Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Nära döden

  1. #1

    Nära döden

    Efter senaste repan på choppern insåg jag att jag måste gå över hela hojen med locktight eller hur i helvete det nu stavas! Vi skulle precis ta en lång repa med hojarna när jag upptäckte ett skrap ljud som blev värre o värre stanna till o tänkte kul det var den jävla växellådan! Efter lite felsökning märkte jag att remskivan på hjulet börjat lossna o det som lät var bultarna som börjat hugga i sissybaren! Tacka fan för att man inte hann ut på motorvägen! Nu till frågan kör ni locktight eller finns det nån annan bra produkt?

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  2. #2
    Locktite
    Köp stora förpackningen direkt.
    Borsta rent gängorna med stål borste o e d riktigt illa skött så fräscha upp med en gängsats.

    Vissa kör med fett istället för locktite.
    Jag tar fett på väder o vindutsatta platser, annars alltid locktite. Men sunt förnuft o inget fett nära bromsskivor.

  3. Följande användare tackar Henrik Forslund för detta inlägg:

    Jerry_shovel (2015-10-16)

  4. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Tackad: 2
    Huga! Man kan ju tycka att hojen borde "sitta ihop" mtp prislappen...?

  5. #4
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Locktite
    Köp stora förpackningen direkt.
    Borsta rent gängorna med stål borste o e d riktigt illa skött så fräscha upp med en gängsats.

    Vissa kör med fett istället för locktite.
    Jag tar fett på väder o vindutsatta platser, annars alltid locktite. Men sunt förnuft o inget fett nära bromsskivor.
    Jupps sounds like a plan 😉

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  6. #5
    Citat Ursprungligen postat av MadeInSweden Visa inlägg
    Huga! Man kan ju tycka att hojen borde "sitta ihop" mtp prislappen...?
    Tyvärr är det tydligen vanligt på nyligen ihopsatta hojar snacka med en kille som brukade Åka med en custombyggare o han sa när man åkte bakom hans nya cyklar fick man plocka delar efter honom 😂

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  7. #6
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Oftast är det varken fel på hoj eller bulltar o muttrar utan på den som dragit fast dom, som ovan nämt, rent o tort samt lite loctite förutsatt att det är rätt storlek osv händer inget but don't ride faster than your angel can fly
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  8. #7
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Oftast är det varken fel på hoj eller bulltar o muttrar utan på den som dragit fast dom, som ovan nämt, rent o tort samt lite loctite förutsatt att det är rätt storlek osv händer inget but don't ride faster than your angel can fly
    Jo visst fan är det så. Jag tror inte änns dom efterfrågat skiten. Det blir trevligt pyssel i vintermörkret med ett flak öl det bästa universalverktyget som finns 😉

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  9. #8
    Efterdragit ska det ska det så! Jävla rättstavning piss funktion

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  10. #9
    MEN VAFAN IGEN! JÄVLA HOMO TELEFON!

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  11. #10
    Efterdra är en bra idé. Tyvärr så går det ju inte så bra om man har låsvätska. En duktig HD mek jag känner (vi kan kalla honom Per-Anders) kör inte med låsvätska han efterdrar och det funkar bra.

    Jag kör med låsvätska på nästan allt, det funkar bra. Jag gillar också låsvätska för att det gör att man enklare får isär grejorna, de ärgar inte ihop.

    Sedan får man kolla på skruvförbandet, hur det är kosntruerat. Ett bra skruvförband där skruven är tillräckligt lång, delarna har rätt hållfasthet och är dragna med rätt moment skall normalt inte vibrera upp på en mc. Men ibland har konstruktören tvingats använda mycket korta skruvar eller på andra sätt inte kunnat göra ett bra förband, då blir det problem.

    På flygplan är ALLA förband låsta på något sätt. Helst mekaniskt med låstråd, vikbrickor etc.

    Man bör tänka på att tandade brickor, fjäderbrickor etc. är helt värdelösa. Nylocmuttrar är också värdelösa, men när de vibrerat upp och tappat spänningen så sitter i alla fall skiten kvar.

    Här kommer några intressanta länkar:

    http://www.mattssons.com/doc.asp?M=1...600001320&L=SE

    http://www.mattssons.com/doc.asp?M=1...600001319&L=SE

  12. #11
    Jag får tack för alla svar. Det blir låsvätska för min del har en förmåga att efterdra tills det går av . 👍

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  13. #12
    Citat Ursprungligen postat av Jerry_shovel Visa inlägg
    Jag får tack för alla svar. Det blir låsvätska för min del har en förmåga att efterdra tills det går av . 👍

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
    Köpa en momentnyckel kanske så det inte går av?

  14. Följande användare tackar Henrik Forslund för detta inlägg:

    Erik Lundberg (2017-09-05)

  15. #13
    Gjorde det när jag meka med min inombordare men det resulterade i att jag drog tills jag hade skitsmak i mun o bult jävlarna gick av. Visade sig att denna jävla momentnyckel var helt åt helvete så det resultera i att jag fick lyfta o montera toppen 3 ggr innan jag fick låna en ny kalibrerad dyrare momentnyckel den löste nästan direkt o en sån jävel har jag fan inte råd med att köpa men om nån vill skänka en till mig så tar jag gärna imot!😉

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Biltematråden!
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 77
    Senaste inlägg: 2013-07-30, 18:43
  2. Nu är den här :)
    Av Wiix i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-04-23, 20:54
  3. Nära döden upplevelse
    Av indy 500 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 00:52
  4. faan va den gåår.
    Av Natttåget i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 00:31
  5. Motortråden
    Av Lars Nilsson i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-31, 10:16

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •