Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Roadstern återuppstår!

  1. #1

    Roadstern återuppstår!

    Såg det häromdan, riktigt glädjande nyheter tycker jag! Dubbla skivor fram, USD-gaffel, kortare hjulbas, bakstudsare med hyfsad längd, 18" fälg bak. Typ allt det jag skulle vilja göra med min egen, eller redan gjort. Visst, det är ingen sporthoj men det är onekligen den sportigaste Sportstern tillgänglig i dagsläget.

    Frågan är hur stort intresset är och om den kan överleva? Tidigare försök har ju inte varit särskilt lyckade tyvärr, men oavsett hur det går så applåderar jag deras försök och hade jag varit i marknaden för en ny sporre så hade denna stått högst upp på listan. Jag tror och hoppas att den kommer sälja bättre än XR1200 gjorde i alla fall.

    http://www.harley-davidson.com/sv_SE.../roadster.html


  2. The Following 2 Users Say Thank You to Martin For This Useful Post:

    Henrik Forslund (2016-04-22), sir.tooby (2016-04-24)

  3. #2
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Såg det häromdan, riktigt glädjande nyheter tycker jag! Dubbla skivor fram, USD-gaffel, kortare hjulbas, bakstudsare med hyfsad längd, 18" fälg bak. Typ allt det jag skulle vilja göra med min egen, eller redan gjort. Visst, det är ingen sporthoj men det är onekligen den sportigaste Sportstern tillgänglig i dagsläget.

    Frågan är hur stort intresset är och om den kan överleva? Tidigare försök har ju inte varit särskilt lyckade tyvärr, men oavsett hur det går så applåderar jag deras försök och hade jag varit i marknaden för en ny sporre så hade denna stått högst upp på listan. Jag tror och hoppas att den kommer sälja bättre än XR1200 gjorde i alla fall.

    http://www.harley-davidson.com/sv_SE.../roadster.html

    Jag har inget emot flärpen på bakskärmen, varför måste den bort?

  4. #3
    Jag har hopp om livet igen!!

    Skickat från min GT-I9195I via Tapatalk

  5. #4
    Fet!

  6. #5
    Gillar den som sjutton, fick nästan viss ånger för 48an som är beställd men i slutänden gillar jag 48 bättre.

  7. Följande användare tackar tricku för detta inlägg:

    kapsylen (2016-04-24)

  8. #6
    Citat Ursprungligen postat av HippieDream Visa inlägg
    Jag har hopp om livet igen!!

    Skickat från min GT-I9195I via Tapatalk
    Jag med! Kom ihåg något du skrev från en annan tråd, och du fick rätt!

    Citat Ursprungligen postat av HippieDream Visa inlägg
    Jag hoppas och tror det kommer bli lite ändringar i deras modellprogram framöver, eftersom det börjar bli riktigt stort i USA med lite mer performance och busigare körning med hd. Då framförallt med lite äldre fxdx men även mycket sporrar..

  9. #7
    Haha ja vi snackade ju om precis detta för ett år sedan!😃 riktigt roligt initiativ utav hd!

    Skickat från min GT-I9195I via Tapatalk

  10. #8
    Angående bakläppen så tror jag den ser ut som den gör därför att den måste vara där! Alltså, HD bygger ju en hoj som ska kunna säljas i hela världen, och på somliga platser finns det garanterat krav på att skärmen ska gå si och så långt ner för att bli godkänd. Samma typ av fula ankstjärtar har man ju sett på riskokare i alla tider också, att sedan ägarna sliter bort den så fort dom kommer hem från butiken tror jag dom flesta är medvetna om. Ett spel för gallerierna är helt enkelt min lite lätt salongsberusade analys av detta ämne!

  11. Följande användare tackar Martin för detta inlägg:

    Soderlund (2016-04-25)

  12. #9
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Hur många varianter på XL finns där nu egentligen?! :P
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  13. #10
    Sju stycken i dagsläget. Totalt, inte en jävla aning men många! Det är ju dock mest kosmetiska skillnader det handlar om så länge vi är inom samma generation.

  14. #11
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Sju stycken i dagsläget. Totalt, inte en jävla aning men många! Det är ju dock mest kosmetiska skillnader det handlar om så länge vi är inom samma generation.
    Förutom roadstern som faktiskt är bättre utöver kosmetiska detaljer. Grym sporre mätt direkt från fabrik

  15. #12
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Förutom roadstern som faktiskt är bättre utöver kosmetiska detaljer. Grym sporre mätt direkt från fabrik
    Ja, den har ju i alla fall alla förutsättningar att vara högpresterande. Sen återstår det ju att se hur USD-gaffel och annat faktiskt presterar, eller om det bara är en snygg förpackning så att säg.

  16. #13
    Har den högre nm från fabrik eller är det tryckfel?

  17. #14
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av tricku Visa inlägg
    Har den högre nm från fabrik eller är det tryckfel?
    Vanliga 1200 sporren har 96 Nm, Roadstern 97 Nm, förmodligen inte tryckfel men troligen någon marginell skillnad på luft och buller, luftrenare eller avgassystem.

  18. #15
    Ser bra ut. Blir till att provköra vid tillfälle.

  19. #16
    Citat Ursprungligen postat av Erik Lundberg Visa inlägg
    Ser bra ut. Blir till att provköra vid tillfälle.
    Ser MYCKET bra ut !
    Ett varningens ord bara, det brukar bli rätt dyrt att provköra nya modeller... Habegäret är svårt att tygla...

  20. #17
    Citat Ursprungligen postat av HDMats Visa inlägg
    Ser MYCKET bra ut !
    Ett varningens ord bara, det brukar bli rätt dyrt att provköra nya modeller... Habegäret är svårt att tygla...
    Jag är nöjd med min nuvarande hoj och kommer inte att byta men provköra intressanta hojar är kul ändå så man har lite kött på benen om man ska rekommendera dem åt andra.

  21. #18
    Har det sålts några roadster än? Funderar själv på en dock lite osäker på mids skulle nog vilja flytta tillbaka dem en bit! Och då är väl avgasröret ivägen ! Finns det några fler än rsd som gör rearsets?

  22. #19
    Citat Ursprungligen postat av mc300 Visa inlägg
    Har det sålts några roadster än? Funderar själv på en dock lite osäker på mids skulle nog vilja flytta tillbaka dem en bit! Och då är väl avgasröret ivägen ! Finns det några fler än rsd som gör rearsets?
    Utöver RSD så känner jag bara till Storz Performance, Free Spirits, LSL, Sato Racing, Mach Modified och Chainsikle som tillverkar bakflyttat till Sportsters.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •