Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hd electra växellåda/koppling problem

  1. #1

    Hd electra växellåda/koppling problem

    Problem med Harley electra tc 88 kopplingsvajern beter sig som att den gått av dvs kopplingshandtaget hänger slappt. Detta hände efter inställning av koppling är det nåt som släppt i kopplingen eller var skulle man börja leta efter felet.

  2. #2
    Inställt fel troligen. Kolla youtube så får du kläm på det är inom 10min. Lycka till

  3. #3
    Gjorde inställningen exaktamundo som i tuben och boken resultatet är det samma slak koppling

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av vicke Visa inlägg
    Gjorde inställningen exaktamundo som i tuben och boken resultatet är det samma slak koppling
    Är det kallt o den stått länge kan det klibbat ihop. Kör motorn en stund och koppla då och då. Kom även ihåg att koppla nör du gör justeringen då och då så att justeringen verkligen utförs från noll läget.

  5. #5
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Är det kallt o den stått länge kan det klibbat ihop. Kör motorn en stund och koppla då och då. Kom även ihåg att koppla nör du gör justeringen då och då så att justeringen verkligen utförs från noll läget.
    Även om lamellerna klibbat ihop så borde det inte påverka kopplingshantaget, annat än marginellt. Jag skulle kolla kopplingsvajern, antingen är den av eller så har den släppt från fästet inne i kåpan.

  6. #6
    Joo jag kör på och plocka bort vajern helt å kolla den innan jag stressar iväg med kopplingen. Den står i ett varmt garage året om.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av TCKalle Visa inlägg
    Även om lamellerna klibbat ihop så borde det inte påverka kopplingshantaget, annat än marginellt. Jag skulle kolla kopplingsvajern, antingen är den av eller så har den släppt från fästet inne i kåpan.
    Vid justeringen så blir det väl fel om det klibbat ihop? Iofs det kanske inte märks förens man börjar klra.

  8. #8
    Jag tackar ock bockar för hjälpen det var vajern som brustit så nu beställer jag en ny .

Liknande ämnen

  1. Hd electra växellåda problem
    Av vicke i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-10-07, 20:05
  2. Växellåda problem
    Av RACERBEAST i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-09-14, 17:23
  3. Koppling och växellåda
    Av Adrenaline i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-06-10, 21:49
  4. BSA växellåda inkl. NY koppling 3000kr
    Av Bergie i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-11-07, 12:48
  5. Justering av koppling och olja med barnett extra plate koppling
    Av mrzigzag i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-06-02, 20:34

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •