Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: hjälp!!!!

  1. #1

    hjälp!!!!

    jag har köpt en sportstertank på calles chopperdelar som inte passar min hoj! ( xl -01). det stod bara sportstertank på sidan, men när jag ser den på bikeline sen så står det att det är för sportster xl 55-78. kan någon snäll själ berätta för mig om jag kan använda den ändå?? det går ju att fästa på andra sätt men det saknas ju bla en vaccumslang eller vad det är?/Users/stefanfroyen/Desktop/Skärmavbild 2015-09-27 kl. 20.12.27.png

    tack!!

  2. #2
    Den passar galant! Vaccumslangen, tänker du på den slangen som sitter från tanken på vänster sida och bak i sadelstolpen? Den kan du skita i på nya tanken... Vad saknas mer?
    Chops Of The Dead

  3. Följande användare tackar Beemusup för detta inlägg:

    Butchcassady (2015-09-28)

  4. #3
    Du anar inte vad glad jag blir när du ger mig det beskedet!!! Tack för svaret! Sen är det ju bara fästningen som inte är lika, men jag antar att man kan sätta dit vad som helst så tanken kommer ner till hålet!
    Tack igen!

  5. #4
    Nemas problemas
    Infästningen inte lika? Jag har en sportster original tank från -75 på min -99 och det är samma... Kan du lägga upp en bild?
    Chops Of The Dead

  6. #5
    absolut! jag såg ditt meddelande nu när jag låg i sängen.. men lägger upp en bild efter jobbet imorgon så kanske du har något bra sätt att få fast en på

  7. #6
    Så här ser det ut på min

    Chops Of The Dead

  8. #7
    Snygga dekaler. Jag har köpt likadana till min tank, men din kanske är original?
    Såhär ser det ut i alla fall... Främre fästet på tanken är för tight för att komma över ramfästet, men det kanske går att ta vinkelslipen och kapa bort på ramen. Det sticker ju ut ett rör på båda sidorna av ramfästet. Bak ligger tankfästet för långt ifrån ramfästet. Tips mottages gärna! Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0731.jpg 
Visningar:	45 
Storlek:	98,7 KB 
Id:	17166Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0732.jpg 
Visningar:	45 
Storlek:	88,7 KB 
Id:	17167

    - - - Uppdaterad - - -

    såg ju nu att din va original! avundsjuk!

  9. #8
    Ah så där brukar det vara på eftermarknadsgrejer Så här hade jag löst det om jag vore dig:

    Bak: Antingen borra ett nytt hål i ramen alternativt flytta fästena på tanken om du har tillgång till svets? Svetsar du så var försiktig med strömmen så du inte gör hål i tanken, kan va ett helvete att få det tätt igen.
    Fram: Lättast att slipa ramen, det är väl inte så mycket det skiljer? Det är väl bara röret där bulten går genom som är för bred?
    Chops Of The Dead

  10. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Hej
    Beemus tank är inte från -75, det är en modernare tank. Bakre fästet satt längre bak på tanken 1975.
    Endera får du flytta fästena på den felköpta tanken, eller byta. Bättre modda tanken än modda tankfästena i ramen tycker jag.
    Aftermarketsportstertankar brukar passa vad gäller fästena. Det enda som kan vara, är att man ibland måste bända isär eller ihop fästöglorna ngn mm.
    Om du byter tank, passa på att köp en med gummibussade fästen det finns såna gummibussade aftermarkettankar nuförtiden. De har flera fördelar, lacken på öronen skadas inte när man drar åt skruvarna, mindre risk för vibrationssprickor i tanken etc.
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2015-09-29 klockan 23:54.

  11. #10
    Ah där ser man... Jag trodde att bakre infästningen försvann -72... Då är min nyare än så, tack för den infon
    Chops Of The Dead

  12. #11
    Okej!. Ja det fanns inga 2.3 gallon tankar till min sportster! Då skulle det bli en king size, så då får det lov att bli moddning. Kan man inte bara se till att svetsa tillräckligt brett så man får in gummibussning? Eller fixa till en liknande metallbit som man har vid tanklyft och fästa den strax ovanför ramfästet? Många frågor!😊

  13. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Det finns aftermarket 2.25G Peanut-tankar för din årsmodell. Här är från Drag Specialties, de har gummiupphängning. Har en sådan, fast King-modellen på min sportster. http://www.revzilla.com/motorcycle/d...ster-1995-2003

    Finns nya hos ebayfirmor också.

    Viktigt i hojbyggeriet är att lära sig söka, eller rättare sagt identifiera sökord och sökbeteckningar. Ty då kan man även skilja agnarna från vetet vad gäller säljarna. Man ser vilka säljare som har nollkoll, det finns många såna. Lär man sig inte detta blir det bara trassel och felköp.
    Det är bra med sakliga trådrubriker också, så kan andra med sportstertankfrågor lättare hitta denna tråd i framtiden

    Javisst, är du händig med plåt och svets är det bara att bygga egna fästen, och inga problem att bygga samma gummiupphängda variant som ovan på din tank. Inte svårt. Själva formen på din tank är nämligen samma. Peanut som Peanut. King tankarna finns däremot i minst två olika modeller. Pre 95 king och -95 och upp extended. Ser helt olika ut.

    Här är lite sportstertanksnack med bilder för några år sedan i min byggtråd.
    http://www.sporthoj.com/forum/showth...r-quot/page122
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2015-09-30 klockan 22:58.

  14. Följande användare tackar Jörgen Karlsson för detta inlägg:

    Butchcassady (2015-10-01)

  15. #13
    det har öppnats nya dörrar för mig, och det där med sökord har jag haft på känn men inte lyckats komma på några än.. stort tack! och nu ska jag beställa ny tank och sälja min andra!

Liknande ämnen

  1. Hjälp HJÄLP HJÄLP GRÄNNA
    Av hasse diesel i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-06-25, 21:16
  2. Tappad hjälm = köpt hjälm.Bullshit enligt Plus.
    Av Noyen i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-11-30, 14:17
  3. Hjälp kan ngn hjälpa mej. Motorlampa som lyser Harley Night Train
    Av Lövlund49 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-05-27, 20:32
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-11, 14:02
  5. Svar: 40
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 00:49

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •