Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 149

Ämne: Fet Bob inköp

  1. #21
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Tycker inte jag hör nåt vidare vinande från femman från min så det kanske är lite individuellt.Vilken olja använder du i gaffelbenen Axman ?
    Var och kollade på en polares -11 och på den var trippen styrd från signal knappen,man kunde förutom varv se vilken växel som var i läge.
    Tycker också bromsarna är bra och jämfört med tidigare harleys vi ägt är det en stor skillnad.

    Säkert skoj med trim men jag tycker den går bra med SE1,PCIII och andra dämpare.Sen blev det stor skillnad efter bänkningen så det räcker
    för mej iallafall ( men man kan ju ändra sej ) Tycker att originalsadeln är skön att åka på så ser inget behov av byte av den heller.

    Rolig hoj om du vill köra lite mer aktivt,känns stadig och rejäl på motorvägen.En dum grej är ju att gaswirarna tar i tanklocket vid fullt styrutslag till höger
    samt att det kan vara svårt att få fram stödet (har mont.jiffy stand=mkt bättre) Det sitter plastskydd över elkablarna framför svingen som brukar gå sönder. En del har haft lite problem med att kablar skavt sönder där.

    Vi kanske får bilda en FAT BOB SQUADRON SWEDEN grupp här också

  2. #22
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Hittade min Fat Bob-09 i Luleå av alla ställen ! Hade en budget på 150.000:- hojen ville dom ha för 169.000 fick ner till 159.000 med transport till götet och där sprack budget fan .Men det som fastnade för mig var att den är rikligt utrustad för flera tusen+ eftersom jag är newbie på HD så känns det änna gött att få en nästan färdig hoj i min smak
    En hoj för dig ? http://www.blocket.se/goteborg/Harle....htm?ca=15&w=3

  3. #23
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Noyen, tyckte inte heller att det var något störande vinande på min 08. Kunde höra det om jag hade öronproppar och körde i låg hastighet på femman men jag fick ju verkligen leta efter ljudet för att uppfatta det normalt sett. Tyckte det lät normalt för en harley. :P Är screaming eagle heavy duty i framgaffeln nu. Det med att styra från signalknappen och vilken växel man har låter inte som något man saknar, men det hade varit kul att kolla vilka rpm man kör i även om arslet sköter det rätt bra på en dyna.

    Angående kraft så räcker det orginal, men med 103" så känns det faktiskt mer som att den har kraften den borde ha så att säga. Vete fasen om jag skulle vilja ha mer dock. Alldeles för lätt att börja spinna när det regnar ute som det är.

    Det om elkablarna vid svingen hade jag problem med, började efter bara 30 mil. vid acceleration i kombination med vänsterblink (dvs omkörningar speciellt) så gick säkringarna för lyset. Oavsett vilken dyna man har så skall man nog linda om extra skydd där! Tror hd house här i gbg gör det på alla dynor de får in för service. (de sade det i vart fall)

  4. #24
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Ok Axman,detta med oljan verkar ju vara en enkel förbättring.Nä.jag kollade i den lilla displayen och det kan nog vara
    svårt att se rpm.Jag har ju tinnitus så det piper ju i skallen ändå hela tiden,nog därför jag inte tänkt på/hört ljudet.

  5. #25
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Som en liten kommentar så har inte jag heller hört något vinande från min 08 på någon växel.

    Skål
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

  6. #26
    Skrivs i flera trådar att Fat Boben skall ha 103 motor 2012, men om jag inte fattat helt fel är det 96 motorn fortsatt.
    Eftersom jag själv satt steg III trim (103) på min, och känner att jag fick en helt annan cykel, med lite bus i, så kan jag rekommender detta om du kan få det på köpet.

  7. #27
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av sedaii Visa inlägg
    Skrivs i flera trådar att Fat Boben skall ha 103 motor 2012, men om jag inte fattat helt fel är det 96 motorn fortsatt.
    2012->

    96an är kvar på Street Bob och Super Glide men som option kan man få 103an

    103 är standard på resten av Dyna sortimentet.

    Info från HDUS

    Get the most out of life and every mile along the way with the Twin Cam 103TM now standard on 2012 Touring, Softail® and select Dyna® motorcycles. It delivers more power when you need it—like passing stragglers and dominating those scenic mountain rides. Plus, it lowers cruising RPMs and improves highway fuel economy. So make this the year you step up and take power.
    Senast redigerat av ViLa den 2011-07-27 klockan 21:20.

  8. #28
    Den enda Dynan jag hittar med 103 motor är switchbacken?

    Bifogad fil 1735
    Senast redigerat av sedaii den 2011-07-27 klockan 22:02.

  9. #29
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av sedaii Visa inlägg
    Den enda Dynan jag hittar med 103 motor är switchbacken?

    Bifogad fil 1735
    Ok

    http://www.harley-davidson.com/en_US....html#/c/specs

  10. #30
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Jo jag är lika otålig jag men det tog lååååång tid att spara ihop stålarna så lite tid för research är inte fel.

    Blir lite kluven, finns massa fina hojar.

    Jag vill ju välja rätt.(alltid lika velig)
    På tal om otålig! Jag beställde crossbonesen 1/6 förra året. Dom skulle bara regga den o skicka den! Jag kunde fan inte på hela veckan! 4/6 ringde dom o sa att hojen är utanför garaget 11-12tiden dan efter. Posten kom med paketet 11.45 och jag starta hojen en halvtimme senare. Värsta av allt var att vi skulle iväg till Kreta 18.00!!! Jag föreslog frugan att jag stannar hemma! Det var ju en dålig ide för det höll på o bli! Kan du tänka hur skoj jag hade hela veckan på Kreta
    Senast redigerat av xbones den 2011-07-27 klockan 22:40.
    There are no problemsonly solutions

  11. #31
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    oooooh! I bet that hurt !!

  12. #32
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    oooooh! I bet that hurt !!
    F...ing worst days of my miserable life!!!!
    There are no problemsonly solutions

  13. #33
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Ett under att du åkte med ändå eller har frugan hårda nypor?

    Det är ju en nackdel när man köper nytt....VÄNTE TIDEN
    Klar fördel att handla beg om man har myror i ars......

    Jag hade stannat hemma och därmed basta..........men så är jag ju singel nu för tiden, undrar varför????

    Ringde banken idag och kollade hur dom ställer sig till ett lån utöver min budget om jag skulle få en flipp och köpa nytt då räcker inte mina stålar för customizzzzation

  14. #34
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    oooooh! I bet that hurt !!
    Btw i really like ur bike.

    Raw like sushi.

  15. #35
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Ett under att du åkte med ändå eller har frugan hårda nypor?

    Det är ju en nackdel när man köper nytt....VÄNTE TIDEN
    Klar fördel att handla beg om man har myror i ars......

    Jag hade stannat hemma och därmed basta..........men så är jag ju singel nu för tiden, undrar varför????

    Ringde banken idag och kollade hur dom ställer sig till ett lån utöver min budget om jag skulle få en flipp och köpa nytt då räcker inte mina stålar för customizzzzation
    Jag hade säkert också varit singel nuförtiden om jag hade stannat hemma
    There are no problemsonly solutions

  16. #36
    Var som fasen, kollade här:http://www.harley-davidson.com/en_EU....html#/c/specs

    Frågan är om det betyder att vi får lilla motorn till Europa?

  17. #37
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av sedaii Visa inlägg
    Var som fasen, kollade här:http://www.harley-davidson.com/en_EU....html#/c/specs



    Frågan är om det betyder att vi får lilla motorn till Europa?
    Dom kanske inte har uppdaterat sidan än eller nått sånt ingen aning men väldigt mysko.

    Du sökte på en EU sida och jag va inne på US.

    Lite svag av HD att kräva att man skulle ha säkerhetskittet för att få ABS dvs $1500 till.

  18. #38
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Btw i really like ur bike.

    Raw like sushi.
    Thanks.... Spara lite pengar och köpa en Street Bob istället e; ....eller om du verkligen vill köpa FB kolla nya 09 och 10 som är kvar i HD återförsäljarna till reducerade priser

  19. #39
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Thanks.... Spara lite pengar och köpa en Street Bob istället e; ....eller om du verkligen vill köpa FB kolla nya 09 och 10 som är kvar i HD återförsäljarna till reducerade priser
    Jo det va hojen jag skulle ha från första början men efter provturen när jag jämförde dessa bägge kan jag inte annat än välja FB mest pga bromsarna inte så att SB bromsar va dåliga men FB va bättre.

    Jag är torsk på din hoj och kan säga att min SB om det hade blivit någon hade haft samma stuk.

    Monkeybars gives me a hard on

  20. #40
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Kolla med Northbike! Jag köpte min där. Reducerad med 20.000!
    There are no problemsonly solutions

Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. (Inkörnings)Service
    Av islandstyle i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 02:55

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •