförklarligt stannar , känns som elfel . men den går att starta efter några minuter ? är detta en säkerhetsgrej för att den inte får bensin som den ska ?Tycker mig märka att den blir lite för varm ibland . Kollat Tank och bränsleförsörjning-inget fel. Öpnat flottörhuset rent och snyggt ! Accelelerationpump okej ! Nu undrar jag 1. Vilka är munstycke till tomgång - mellangas fullgas ? 2. Hur kan man kolla att gummit är helt i trottel ? Verkar lite förslappat .
    3. Finns det något system för hur man ställer förgasare korrekt ?
    4. Finns nåt känt problem som kommer efter 4-5000 mil Den är bestyckad med screamin eagle men verkar vara en original förgasare.

  2. #2
    Kollat Tändningen?

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  3. #3
    Tändningen är OK.

  4. #4
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Nisse P: Plocka bort förgasaren och demontera allt i den. Finns sprängskisser på nätet eller i manualen. Rengör allt riktigt noggrant (gärna ultraljuds tvätt). Brukar funka prima att tvätta med mild avkalkning och blåsa alla kanaler med tryckluft. Det låter som att lågfartsktretsen är problemet (lågfartsmunstycket och kanalen mot bränsleblandningsskruven). Passa på att titta noggrant på alla övriga delar när du ändå har isär den. Christer på Bra i gasen är mkt duktig om du behöver delar eller har frågor.

  5. #5
    Tack Jonasbagge :Ska prova detta ! Undrar om man klarar detta utan att ta bort förg. helt ?

  6. #6
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Du kan ju ta bort flottörhuset och sedan lossa lågfartsmunstycket (det lilla) bredvid huvudmunstycket. Gör rent det och blås kanalen efter du skruvat ur bränsleblandningsskruven. Blås oxå rent i kanalen ovan denna.

  7. #7
    Gjort allt detta. Provkörde men den går lika illa ändå ! Jag tycker att trottlen inte går upp så långt , månne membranet som är förslappat eller nåt ?

  8. #8
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Med tanke på milen så är det väl inte fel att byta trotteln/membranet om det ser dåligt ut. Då ser du ju oxå hur nålen ser ut. Har du kollat tätningarna mellan insugningröret och topparna? En vacumläcka där är heller inte ovanlig.

  9. #9
    Heritage -98 5000 mil Gårilla ! -Finns det någon termisk säkring som gör att motorn lägger av när den blivit överhettad ? Kan den bli överhettad om den får för lite bränsle på låg och mellanregistret ? Om det nu ändå är tändningen som är problemet : är det tändspolen i första hand ? Jag har knackat lite på cromskyddet vänster sida , där som tändkablarna kommer ifrån och tyckt ibland att det hjälper när jag fått ett ofrivilligt stopp. Det går ju att köra med den fast den går dåligt i låga farter men så dör den plötsligt som om det vore ett elfel ! Om det rör sig om et elfel kan den bli för varm då ? Om den tänder för tidigt , blir den väl varmare än när den tänder för sent eller ? Har märkt ibland vid start att den "hugger emot" men bara när den är varm .Är det nån vänlig själ som vet

  10. #10
    Det där cromskyddet kan kortsluta tändspolen om du har oisolerade anslutningar på tändspolen

  11. #11
    Tack Hasse Diesel !Då ska jag kolla det

Liknande ämnen

  1. Heritage 00 -05
    Av hasse diesel i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-07-17, 00:10
  2. Nightster som förstahoj, 09a som gått 44mil?
    Av Nilsson89 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-01-08, 23:54
  3. Någon som har info om vilka återförsäljare som får vara kvar?
    Av erkagn i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-07-18, 14:48
  4. Köpa heritage
    Av tengel i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-17, 20:59
  5. Få loss o2-sensor som sitter som f@n.
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 18:48

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •