Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: C5 ignition

  1. #1

    C5 ignition

    Tjena!
    Någon här som testat/använder eller vet någon som har testat "C5 ignition system"? Tänkte uppdatera tändsystemet och har fastnat för detta.
    En länk om någon vill titta
    http://www.c5ignitions.com

  2. #2
    Varför och vad har du för hoj/motor?

  3. #3
    Åker shovel med brytare. Vill ha singelfire och slippa slungorna. Uppdatare sig lite.......😊

  4. #4
    Då måste du väl byta till andra tändkablar och annan tändspole. Min shovel har jag Rivera slungor på, de håller och funkar i decennier. Ingen HD har en så skön gång som en Shovel med brytare!

  5. #5
    Allt ingår förutom nya stift. Och visst det är en rumlande gång men efter 12 år på denna så känns det som jag vill förnya mig lite, inte sälja men lite nytt så där......😊
    Har idag Rivera slungor och brytare men......

  6. #6
    Jag funderade också på ett modernt system för ett anatl år sedan. Men sedan tyckte jag att det var bra som det var.
    En strutshovel är ju nästan fulländad redan från början. Dock har jag en Kehin CV på min, originalspjällkehinen funkade bra men CV är lite bättre.
    Nu när jag haft hojen i 27år så kommer jag inte ändra mer.

  7. Följande användare tackar stroker49 för detta inlägg:

    kickstart (2015-10-20)

  8. #7
    Har blivit rekommenderad Dyna S singelfire då man kan ha med sig brytarplattan i väskan om något skulle gå sönder. Vi får se.....😊 tack så länge

  9. #8
    Men det är en sådan där brytarlös tändning som behåller mekanisk tändförställning? Då är väl inte vitsen så stor?

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •