Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: XL 1200 custom frilägeslampan fungerar ej

  1. #1

    XL 1200 custom frilägeslampan fungerar ej

    Hej allihop!
    Som rubriken lyder har jag problem med frilägeslampan på hojen, det började med att den funkade ibland men har nu slocknat helt. Ett annat problem som har uppstått i samband med detta är att jag måste hålla in kopplingen för att starta hojen, är som om hojen inte känner av att växeln ligger i friläge.

    Är det så enkelt att jag bara måste byta frilägeslampan eller måste man gå en djupdykning? Är väldigt tacksam för svar då hojen skall in på besiktning om några veckor.

    Mvh: Andy

  2. #2
    Kolla så kabeln till givaren sitter fast.Givaren sitter under den bakre kåpan på motorns drevsida. Du kan testa och jorda ner den för att kolla så friläges lampan lyser.

  3. #3
    Vanligt fel, har haft samma på min lite till och från. I mitt fall blir jag stående om givaren är på dåligt humör i och med att jag inte har någon brytare i mitt ISR kopplingshandtag. Så i mitt fall blev det att tjuvkoppla givaren tills jag har lust och tid att plocka bort drevet och byta givaren.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Kolla så kabeln till givaren sitter fast.Givaren sitter under den bakre kåpan på motorns drevsida. Du kan testa och jorda ner den för att kolla så friläges lampan lyser.
    Tackar för svaret skall ta och kolla detta under morgon dagen!

    Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. XL 1200 custom frilägeslampan fungerar ej
    Av Andy89 i forum Byte av tjänster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-12-22, 13:16
  2. Xl 1200 Custom -97
    Av barber i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-03, 16:38
  3. HD Sportster 1200 Custom Toppskick
    Av Sonnywall i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-08, 21:00
  4. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-11-09, 21:00

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •