Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Rinehart 2 till 1 system på Breakout

  1. #1

    Rinehart 2 till 1 system på Breakout

    Jag kikar på avgassystem för en Breakout och har fastnat för Rineharts 2 till 1 system. Det är ett gissel att få nåt svar direkt från Rinehart och på diverse engelskspråkiga forum har jag hittat posts där folk påstått att Rinehart system för Breakouts skulle funnits tillgängliga från 2013. Jag hittar inget dock.

    Finns det nån här på forumet som testat skruva på ett sånt system? Det står på Rineharts hemsida att deras system inte rekommenderas för Breakout och X-Bones, men vad är det egentligen som skiljer dessa modeller så mkt från andra Softail-modeller? Jag har sett det bredare bakdäcket på Breakout t. ex. Men ramen är väl densamma på alla Softails?

    Hoppas ni orkat läsa igenom inlägget och att någon sitter inne på info.

    Tack på förhand!
    Senast redigerat av Goethe den 2015-08-21 klockan 10:41.

  2. #2
    Dragningen av oljerören skiljer Breakout från övriga Softails, troligen därför Reinhart inte rekommenderar systemet till Breakout.
    Det är iofs ganska lätt att ändra det övre röret så det går fritt, har gjort det själv för att få dit ett Pro Pipe

  3. #3
    Ok! Det lät ju inte alltför bökigt. Vet du om garantin på cykeln omfattar byte till ett Rinehart-system och/eller mekaniska ingrepp för att kunna hänga på ett tredjepartsavgassystem?

  4. #4
    Ska man hårddra det så ryker nog garantin så fort du gör en förändring, men tror ingen handlare är så petig,
    men det är klart att om du t.ex kapat ett oljerör och gjort en dålig pressning och får ett oljeläckage så kan det nog vara svårt att hävda att det är en garantigrej

Liknande ämnen

  1. Kort bakskärm till Breakout
    Av mrthomasj i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-03-14, 20:32
  2. 2-1 system till Sportster -04-up
    Av Micke K i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-12-12, 09:47
  3. Avgas system till Nightrod-13
    Av batbyggare i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 15:26
  4. System till Night Rod
    Av Asfaltskungen i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-31, 16:45
  5. Buller till Harley Davidson, Rinehart
    Av Doccen i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-08, 18:10

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •