Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Street bob, startar ej!!!

  1. #1

    Street bob, startar ej!!!

    Tja. Jag har en street bob 11 som är uttagen 13. Jag har ägt den sedan 33 mil, och nu står mätaren på ca 700 mil och är i fint skick generellt

    Nu till problemet vilket är att den inte startar. Det började med att jag i mars tog ett par turer och det var inga problem.
    En kväll när jag skulle starta den ca 2 timmar efter jag kört så fick jag inte igång den alls tills efter en stund så startade den helt utan problem men helljuset fungerade inte?.
    Körde en gång till utan problem, ca 10 mil. Sen skulle jag ut med ett par vänner en dag, startar den och åker en sväng, när jag kört i 5 minuter så börjar den bara dö på tomgång så jag får starta upp i farten och varva upp för att fortsätta men efter 2-3 stop så går den inte igång alls och jag laddar ur batteriet helt, de va lite halvkass redan..

    Vi försökte starta den med startkablar från en kompis hoj men det resulterade till slut i att plusspolen på batteriet började glöda och bränna bort höljet kabeln.....
    Köpte nytt batteri men fortfarande samma problem. Tänder tändningen och hör insprutningen, försöker starta men den står bara och tuggar utan att gå igång

    Jag är har basic mekaniker kunskaper, El och allt därtill är vetenskap dock. så nu frågar jag er kunniga om ni har någon koll på vad det kan vara som förstör min säsong!

  2. #2
    Låter som nåt jordknas, kolla jordningspunkt, rengör å fetta!

    Skickat från min SM-A510F via Tapatalk
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  3. #3
    Får den bränsle? Har den gnista? Där får man börja

  4. #4
    Sitter det en Power Commander eller dyligt på han? Inte ovanligt att de får fukt i kontakterna vid tvätt eller regn.
    Koppla isåfall ur den och prova utan.

    Hör du att bränslepumpen viner när du sätter på tändningen?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Liknande ämnen

  1. Street bob startar inte...
    Av Toska i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-04-20, 12:39
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-18, 23:46
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-28, 21:37
  4. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-10, 00:26
  5. Street bob
    Av fletch i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-28, 09:12

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •