Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Köpa Street Bob, vad ska jag tänka på?

  1. #1

    Köpa Street Bob, vad ska jag tänka på?

    Halloj!

    Jag ska köpa en Street Bob har jag bestämt mig för. Jag har tittat på en -13 och nyare då dessa, vad jag förstått, har större motor, svarta kronor, gaffel ben samt andra risers. Något annat?

    Jag undrar lite hur en begagnad -12:a kan kosta 139' som gått ca 1000 mil när en NY kostar från 149.900? Jag vet att Special är lite dyrare men den är jag inte intresserad av. Har också sett folk begära 110 papp för en -07, -08... Är det nåt jag missar?
    Så mycket kan inte ett avgas och lite annat skit trissa upp priset.

    Hoppas på lite klarhet i detta, jag har nästan bara hållt på med gamla hojar så är lite off här

    Tack på förhand
    Chops Of The Dead

  2. #2
    Luft & Buller nya delar kostar ofta mer än man tror....sen har jag ingen aning om priserna på cyklarna är relevanta...

    Avgas V&H runt 10.000:-
    Luftrenare V&H 3.500:-
    SuperTuner 6.500:-
    Mappning(?) 4000:-

    Runt 24-25.000 om man ska ha allting nytt...

    Det drar snabbt iväg om man måste köpa alla delar

  3. #3
    Ja det förstår jag, nu har jag iofs väldigt, väldigt bra priser på sånt så för den sakens skull gör det inget, dessutom så kommer jag antagligen ändå få köpa nytt avgas och luftfilter för att jag inte kommer va nöjd med det som sitter på

    Jag har lite svårt att hitta skillnaden på en -13 och en -16, verkar inte vara mycket uppdateringar vad jag kan hitta iaf. Det var där jag blev lite fundersam på begagnatpriserna, verkar va lite uppåt väggarna. Men bara så jag inte köper en ny och sen bara få höra varför jag inte köpte en -13 för dom är si eller så haha vore min vanliga tur
    Chops Of The Dead

  4. Följande användare tackar Beemusup för detta inlägg:

    Båging (2016-03-29)

  5. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Om inte pris spelar roll gå på nyaste är mitt tips, iallafall vad jag hadde gjort.

  6. #5
    jag kikar på en 07:a med luft och buller som gått 4800!? mil. För en hundring. Nån som har nån åsikt om det, helt galet? jag är nybörjare aldrig haft hd men tänkte att nu så...

  7. #6
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Norman Visa inlägg
    jag kikar på en 07:a med luft och buller som gått 4800!? mil. För en hundring. Nån som har nån åsikt om det, helt galet? jag är nybörjare aldrig haft hd men tänkte att nu så...
    9 år och 4800mil, åt h-vete för mkt är min åsikt, 80-85' max

  8. #7
    Citat Ursprungligen postat av Beemusup Visa inlägg
    Halloj!

    Jag ska köpa en Street Bob har jag bestämt mig för. Jag har tittat på en -13 och nyare då dessa, vad jag förstått, har större motor, svarta kronor, gaffel ben samt andra risers. Något annat?

    Jag undrar lite hur en begagnad -12:a kan kosta 139' som gått ca 1000 mil när en NY kostar från 149.900? Jag vet att Special är lite dyrare men den är jag inte intresserad av. Har också sett folk begära 110 papp för en -07, -08... Är det nåt jag missar?
    Så mycket kan inte ett avgas och lite annat skit trissa upp priset.

    Hoppas på lite klarhet i detta, jag har nästan bara hållt på med gamla hojar så är lite off här

    Tack på förhand
    Det finns uppsjö av begagnade harley's idag och ingen säljer sig själv, det är köparens marknad glöm inte det...

Liknande ämnen

  1. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-06-17, 14:23
  2. Vad ska jag göra?
    Av pipps83 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-09, 20:25
  3. Min panhead startar ej - Vad ska jag kolla?
    Av gaffe i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-06-20, 09:30
  4. Super Tuner. Vad kan jag göra, och hur gör jag?
    Av Niko i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-25, 17:38
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-26, 23:29

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •