Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Åsikter om fatboy?

  1. #1

    Åsikter om fatboy?

    Är snart 25 år och övningskör och hade tänkt att ta kortet så småningom, kör nu en gammal offroad och en v-rod men är sugen att köpa en fatboy så småningom då de ser sköna ut att köra men ändå är lite "tuffa" eller vad man säger. Vad är era åsikter om dessa hojar för/nackdelar? Finns det några andra hd:s som påminner om fatboy? Är ganska ny i ämnet så lite info vore inte fel.

    Tack på förhand och trevlig kväll.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Svensken Visa inlägg
    Är snart 25 år och övningskör och hade tänkt att ta kortet så småningom, kör nu en gammal offroad och en v-rod men är sugen att köpa en fatboy så småningom då de ser sköna ut att köra men ändå är lite "tuffa" eller vad man säger. Vad är era åsikter om dessa hojar för/nackdelar? Finns det några andra hd:s som påminner om fatboy? Är ganska ny i ämnet så lite info vore inte fel.

    Tack på förhand och trevlig kväll.
    Heritage är väl i stortsett samma hoj förutom lite detaljer såsom fälgar och avgassystem.
    Har haft en heritage,var skitnöjd med den.

    //Robban

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Svensken Visa inlägg
    Är snart 25 år och övningskör och hade tänkt att ta kortet så småningom, kör nu en gammal offroad och en v-rod men är sugen att köpa en fatboy så småningom då de ser sköna ut att köra men ändå är lite "tuffa" eller vad man säger. Vad är era åsikter om dessa hojar för/nackdelar? Finns det några andra hd:s som påminner om fatboy? Är ganska ny i ämnet så lite info vore inte fel.

    Tack på förhand och trevlig kväll.
    Det tråkiga med fatboyen är att den endast utvecklar 16 hkr vid full gas, men modellen är fin....

  4. #4

  5. #5
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    16 hk ???
    Är nog EVO utan luft och buller som avses.

  6. #6
    Hade lika gärna trott att det var jag som startat denna tråd, är också 25 och håller på med kortet samt har en v-rod street rod samt ett gammalt välmående lik till offroad. Är dock inne på att göra mig av med v-roden då jag inte sitter bra på den och jag är nu inne på en fatboy och ska snart åka och ska på en firma om några veckor och kolla läget lite, jag tycker de verkar helsköna.

  7. #7
    Gillar Fatboy, är nog den HD som jag har trivts bäst med, den är både snygg fräck och skön att åka på, OK gillar Breakout också den är fräckare snyggare men inte skönare att åka på.

  8. #8
    Tycker Fat Boy är helt okej utseendemässigt men valde ändå en Fat Bob på grund av köregenskaperna. Bättre nedläggningsvinkel, dubbla skivor fram m.m. Men bryr man sig inte om dessa egenskaper så är Fat Boy säkerligen minst lika bra.

    Vad gäller just Fat Bob så föredrar jag de äldre modellerna (2008-2013) då jag inte alls gillar utseendet på 2014 och nyare.

  9. Följande användare tackar Erik Lundberg för detta inlägg:

    ViLa (2016-12-16)

  10. #9
    V.I.B Contributor
    Bombers avatar
    Reg.datum
    Jan 2015
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    25
    Tackad: 9

    Vad trevligt att det finns fler som har god smak. Ifs gillar jag inget original så jag sätter min egna prägel på Mina cyklar. Men hoppas ni hittar er Fat Boy, för dom e riktigt sköna att åka runt på...

  11. #10
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Lite dålig nedläggningsvinkel på fetpöjken så om du vill köra aktivt så skrapar det å tar i vid minsta lilla lutning.

    Om du vill köra aktivt så rekommenderar jag en FetBob
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  12. Följande användare tackar ViLa för detta inlägg:

    Erik Lundberg (2016-12-16)

  13. #11
    V.I.B Contributor
    Bombers avatar
    Reg.datum
    Jan 2015
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    25
    Tackad: 9

    Hmm.. Sänkt min i bak med 2" & 1" fram och märker inget utav att den skrapar emot någonstans. Får trycka ut benet å låta knä padsen få smaka asfalt kanske..

  14. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Lite dålig nedläggningsvinkel på fetpöjken så om du vill köra aktivt så skrapar det å tar i vid minsta lilla lutning.

    Om du vill köra aktivt så rekommenderar jag en FetBob
    Provocerade Fatbob,en lite väl mkt en gång och fick världens wobbel så det vill jag inte uppleva igen.
    Har en krokig smal asfalt väg jag kör ibland med både HD,n och japshojen och den senares köregenskaper
    klassar där ut HD,n med hästlängder.Men till mer vanlig körning är ju FB,n stadig och bra.
    Fuck cancer

  15. #13
    Jag har haft Sportster, Dyna och nu Fat boy.

    Fat Boy är en cool hoj med mycket attityd men är rätt tung i svängarna jämfört med den wide glide jag hade innan. Fast vet man om det är det lugnt . Alla big twins från Harley måste ha luft och buller då dom är rätt trötta original. Kör du aktivt och hårt håller jag med om att en Fat Bob eller en Low Rider S och kanske softail Break Out är ett bättre val än en Fat Boy. Fast lika snygga som den är dom inte i mina ögon

  16. #14
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Provocerade Fatbob,en lite väl mkt en gång och fick världens wobbel så det vill jag inte uppleva igen.
    Har en krokig smal asfalt väg jag kör ibland med både HD,n och japshojen och den senares köregenskaper
    klassar där ut HD,n med hästlängder.Men till mer vanlig körning är ju FB,n stadig och bra.
    Jo jag håller med dig, jag menar nu så aktivt man ska köra en HD ingen japs.
    Kan ju inte jämföra äpplen å päron
    Jagade en night rod en gång och råkade ut för samma upplevelse som du hade och det va inget kul.(tror det va en medlem här)
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  17. #15
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    On topic

    Fat Boy är en vacker hoj....
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  18. #16
    Ska bli intressant att se om Fat Boy kommer med den nya Milwaukee Eight till hösten.

  19. #17
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Jo jag håller med dig, jag menar nu så aktivt man ska köra en HD ingen japs.
    Kan ju inte jämföra äpplen å päron
    Jagade en night rod en gång och råkade ut för samma upplevelse som du hade och det va inget kul.(tror det va en medlem här)
    Hej,nej det är olika ju hojar.Gillar också Fatboy och skulle nog vilja testa en sådan.

    Gillar mattsvart och lite krom så Fatboy S kanske vore nåt.

    Vad kollar du efter ViLa ? Nån favorit ?
    Fuck cancer

  20. #18
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Hej,nej det är olika ju hojar.Gillar också Fatboy och skulle nog vilja testa en sådan.

    Gillar mattsvart och lite krom så Fatboy S kanske vore nåt.

    Vad kollar du efter ViLa ? Nån favorit ?
    Blir nog en FetBob igen men jag ska villigt erkänna att jag sneglar lite på RoadGlide
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

Liknande ämnen

  1. Åsikter Biltwell Gringo??
    Av Robban i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-06-20, 10:13
  2. Drag Specialties statmotorer,åsikter??
    Av Robban i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-02-19, 10:08
  3. Åsikter på Night rods vägegenskaper?
    Av Blodlilja i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-08-04, 15:53
  4. Fatboy -02
    Av Coppia68 i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-09-03, 00:30
  5. Lufta åsikter om riktiga byggen vs postorderbygge.
    Av Lasse.S i forum Custom & Byggen
    Svar: 66
    Senaste inlägg: 2012-08-16, 02:13

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •